Forum Klubu ROVERki.pl :: Światła przeciwmgielne zamiast mijania w dzień?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Światła przeciwmgielne zamiast mijania w dzień?

Jaki cel?
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 11:13   

Cytat:
Powiem tak: przepis mówi- światła mijania 24h na dobę za inne mandat 200zł i 6pkt


A co powiesz na ten artykuł:
http://www.motofakty.pl/a..._swiatlach.html
A szczególnie na ten kawałek:
Cytat:

Do samodzielnej budowy świateł dziennych można także wykorzystać istniejące reflektory w samochodzie. Ideą jest zasilenie żarówek niższym napięciem od znamionowego, dzięki czemu będą one świecić słabiej, niż jest to potrzebne w nocy, a jednocześnie będą doskonale widoczne nawet w słoneczny dzień. Jako światła dzienne powinno się wykorzystać światła drogowe (długie). Ich reflektor powoduje odbijanie światła daleko do przodu w przeciwieństwie do reflektorów świateł mijania, które mają oświetlać drogę tuż przed samochodem (a więc wiązka światła skierowana jest w dół). Do budowy można wykorzystać przekaźnik (regulator) zmniejszający napięcie na żarówkach do ok. 20 V. Podłącza się go do czujnika ciśnienia oleju, dzięki czemu światła dzienne włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Nie włączają się przy tym światła mijania oraz podświetlenie wskaźników na desce rozdzielczej. Koszt regulatora wynosi ok. 40 zł.


Zamierzam sobie takie cudo wstawić w najbliższym czasie :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 30, 2008 11:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 12:20   

Brt napisał/a:
...Zamierzam sobie takie cudo wstawić w najbliższym czasie :]

patrząc na Twoje autko obawiam się, ze możesz mieć problem z zamontowaniem czegoś takiego :( ... (chyba, że chcesz zakupić komplet oddzielnych świateł) cytat dotyczy aut, w których reflektory świateł mijania i drogowych są oddzielne, a w naszych ROVERkach jak wiesz reflektor jest jeden :cool:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 13:44   

giewu napisał/a:
w naszych ROVERkach jak wiesz reflektor jest jeden

Czyżbyśmy nie mieli 'drogowych' ?? :P
IMHO nie powinno mieć to większego znaczenia. Wiadomo, że wiązka 'długich' kierowana jest inaczej niż mijania i powinna być lepiej widoczna (przynajmniej w/g tego co piszą). :D
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 13:54   

No właśnie zamierzam wykorzystać żarnik świateł drogowych :cool: ;) Jak już zamontuję to postaram się o jakaś dokumentację multimedialną :P Zreszta dziś sie przygladnąłem i w kilku audikach nowszej generacji dokładnie taki sam mechanizm jest zastosowany (osłabione drogowe) ;) Muszę tylko pomyśleć jak to możliwie małoinwazyjnie zamontować ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 14:54   

no to nic nie rozumiem w takim razie :bezradny:
nie ma tam mowy o dwóch, różnych lampach ... gdzie jedna odpowiada za światło mijania, a druga za światło drogowe ? :shock:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 15:15   

ale przeciez znasz zasadę odbijania światła w reflektorze z żarówka H4 ;) włókno długich jest nieosłonięte i wysyła strumień w górną i dolną część odbłyśnika i świeci zarówno do góry jak i na dół. A włókno mijania ma od spodu "miseczkę" o jednej krawędzi ścietej pod kątem 15 stopni i dzieki niej świeci tylko w górną częsć odbłyśnika a po odbiciu w sumie cały reflektor świeci w dół wiązka o "europejskim" kształcie ;) No i własnie ów opisywany "regulator" podaje obniżone napiecie na włókno świateł drogowych czyli będziesz widział żółto świecący cały reflektor. A jak włączysz światłą mijania to włókno od drogowych się wyłączy i będzie świeciło włókno od mijania pełną mocą. A jak będziesz chciał włączyc drogowe lub mrygnac drogowymi to po prostu podasz pełne napiecie na włókno drogowych i będziesz miał pełną mocą świecące światłą drogowe ;)
Uffffff :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 15:50   

Brt napisał/a:
...Uffffff :mrgreen:
nie mogłeś od razu napisać, że po prostu zmieni się sposób działania samej żarówki ? :razz: :twisted:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 16:26   

Brt, życzę powodzenia. Jakoś tego samoczynnego wyłączenia "upośledzonego" światła drogowego nie widzę.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 18:51   

Ważne, że ja widzę :mrgreen: :lol: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 19:22   

Rozumiem, że ten dodatkowy obwód będzie załączany z innego (dodatkowego)włącznika. nic nie stoi na przeszkodzie włączyc świateł mijania "włącznikiem oryginalnym". ale jak w tym momencie wyłączy się obwód długich? czyżby ręcznie?? Nie chce dopinac swoich racji(bo całkiem możliwe, że ich nie mam), tylko dosyc niezły pomysł i też bym takie zrobił i najlepiej zasilanie po stacyjce...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 19:40   

Dodatkowy obwód włącza sieautomatycznie po przekręceniu stacyjki, a później same sie włączają i wyłączają automatycznie po włączeniu świateł mijania czy też długich orginalnym włącznikiem w aucie ;)

popatrz tutaj:
http://moto.allegro.pl/it...nnych_sd_2.html
;) jest FAQ i instrukcja łączenia ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 20:25   

"a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarówki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40"

To słowo "impulsowe" trochę mi się nie podoba. Ponieważ każde załączenie żarówki skraca jej żywotnośc, ponieważ płynie przez nią większy prąd (tak nas uczyli)
Ktoś się tego doczepi:). moment, nie tragizuje.
wiadomą rzeczą jest że żarówka nie zdąży "zgasnąc" i jej ponowne zażarzenie nie jest tak bardzo szkodliwe, ale jednak bym się upierał i utrzymywał, że troszkę skróci żywotnośc(Ale wygoda jest, a przecież to mniej istotne włókno-"drogowe")
Jestem ZA :smile:
pozdrawiam
A tak na marginesie to wolałbym tyrystorowe rozwiązanie. Wtedy wręcz można by wydłużyc żywotnośc takiej żarówki(mniejszy prąd).
Rezystory też by się nadawały, ale nie byłoby oszczędności.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 20:41   

hehe ja się czepie :D tam masz kilkadziesiąt herców i żarówka nawet nie zauważy tych impulsów ;) co zresztą sam zauważyłeś ;) a tyrystorowe rozwiazanie chyba właśnie na takiej samej zasadzie by działało ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 20:46   

teraz tak sobie myślałem i przypomniałem sobie jak działa tyrystor, stąd ta częstotliwośc impulsów... tak na pierwszy rzut oka się tego doczepiłem. Fajny ten sterownik-przyznaje.
Tylko żeby nie zapominac włączyc mijania, jak zrobi się zmrok :razz:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 21:09   

hehe no własnie muszę se jakąś kontrolke przy okazji zapodac :] i najchętniej wyłączyłbym podświetlenie zegarów w dzień. Ale to wszystko wyjdzie przy montażu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 21:15   

Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie. muszę przyzna, że super, ale u nas w polsce teraz zię nie sprawdza

[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 21:16 ]
Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie-muszę przyznac, że super, ale u nas w polsce teraz się nie sprawdza, bo jeździmy na światłach w dzień
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 21:58   

Tak na męski rozum jaki jest sens takiej przeróbki?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 22:06   

zmniejszenie poboru prądu, oszczędnosc alternatora i paliwa, oszczędzenie żarówek a szczególnie włókien swiateł mijania, luster i paradkosalnie lepsza widoczność ze względu na inny rozkład wiązki światła ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 22:22   

Myślę że ta oszczędność będzie znikoma i nawet jej nie odczujesz.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 22:26   

myślę, że jednak odczuję, szczególnie w żarówkach ;) Nie jeżdżę na najtańszych i przedłużenie żywotności x2 zwraca koszty regulatora. A pozatym $$$ to nie wszystko ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200,R25,MG ZR] Światła Do Jazdy Dziennej zamiast halogenów
leszczu Tuning wizualny 65 Sro Lis 14, 2012 19:17
komar251
Brak nowych postów [MG ZR]roleta bagaznika zamiast polki
tuners Tuning wizualny 1 Wto Maj 15, 2012 14:43
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r75] Szczotkowane alumninium zamiast plastików
dafit Tuning wizualny 3 Sob Wrz 03, 2011 16:39
dafit
Brak nowych postów [R 214 97r] podstawka na napoje zamiast popielniczki
maverick Tuning wizualny 3 Nie Sie 22, 2010 13:15
leszczu
Brak nowych postów [R ALL] Żarówki H.O.D. zamiast nielegalnego zestawu H.I.D??
Czy ktoś to widział na żywo??
Wydryszek Tuning wizualny 14 Czw Mar 04, 2010 09:18
Perez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink