[quote="gronel"]
Panel od klimy nieaktywny (wyłączony) - wentylator kręci się
Panel od klimy ustawiony ECON - wentylator kręci się
Mam to samo od wczoraj. Sprawdzę czujnik temp. zewnętrzny i test klimy. Może ktoś podrzuci link do wyjaśnienia innej przyczyny problemu niż powyżej? Ja dopiero na weekendzie się zabiorę za bezpieczniki.
Do tej skrzyneczki z przekaźnikami która jest na obudowie wentylatora dochodzi wiązka przewodów, ta o której wpominal apples (wtyczka do niej jest w nadkolu po stronie kierowcy) i ta wiazka jest w takiej karbowanej rurce, ale przy samej skrzynce przekaźników zagięta jest pod kątem prostym i tam rurka jest przecięta. W moim aucie tam przetarł sie przewód i dotykał obudowy chłodnicy a dokładnie to osuszacza. Sadzę że właśnie to miejsce jest najbardziej podejrzane ze względu na zwarcia. U siebie zaizolowałem to termokurczliwą i naciągnąłem tam tą karbowaną rurkę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 21:18
w dieslu czesta usterka, ponieważ pali się płytka drukowana i ecu nie ma połączenia pwm z płytką , a to informacja dla ecu żeby załączyć wentylator przed przegrzaniem jednostki, sama płytka pasuje od 5 bmw , jest taka sama w modelach ze skrzynką jak w roverkach.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Dziś zwaliłem zderzak, kabel od czujnika temp. zewn. uszkodzony. Zaizolowałem, zaizolowałem też kable od klaksonu, bo były troche wyszargane. Czujnik zaczął pokazywać -30, ale wrócił do normy. Niestety wentylator ciągle kręci po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Wygląda na to, że to drukowana płytka przy wentylatorze, bo przewody do niej w idealnym stanie. Niestety nie wystarczyło mi sił, żeby się do niej dostać.
Po prostu odłączyłem jedną kostkę w lewym nadkolu wentylator oczywiście nie kręci (nie wiem z którym kablem brązowym lub czarnym).
Czy są jakieś przeciwskazania do odłączenia tych kostek?
Witam
I ja podepnę się pod temat.
Mam podobny problem: wczoraj po przejechaniu dłuższego dystansu (80 km) z włączoną klimą na zmianę z nawiewem wyłączyłem silnik, wyciągnąłem kluczyk i wentylator nadal działał. Zostawiłem auto i po przyjściu z powrotem po godzinie (ok. -6 st.C) wentylator dalej pracował. Wskazówka temp. silnika przez cały czas jazdy pozostawała mniej więcej w 1/4. Wentylator unieruchomiło dopiero wykręcenie płaskiego bezpiecznika w pudełku bezpieczników silnika, ale już zdążył rozładować akumulator. Czy to też może jakieś zwarcie/ zamoknięcie?
Pozdrawiam
Po odbiorze samochodu od mechanika - wymiana sprzęgła, wentylator przestał włączać się po przekręceniu kluczyka w stacyjce i działa poprawnie. Trzeba będzie sprawdzić kable...
Ja mam podobny problem tylko ze wentylator zalozylem od voyagera wentylator kreci sie caly czas .... podobno mam walniety komputer sterowania wentylatora ...tak powiedzial elektryk..... kreci sie juz tak rok zrobilem juz jakies 15 tys i czekam kiedy mi padnie;/;/;/
Nie wiem jakiego masz roverka, ale może po prostu go wyłącz wypinając bezpiecznik, bo musisz mieć masakryczne spalanie, a żeby przegrzać silnik 2,0 diesel bez wentylatora to trzeba na prawdę się postarać.
Skoro masz wentylator od voyagera, to płytke drukowaną też? Może to jakieś przebicie, albo czujnik klimy? Sprawdzone wszystko?
Niby sprawdzone ale ja z elektryki to tylko żarówkę potrawie wkręcić:D a jak mam jeździc po wszystkich elektrykach to juz lepiej nie kombinować tylko kupić nowy oryginalny od roverka dlatego czekam az mi padnie;/;/;/
Witam. No i jestem spowrotem po roku czasu. Problem z wentylatorem powrócił. Jeżdzę 2 miesiące z wyjętym bezpiecznikiem, ale ostatnio chciałem zlikwidować usterkę i po całym dniu poddałem się
A więc tak:
test klimy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
odczyt z komputera temperatury czujnika chłodziwa
- silnik nie pracuje - 000
- silnik pracuje - 045
Po odłączeniu kabla od czujnika wentylator nie wyłańcza się wcale, nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki
Próbowaliśmy zmierzyć opór na czujniku temp. chłod. (trudne dojście) - brak odczytów
a powinny być:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
wiązka przewodów (załamanie w nadkolu, typowa usterka w R75) - ok
W złączce zasilającej wentylator na dwuch z trzech pinów jest prąd
Proszę o jakieś sugestie, może ktoś zna rozwiązanie tej zagadki
Jeśli na włączonym ECON wentylator się kręci i po wyjęciu przekaźnika w skrzynce pod maską nadal to samo, to może być ten czujnik temperatury silnika, lub przekaźniki w skrzynce ale przy samym wentylatorze, ale żeby się do nich dostać trzeba zwalać przód samochodu.
A lepiej się z miernikiem podpiąć pod kostkę za lewym nadkolem o których pisał apples i sprawdzić przez który kabel podawane jest napięcie, kabel czerwony załącza klima, są tam jeszcze masa i inny (nie pamiętam koloru, ale sprawdzę to i napiszę) załącza czujnik temp. silnika. Zależy jeszcze na jakim biegu kręci wentylator, jeśli na najszybszym to najprawdopodobniej cujnik temp. silnika, jak wolno to od klimy... Ty masz pewnie wersję wiatraka z rezystorem to tam chyba są dwie prędkości obrotowe wiatraka
[ Dodano: Sob Lis 26, 2011 18:29 ]
mam problem panowie zdjąłem koło odpiołem czujnik no i wentylator sie przestał krecic co mam dalej zrobic pomorze ktos robilem juz wszystko na tescie pokazało mi bład fc21
[ Dodano: Sob Lis 26, 2011 19:19 ]
panowie czy ktos wie jaki krok dalej mam zrobic poodłaczeniu czujnikaz lewej strony nadkola wentylator dopiero przestal chodzic ale co dalej na tescie wykazało mi bład FC 21 PRAWDOPODOBNIE JEST TO CZUJNIK NASŁONECZNIENIA WYJSCIE LEWE ALE GDZIE ON SIE ZNAJDUJE POMOZE KTOS
Cześć .Podepnę się pod temat ciągle kręcącego wentylatora chłodnicy w moim roverku 75 2.0 cdt . Mam taki problem że po przekręceniu kluczyka w poz 2 wentylator od razu zaczyna się kręcić.Wiem że były setki postów w tym temacie jednak nie znalazłem tam odpowiedzi na mój przypadek. Test klimy zrobiony wyskakują błędy fc 21i22 czyli czujnik nasłonecznienia, nie wiem czy to może mieć jakiś związek z włączaniem się wentylatora.Czujnik temp silnika sprawdzony jest ok.Wentylator i skrzyneczka przy nim sprawdzone i wszystko działa poprawnie z tym że zauważyłem że właśnie na jeden z przekażników jest podawany sygnał przez cienki przewód sterujący. Prześledziłem ten przewód i wychodzi on ze skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i jest podpięty pod bezpiecznik F 4 15A i po wyjęciu jego wentylator przestaje się kręcić .W związku z tym mam pytanie co podaje napięcie na ten bezpiecznik i dlaczego Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuje.
Czujnik temperatury silnika jest na pewno sprawny gdyż z niego idzie także informacja na pulpit i tam wskazania są ok a bezpiecznik F4 oryginalnie ma być 15 A Przypuszczam ze napięcie podaje ECU przez ten bezpiecznik F4 ale dlaczego, czyżby mógł mieć na to wpływ ten czujnik nasłonecznienia ?Jeśli nie to co mam dalej sprawdzić ? Dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.
Test klimy robiłem faktycznie w garażu ale że nie mam możliwości wyjechania z tego garażu gdyż mam rozebrany cały przód samochodu gdyż sprawdzałem tę skrzyneczkę prze wentylatorze i dlatego ważną informacją jest teraz dla mnie czy jeśli by ten błąd wyskakiwał przy świetle dziennym to czy mogło by mieć to wpływ na włączanie się tego wentylatora.
[ Dodano: Nie Sty 01, 2012 23:39 ]
Przekażnik R4 też sprawdzałem działa poprawnie .Jeśli walnięty byłby czujnik to na desce też by żle pokazywało. Czy może żle myślę ?
[ Dodano: Nie Sty 01, 2012 23:42 ]
Przekażnik R4 też sprawdzałem działa poprawnie .Jeśli walnięty byłby czujnik to na desce też by żle pokazywało. Czy może żle myślę ?
potus55, spróbuj po za garażem zrobić test klimy, ten błąd zawsze ci wyskoczy jak będziesz w garażu robić test... po za garażem nie powinno być błędów, może masz coś nie tak z chłodzeniem? brakuje oleju w klimatyzacji? sprawdzałeś serwisowałeś klimatyzacje ? jak włączysz tryb ECON na panelu wentylator też działa ? pamiętaj że wentylator będzie ciągle działać jak masz włączoną klimatyzację bądź nadmuch na przednią szybę chodzi o ten nadmuch do odparowywania szyby przedniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum