Forum Klubu ROVERki.pl :: Kolejne mądre informacje Honda i silnik iTD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejne mądre informacje Honda i silnik iTD
Autor Wiadomość
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 10:13   

adamsky napisał/a:
woją drogą czy w Civicach były 2.0i TD cz iDT czy SDi czy cokolwiek innego chyba małe ma znaczenie,

Pewnie ze tak,ważne ze słupek ten sam ,a osprzet zawsze mozna dac inny :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 31, 2013 10:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 10:44   

Gonia napisał/a:
Skoro nie było w Hondach silnika iDT, to dlaczego można odszukać w hondowskim EPC części charakterystyczne dla tego silnika?

nie odniosę się do tego bo nie czytałem, nie jest to moja ulubiona lektura...
Gonia napisał/a:
Ponadto w dokumentacji Hondy czytałam kiedyś, że L-seria była tam zdławiona. SD miało 75 a SDi 90KM.
ale do tego mogę się odnieść wraz ze szwagrem kupowaliśmy ten samochód(civic z SD) i wiesz co? dowód rejestracyjny tego auta nie potwierdzał Twoich słów ;] po przerejestrowaniu też nie wpisali 55KW ;] .
Gonia napisał/a:
Jakbym była złośliwa, to bym powiedziała wszystkim posiadaczom iDT, zobaczymy kiedy wam się wysra pompa wtryskowa

Zregeneruję ją w chipcarze jak tą w pierwszym R za ok 1300zł na gotowo z gwarancją i zrobię to góra raz a są tu tacy co po 2, 3 razy robili HGF przy niewiele mniejszych bądź takich samych kosztach.
Gonia napisał/a:
Stryjek wujka ciotecznego mojej siostry kiedyś mówił, że jego sąsiad ma i bardzo psioczy

Znasz definicję słowa wujek? tak tylko pytam... Obydwoje(ja i moja Kasia) z nim rozmawialiśmy nie dalej jak dwa miesiące temu że ma k-serię już jakiś czas po HGF-ie i już ma dość tego złoma więc sprzeda chyba - od wielu lat to auto mają, z eksploatacji jego nigdy nie byli zadowoleni, z osiągów tak z awaryjności nie ;]
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 10:55   

kadzaf napisał/a:
Gonia napisał/a:
Jeździłam 2-ma seriami L, 2-ma CDT, 5-ma seriami K, jedną KV-6, jedną serią T i D16A8. Trochę materiałów do porównań mam :)

Ale nie napisałas ile uszczelek pod głowica wymieniłaś :twisted:


Uszczelka pod głowicą była robiona raz i to zaraz po zakupie samochodu.

Pierwszą serią K jeździliśmy 4 lub 5 lat i zrobiliśmy 120kkm. W momencie sprzedaży samochodu miał najechane 170kkm i uszczelka nie była robiona nigdy.

[ Dodano: Czw Sty 31, 2013 10:55 ]
bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Skoro nie było w Hondach silnika iDT, to dlaczego można odszukać w hondowskim EPC części charakterystyczne dla tego silnika?

nie odniosę się do tego bo nie czytałem, nie jest to moja ulubiona lektura...


A warto, bo można się wiele dowiedzieć o różnych wersjach czy modyfikacjach.

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Jakbym była złośliwa, to bym powiedziała wszystkim posiadaczom iDT, zobaczymy kiedy wam się wysra pompa wtryskowa

Zregeneruję ją w chipcarze jak tą w pierwszym R za ok 1300zł na gotowo z gwarancją i zrobię to góra raz a są tu tacy co po 2, 3 razy robili HGF przy niewiele mniejszych bądź takich samych kosztach.


My mieliśmy wiele serii K i HGF'a robiliśmy raz. Zapomniałeś też dodać, że HGF'y trafiają się również w iDT :P

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Stryjek wujka ciotecznego mojej siostry kiedyś mówił, że jego sąsiad ma i bardzo psioczy

Znasz definicję słowa wujek? tak tylko pytam... Obydwoje(ja i moja Kasia) z nim rozmawialiśmy nie dalej jak dwa miesiące temu że ma k-serię już jakiś czas po HGF-ie i już ma dość tego złoma więc sprzeda chyba - od wielu lat to auto mają, z eksploatacji jego nigdy nie byli zadowoleni, z osiągów tak z awaryjności nie ;]


Ja jedynie uwydatniam różnicę pomiędzy "mam/miałem" a "on ma/miał".

Nie ma się co napinać ani kłócić.
_________________
Gonia
 
 
 
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 11:20   

Gonia napisał/a:
apomniałeś też dodać, że HGF'y trafiają się również w iDT :P

haha wiedziałem ze to napiszesz :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 11:28   

kadzaf napisał/a:
Gonia napisał/a:
apomniałeś też dodać, że HGF'y trafiają się również w iDT :P

haha wiedziałem ze to napiszesz :mrgreen:


Mogę jeszcze dodać, że w 420D też była głowica zdejmowana, bo pękła sprężyna na zaworze. Reasumując, pomimo, że L-serie kosztowały więcej w naprawach i były bardziej kłopotliwe, to miło je wspominam (szczególnie w.w. 420D) i nie deklaruję, że nigdy więcej :)
_________________
Gonia
 
 
 
cjqumel 




Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Dąbrowa Tarnowska



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 11:41   

Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?

ps jak przeglądnąłem accordy 5 gen to w nich sporadycznie zamiast iTD zdarzało się TDi w których u góry w miejscu alternatora była pompa wspomagania nie mam zielonego pojęcia dlaczego :-|

natomiast w 6 gen bez zmian iTD /:P
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 11:42   

cjqumel napisał/a:
Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?


Pomiędzy SDi a iDT.
_________________
Gonia
 
 
 
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 11:56   

Gonia napisał/a:
cjqumel napisał/a:
Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?


Pomiędzy SDi a iDT.

osprzetem :mrgreen:
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 11:58   

kadzaf napisał/a:
Gonia napisał/a:
cjqumel napisał/a:
Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?


Pomiędzy SDi a iDT.

osprzetem :mrgreen:


Jakim?

Ja pytam o to, jak po "rzuceniu okiem" na zdjęcie silnika (n.p. w ogłoszeniu) można rozpoznać czy jest to SDi czy IDT, zamontowany w Hondzie.
_________________
Gonia
 
 
 
cjqumel 




Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Dąbrowa Tarnowska



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 12:01   

najprościej po obudowie w SDi ste paski są prawie na calej a w iDT jest ich mniej i bardziej na środku
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 12:03   

cjqumel napisał/a:
najprościej po obudowie w SDi ste paski są prawie na calej a w iDT jest ich mniej i bardziej na środku

W Hondzie też?
_________________
Gonia
 
 
 
cjqumel 




Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Dąbrowa Tarnowska



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 12:14   

tak jak już pisałem wcześniej to w hondzie nie spotkałem się jeszcze z iDT silnikiem o ile występowały bo ja katalogom ani im podobnym specjalnie nie wierze

jeśli występowały w co wątpie szczególnie w civicach ewentualnie jak uż coś mogły się pojawić w accordach 6 gen
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 12:21   

cjqumel napisał/a:
tak jak już pisałem wcześniej to w hondzie nie spotkałem się jeszcze z iDT silnikiem o ile występowały bo ja katalogom ani im podobnym specjalnie nie wierze

jeśli występowały w co wątpie szczególnie w civicach ewentualnie jak uż coś mogły się pojawić w accordach 6 gen


Czyli twierdzisz, choć nie masz na poparcie tego żadnego dowodu.

Ja jedynie twierdzę, że w Hondach występuje n.p. termostat, odpowiednik roverowskiego PBM100040 (występuje tylko iDT), co już powinno wystarczyć za dowód, że iDT w Hondach jednak montowany był.

A w kwestii wiary w katalogi, to nie spotkałam wiarygodniejszego źródła informacji o aucie, częściach i wersjach, niż Elektroniczy Katalog Części (w skrócie EPC) wydanym przez producenta samochodu samochodu.
_________________
Gonia
 
 
 
cjqumel 




Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Dąbrowa Tarnowska



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 12:34   

szacunek dla ciebie za posiadaną wiedzę ;-)

i mam nadzieję że kiedyś będzie mi dane spotkać taki egzemplarz ;-)

aha jeśli był tto raczej tylko w accordach
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 13:10   

Gonia, pokaż mi hondę z zamontowanym fabrycznie 101 konnym iDT, po prostu pokaż :ok:
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 13:26   

bociannielot napisał/a:
Gonia, pokaż mi hondę z zamontowanym fabrycznie 101 konnym iDT, po prostu pokaż :ok:


Ale ja nie muszę nic udowadniać. To wy podważacie prawdziwość artykułu. Ja jedynie twierdzę, że silniki iDT (a nie tylko SDi) montowano w Hondach.
_________________
Gonia
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 13:31   

Gonia napisał/a:
Czyli twierdzisz, choć nie masz na poparcie tego żadnego dowodu.
Gonia napisał/a:
Ale ja nie muszę nic udowadniać.

Czyli tak to działa że inni muszą, ale Gonia nie, ciekawe...
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 13:56   

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Czyli twierdzisz, choć nie masz na poparcie tego żadnego dowodu.
Gonia napisał/a:
Ale ja nie muszę nic udowadniać.

Czyli tak to działa że inni muszą, ale Gonia nie, ciekawe...


Nie było żadnego dowodu, że nie ma. Były natomiast stwierdzenia, że nikt nie widział. Po pytaniu o podanie różnic aby można było odróżnić w Hondzie SDi od iDT zapadła cisza. Dlatego też pytam, na jakiej podstawie stwierdzono, że nie widziano, skoro nie wiadomo jakie są różnice?

Ja natomiast twierdzę, że w Hondach występuję części charakterystyczne dla silnika iDT, co wprost sugeruje, że skoro występują, to mają zastosowanie w tych silnikach.
_________________
Gonia
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 14:07   

Gonia napisał/a:
Po pytaniu o podanie różnic aby można było odróżnić w Hondzie SDi od iDT zapadła cisza.
po pytaniu czy możesz pokazać taką hondę padło stwierdzenie że nie musisz lol
Gonia napisał/a:
części charakterystyczne dla silnika iDT, co wprost sugeruje,

sugeruje - ale nie stwierdza na pewno
Nie wierzę że honda mając licencję na SD/SDi renegocjowała by specjalnie z roverem użycie nowszego wcale nie lepszego silnika jak mogła brać gotowca bezpośrednio z POWERTRAIN ...
Osprzęt w SD/SDi też różnił się i w R i w H ... inna była skrzynia (bądź konstrukcja dążka) bo jechałem SD SDi iDT w hondach, nie było np tego zje*anego klekotania drążka, żadne źródło poza katalogiem tego co piszesz nie potwierdza, więc tak musisz udowodnić jeśli twierdzisz że tak jest
Wiesz niektórzy sugerują sztuczną mgłę, inni że widzieli Elvisa tydzień temu, nawet moja matka i sąsiadka że widziały kiedyś UFO, a katalogi też często mówią nieprawdę - producencki rave podaje inna szer. max opony do mnie i instrukcja autorstwa również Rovera ściągnięta z naszej strony podaje inną
 
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 14:32   

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Po pytaniu o podanie różnic aby można było odróżnić w Hondzie SDi od iDT zapadła cisza.
po pytaniu czy możesz pokazać taką hondę padło stwierdzenie że nie musisz lol
Gonia napisał/a:
części charakterystyczne dla silnika iDT, co wprost sugeruje,

sugeruje - ale nie stwierdza na pewno
Nie wierzę że honda mając licencję na SD/SDi renegocjowała by specjalnie z roverem użycie nowszego wcale nie lepszego silnika jak mogła brać gotowca bezpośrednio z POWERTRAIN ...


Widziałeś tą umowę? A może dotyczyła ona silników 20T2R i 20T2N? Nie wydaje mi się aby Powertrain'owi opłaciło produkować 3 silniki zamiast jednego.

bociannielot napisał/a:
Osprzęt w SD/SDi też różnił się i w R i w H ... inna była skrzynia (bądź konstrukcja dążka) bo jechałem SD SDi iDT w hondach, nie było np tego zje*anego klekotania drążka,


A to nowości, bo nawet klubowicze zamawiali do ZS'a te drążki, bo były tańsze. Mało tego owe części były częściami MG Rover, gdzie na etykietę MG ROVER naklejono etykietę Hondy.

A to czy klekocze czy nie, jest kwestią egzemplarza. Ostatnio widziałam 4-setkę, która nie klekotała, bo poprzedni właściciel wepchnął szmatę pod mieszek zmiany biegów, który tłumił klekotanie. Faktycznie była różnica konstrukcyjna, bo fabrycznie to tam szmaty nie było :P

bociannielot napisał/a:
żadne źródło poza katalogiem tego co piszesz nie potwierdza, więc tak musisz udowodnić jeśli twierdzisz że tak jest


Uwierz mi, że nic nie muszę...

bociannielot napisał/a:
Wiesz niektórzy sugerują sztuczną mgłę, inni że widzieli Elvisa tydzień temu, nawet moja matka i sąsiadka że widziały kiedyś UFO,


Ja znam również takich, którzy mówią, że widzieli L-serie, której z turbiny nie cieknie :P

bociannielot napisał/a:
a katalogi też często mówią nieprawdę


Jedyne przypadki, w których moja wiedza nie pokrywała się z EPC, były to takie, w których nie miałam pewnej świadomości.

Podobnie kiedyś dyskutowano z EPC, że końcówki w R200 są inne niż 25, o tym, że sworznie w 420 są inne niż 416, o tym, że w 620SDi przed liftem i po są różne napinacze paska PK, o tym, że w R75 CDT/i są wersje z jedną i dwiema pompami paliwa, itd, itd. Czas weryfikuje tę więdzę i znam niewiele takich przypadków, gdy ta sama część występuje pod różnymi indeksami... bo nie twierdzę, że takie są (RNR100060 i RNR100090 czy UKN100940 i UKN100950). Większość części niestety pomimo identycznego wyglądu są inne choćby ze względu na twardość użytej gumy.

bociannielot napisał/a:
- producencki rave podaje inna szer. max opony do mnie i instrukcja autorstwa również Rovera ściągnięta z naszej strony podaje inną
Nie weryfikowałam tego i nie zamierzam ale znając życie ktoś się pomylił interpretując fakty i pomylił MG ZR z R25 lub 200 z 25.
_________________
Gonia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolejne problemy z uruchomieniem EPC
DEBEC Offtopic 15 Wto Lip 24, 2007 18:21
DEBEC
Brak nowych postów KOLEJNE ROZSTANIE W BIAŁYMSTOKU
DEBEC Offtopic 9 Pon Paź 24, 2011 21:13
DEBEC
Brak nowych postów Kolejne autko w rodzinie :)
600-tka
Zukowaty Offtopic 20 Sob Maj 09, 2009 19:07
mieszko_2006
Brak nowych postów Kolejne pożegnanie - Czarna Panterka
kruszon Offtopic 15 Wto Lip 26, 2011 02:15
maniaq
Brak nowych postów Kolejne chamskie praktyki hipermarketów...
Mayson Offtopic 6 Pon Wrz 21, 2009 13:48
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink