Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 160
Autor Wiadomość
harczuk1994 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 44
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 17:19   MG ZR 160

Cześć
Potrzebuje Waszej pomocy. Zastanawiam się nad kupnem MG ZR 1.8, w nie najlepszym stanie lakierniczym aczkolwiek cena bardzo atrakcyjna. Problem tkwi w tym że podobno silnik miał problemy z grzaniem się i właściciel oddał go do mechaników, którzy wyjęli z niego termostat i teraz wszystko jest w normie. Podobno układ był płukany wiec zastanawiam się dlaczego tak się działo i co będzie jeśli teraz wstawi się nowy termostat?
Spotkaliście się z takim przypadkiem? Jesteście w stanie powiedzieć mi jakie mogą być tego przyczyny?

Wrzucam link do oferty, oczywiście chętnie wysłucham Waszego zdania na temat tego auta.
http://otomoto.pl/oferta/...html#7d503748f3
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 17:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 17:56   

Jak termostat był zablokowany w pozycji zamkniętej to nie otwierał układu do chłodnicy przez co tak na prawdę układ nie spełniał swojej roli.

Warto zauważyć, że te silniki (k-seria) są raczej wrażliwe na zbyt wysoką temperaturę (HGF).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
harczuk1994 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 44
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 19:17   

Jestem.tego swiadomy ze problemy z hgf to dosyc czesty problem ale jesli po wyjeciu tego termostatu chlodzenie wrocilo do normy to chyba mozna zakladac ze uszczelka jest cala i jeszcze wytrzyma.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 19:26   

Przegrzanie tego silnika bardzo rzadko jest bez efektów ubocznych HGF lub pęknięta głowica. Może być tak że na oko wszystko ok a np. po 500km zbiorniczek suchy jak pieprz bez innych objawów HGF tego nie sprawdzisz przed zakupem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
harczuk1994 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 44
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 23:03   

To według Was warto ładować się w ten samochód? Co jeśli zaraz po zakupie wymienić tą uszczelkę? Czy w ten sposób zaoszczędziłoby się trochę grosza i nerwów na przyszłość?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 07:41   

jak już koniecznie chcesz brać to wziąć, jeździć i obserwować, czy nie mieszają się płyny lub czy któregoś nie ubywa/przybywa, jak zaczną się jakieś ekscesy dać na wymianę uszczelki pod głowicą i spokój na lata a jak jeszcze dorzucisz termostat PRT to prawdopodobieństwo powtórki HGF, maleje do poziomu z innych marek aut.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
harczuk1994 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 44
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 17:07   

Dowiedziałem się dokładniej jak to było z tym grzaniem. Otóż miesiąc temu wybiło właścicielowi płyn chłodniczy korkiem w zbiorniczku wyrównawczym i po tym zdarzeniu oddał do mechaników którzy wyjęli mu termostat. Czy to oznacza ze silnik był przegrzany i uszczelka w tym momencie jest na bank do roboty? Mogła na tym ucierpieć głowica tak że już jest do wyrzucenia?

Plan wstępny był taki że jeśli kupiłbym ten samochód to robię w nim od razu uszczelkę i regeneracje głowicy ale jeśli tamta głowica jest pęknięta to skąd ja wezmę pewną głowice i za ile...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 17:19   

jak wyjęli termostat i jeździ normalnie to raczej nic z głowica sie nie stało co nie znaczy że z uszczelką też nic sie nie stało. Ponad rok temu kupowałem R45 po takim incydencie i po wymianie korka od zbiorniczka wyrównawczego jeździ do dziś sprawny (nie wyjmowali termostatu). Niestety przykładów padniętej uszczelki lub uszkodzonej głowicy po takim incydencie znam więcej. Głowicę idzie kupić na allegro regenerowaną z nowymi popychaczami i wszystkimi uszczelkami (tanio nie jest ale jest pewna. Można też przez forum poszukać albo znaleźć jeżdżącego sprawnego anglika i od niego wziąć.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink