Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 31 Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 18:51 [R416] Zagotowal wode
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam, moj rover zagotowal sie na tyle ze wystrzelil korek a wiekszosc wody wybuzowalo pod maske. Pierwsze co sprawdzilem to czy weze do chlodnicy byly gorace - oparzylem sie. Z moich ogledzin wyszlo mi ze nie wlaczyl sie wentylator, i nie zalaczyl sie takze przy zdjetej brazowej wtycze i wlaczonym zaplonie. Rozlupalem modul przekaznikow i ladnie paluchem zamknalem obwod i wentylator ladnie pracuje. Przy podpinaniu czujnika spowrotem slychac tez bzykniecie krokowca, to tez uznalem czujnik za sprawny. Samochod ma klimatyzacje.
Prosze o wskazowki.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 18:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Korek nie powinien wystrzelić, on ma w sobie zawór który jeśli działa to powinien utrzymywać stałe ciśnienie w układzie chłodzenia, a nadmiar upuszczać.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 31 Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 21:41
Tez o tym pomyslalem, ewidentnie korek do wymiany, ale wentylator i tak powinnien sie ruszyc jak zdejme wtyczke.
A ktos wie dlaczego uklad wentylatora jest inny przy wersji z klima, co ma klima do niego?
po odpaleniu klimy wentylator od chłodnicy rusza na 1 biegu razem z tym od klimy
do tego jest on sterowany przez moduł przekaźników wentylatorów, a nie przez jeden przekaźnik.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 31 Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 23:21
No dobra, to nadal czekam na pomysly czemu nie chce dzialac. Rano sprawdze bezpiecznik, bo widze na schemacie ze chyba sterowanie przekaznikiem jest tez zabezpieczone bezpiecznikiem w kabinie.
[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 00:21 ]
Problem rozwiazany, winny okazuje sie byc prawdopodobnie korek, wentylator nalezy sprawdzac przy wlaczonym silniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum