Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana tylnej piasty.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana tylnej piasty.
Autor Wiadomość
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 12:13   [R75] Wymiana tylnej piasty.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001

Witam serdecznie. W życiu dojrzałego faceta przychodzi moment w którym drobną pierdołę w swoim rumaku powinien zrobić sam nie oglądając się na mechaników (którzy nota bene są tak zarobieni że nie mają czasu zjeść obiadu :mrgreen: ). Właśnie przymierzam się do samodzielnej wymiany tylnej prawej piasty i choć mechaniką zajmowałem się wiele lat, to będzie moja pierwsza piasta z pierścieniem magnetycznym. Mam nową piastę, znam już rozmiar klucza, moment dokręcenia nowej nakrętki, ale liczę na wskazówki kogoś kto już to robił. Z góry dziękuję.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 14:02   

Odkręcasz koło, odkręcasz zacisk hamulcowy, odkręcasz torxa trzymającego tarczę, odkręcasz nakrętkę piasty nr 32, ściągasz bęben i Twoim oczom ukazują się rozpieraki, sprężynki, a na środku piasta.

Bierzesz ściągacz do łożysk (trójramienny) i próbujesz to wysunąć z ośki. Zaznaczam - idzie ciężko jak cholera, na 99% rozwarstwi Ci się łożysko - zdejmiesz piastę , a na ośce zostanie bieżnia kulek, która siedzi jak zabetonowana.

Wtedy bierzesz diaxa (szlifierka kątowa) i nacinasz delikatnie tę bieżnię, ale tak, aby nie drasnąć ośki. Jak bieżnia będzie nacięta i gorąca, to przecinak i młotek w ruch i musisz ją rozwalić, bo inaczej nie zejdzie.

Jak będziesz zakładał nową piastę, to ośkę porządnie wysmaruj smarem miedziowym, aby na przyszłość nie było takich trudów z wymianą.

Oczywiście jak już zrzucisz starą piastę, to przeczyść tam wszystko z pyłu i smaru, w szczególności czujnik ABS :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 15:21   

Wspaniałe to opisałeś. Wielkie dzięki! Temat można zamknąć.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 15:54   

Nie no spokojnie :mrgreen: mi trzy piasty zeszły bez problemu i w całości, dwie wczoraj :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 17:21   

A ja wymieniałem 3 razy z tyłu i 3 razy diax szedł w ruch. Najlepsze jest to, że na jednej ośce wymieniałem 2 razy w ciągu 2 tygodni (używka ze szrotu padła) i mimo że smarowałem, to musiałem ściągać diaxem. Może ośkę mam niewymiarową?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MokraWoda 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 164
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 17:52   

To jeszcze ja sie dopyptam, bo niedlugo czeka mnie wymiana piast z tylu. Jak sobie poradzic bez sciagacza do lozysk? I jakiej firmy mozecie polecic piasty? W miare rozsadnej cenie.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 19:19   

MokraWoda, zazwyczaj piasta schodzi bez użycia jakiegokolwiek ściągacza. Choć czasem trafi się taka która nie chce zejść :)
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 19:53   

Jak już jesteśmy w temacie tylnych piast to powiem Wam ,że straszne gówno teraz produkują.Wymieniłem piastę w styczniu i w marcu tak zaczęło wyć łożysko ,że nie dało się wysiedzieć w kabinie bez zatkanych uszu.Podniosłem samochód na podnośnik i koło podczas kręcenia aż się kiwało na boki.Przejechałem na niej ok 1000km...
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 20:04   

Hałas faktycznie jest nie do zniesienia, ale na kole nie miałem żadnych luzów, no i ABS się nie zaświecił więc udało mi się dojechać do garażu ponad 200km. Ciekawe ile wytrzyma nowa piasta bo ponoć jest z "górnej półki", ale mamy teraz takie czasy że nie wiadomo w której prowincji została wyprodukowana.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 07:40   

Dziadek, daj znać jakiej firmy piastę montujesz :) Ja muszę wymienić jedną teraz, bo już zaczyna huczeć (dopiero co na jedną stronę wleciała używka). I zamierzam kupić tę najtańszą za 90 PLN i zobaczyć ile przelata.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 08:14   

Na opakowaniu pisze "NTY-high quality spare parts" . Sprzedawca zapewniał że montował te piasty wielokrotnie i przebiegi są wyższe niż 100 kkm. Jestem realistą i domyślam się że i tak większość części jest produkowana w kontynentalnych Chinach, ale cóż ja na to mogę? Zobaczymy po jakimś czasie bo dzisiaj będę wymieniał, a oryginalne łożyska wytrzymały 250 kkm. Luzów na kole nie ma żadnych i gdyby nie potworny dźwięk w kabinie, to pewnie możnaby jeszcze sporo kilometrów przejechać.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 08:47   

U mnie było dokładnie to samo. Oryginał nie wykazuje luzów tylko strasznie huczy, aż rozsadza głowę.

Jak zdjąłem zużytą piastę, to rozwarstwiła mi się. Widziałem kulki i smar - kulki jak to kulki - wydawały się ok, natomiast smar przypominał przybrudzone, stare, zjełczałe masło, stwardniałe i odkształcone, że nie przylegał dobrze do kulek, więc nie było odpowiedniego smarowania. Bieżnia była lekko wytarta, ale bez tragedii.

Zamienniki podobno sypią się na tyle, że potrafią zblokować koło - o ile realne jest to w łożyskach stożkowych, o tyle wątpię, aby kulkowe mogło aż tak się rozsypać.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MokraWoda 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 164
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 14:10   

Jakiej firmy lepiej zakupić piasty? Bo upatrzyłem SNRa i FAGa w podobnej cenie. Ktoś ma/miał i może coś poradzić? :p
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 13, 2016 12:30   

Jeśli chodzi o nowe piasty, to należy zwrócić uwagę na głębsze podtoczenie od strony nakrętki. Ponieważ gwint osi jest krótki, to należy podłożyć podkładkę której nie ma w komplecie, poza tym trzeba mieć dwie nasadki do klucza bo w oryginale jest 32, a zamiennik ma 36. Po przejechaniu 200km jest OK, a jak długo posłuży to nawet najstarsi górale nie wiedzą.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana przedniej piasty
Eros Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lis 13, 2015 09:12
sebol11
Brak nowych postów [R75 CDT 2.0] wymiana piasty/zwrotnicy prawy przód+łożyska
Kigent Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sty 12, 2014 13:44
Kigent
Brak nowych postów [R75] Wymiana kanapy tylnej
dedel Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lut 09, 2014 17:28
dedel
Brak nowych postów [R75] Wymiana blendy tylnej klapy
szpynior Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 14, 2012 12:06
chdn
Brak nowych postów [R75]Wymiana tylnej listwy z oswietleniem tablicy rej kombi
marecki6 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lip 31, 2016 11:41
marecki6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink