Wysłany: Czw Maj 18, 2017 13:36 [R620SDI] 1. Nawiew na V biegu. 2. Klimatyzacja problem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
witam
mam dwie sprawy a szukałem odpowiedzi w poprzednich tematach i niestety nic konkretnego nie znalazłem dlatego zapytam o dwie rzeczy w jednym temacie.
1. Jakiś czas temu miałem problem z nawiewem bo przestał kompletnie działać i dzięki tutejszym tematom doszedłem do sprawy i wymieniłem całą dmuchawę bo walnięty był wirnik. Zrobiłem wszystko samemu i działa jak trzeba a było to jakieś 3-4 miesiące temu. Teraz natomiast problem występuje taki ze nawiew działa mi TYLKO na 5 biegu dmuchawy a reszta ani drgnie... do tego podświetlenie samych biegów dmuchawy nie podświetla. Gdzie mogę szukać przyczyny , jak to naprawić i czy dam radę samemu?
2. W zeszłym roku miałem problem z klimatyzacją bo zlokalizowany został wyciek i dziura w chłodnicy tak więc kupiłem używaną chłodnice, wymieniłem i po nabiciu wszystko pięknie chodziło przez całe lato a teraz nagle przyszły upały, włączam klimatyzacje a tu cisza... Nie działa kompletnie klimatyzacja. Podjechałem do znajomego, sprawdził i powiedział, że nie ma kompletnie ciśnienia więc musi być gdzieś wyciek i ze samo sprawdzenie tego moze zając kilka godzin i dobre 150-200 pln
Czy jest szansa sprawdzenia tego mniejszym kosztem? jeśli tak to o jaką metodą sprawdzania mam pytać w serwisach?
W zeszłym roku lokalizacja wycieku i diagnoza kosztowała mnie zaledwie 49 PLN (GROUPON) a metoda sprawdzenia była.... sam nie wiem bo sie dobrze nie znam, ale zostało wpuszczone ciśnienie i jakimś preparatem spryskana cała chłodnica i wężyki aby sprawdzić gdzie jest wyciek.
Czy jeśli okazałoby się, że jest to jednak znowu chłodnica, którą wymieniałem w zeszłym roku to orientuje sie ktoś gdzie mógłbym kupić w dobrym stanie za nie duże pieniądze? Z tego co pamiętam to nowej chłodnicy nie było nawet szansy znaleźć a wiadomo jak to jest z używanymi....
Co najciekawsze obydwie sprawy spaprały się tego samego dnia a w zasadzie to zauważyłem to tego samego dnia...
byłbym wdzięczny za ewentualne porady i odpowiedzi.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 18, 2017 13:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A co do sprawdzenia to są 2 szkoły jedna to nabicie klimy i szukanie wycieku w promieniach UV, albo wierzenie że automat dobrze sprawdził na podciśnieniu ze nie ma wycieku (tak czy inaczej nikt ci nie powinien napełniać czynnika do nieszczelnego układu)
Tak poza tym to w zimie tez używa sie klimy!!! by kompresora szlag nie trafił i uszczelnienie trochę oleju dostały (ma się spokój z awariami)
Tak poza tym to w zimie tez używa sie klimy!!! by kompresora szlag nie trafił i uszczelnienie trochę oleju dostały (ma się spokój z awariami)
Nie jestem pewien jak w tym modelu, ale w większości samochodów nie da się uruchomić klimy jeśli temp zewnętrzna jest poniżej jakiejś granicy(zwykle ok 10 stopni), więc w zimę można tylko kliknąć sobie przyciskiem dla efektu placebo. Szkoda bo to też dobra metoda na odparowywanie szyby.
słabo ogarniasz klime w autach, w wszystkich autach można włączyć klime nawet przy grubym minusie na dworze i ona uruchamia spręzarke jest to własnie po to by można odparować szyby jedynie klima nie ruszy zimą na zimnym silniku. Land rover ma nawet taki automat że jak ustawisz nawiew na szyby i dmuchawe na max to startuje klima nawet jak nie wciśniesz przycisku
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Błędne informacje, fakt związane z niską temperaturą. Nie chodzi o temperaturę zewnętrzną, a o temperaturę parownika, na której znajduje sie czujnik temperatury.
Kompresor zostanie rozłączony przy lekko ujemnej temperaturze, w celu zapobiegnięcia oszronienia parownika, co spowodowało by blokadę i w dalszej eksploatacji niebezpieczny wzrost ciśnienia w układzie.
Mróz na zewnątrz powoduje schłodzenie skraplacza co zastępuje prace wentylatora, dodatkowo sprężarka często ma zmienną pojemność skokowa w zależności od obciążenia. Dlatego bezpiecznie pracuje w zimowych warunkach, zapewniając smarowanie uszczelnien. A głównie pomaga odparować wilgoć z szyb.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum