poszukaj osobno uszczelki starego typu, porządnych śrub i do tego uszczelki pod kolektor i uszczelniacze. z tego zestawu, to tylko uszczelki kolektorów i uszczelniacze są ok.
Śruby i uszczelka pod głowicę sobie takie, a poza tym trochę gratów, których nie potrzebujesz.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 14:04
sTERYD, a powiedz mi jeszcze ile tam jest uszczelek pod głowicą?
Mechanik mówi ze potrzebne są dwie cienka i gruba a w sklepie mówią ze jedna jest tylko w zestawie.
Jak to naprawdę jest?
Jak kupisz Elringa to w zestawie jest wielowarstwowa stalowa oraz dodatkowo przekładka stalowa - taką zalecał LandRover w przypadku HGF. Ja u siebie taką montowałem
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 17:29
Właśnie wczoraj odebrałem komplet uszczelek firmy elring. Byłem u mechanika i powiedział że właśnie ta uszczelka dwuwarstwowa też jest potrzebna. Szpilki mam też tej firmy. U mnie w silniku zamiast tej uszczelki dwuwarstwowej jest jakaś cienka metalowa. I teraz mam dylemat czy montować nowa czy zostać przy starej. Dodam że z pod starej leci olej.
Sprawdź sobie ile warstw ma ta niby dwuwarstwowa
W mls'ie jest kilka blaszanych warstw plus podkładka i chyba dlatego jest nazywana dwuwarstwową bo w rzeczywistości to jest dobra kanapka
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Sprawdź sobie ile warstw ma ta niby dwuwarstwowa
W mls'ie jest kilka blaszanych warstw plus podkładka i chyba dlatego jest nazywana dwuwarstwową bo w rzeczywistości to jest dobra kanapka
Panowie grubość uszczelki dobiera się do zmierzonej wartości wystawania tłoka poza blok nawet ten sam producent ma kilka wartości grubości tej samej uszczelni słuchajcie co Chirs prawi dobrze gada ->>> https://youtu.be/QB0LgLcQVRQ?t=27m43s
[ Dodano: Sob Cze 09, 2018 21:27 ]
zimek-1985 napisał/a:
dzelo23, ta co mam obecnie jest metalowa i tak cienka że nawet sufmiarką nie da się zmierzyć grubości.
Tu już chyba przesadziłeś chyba że masz jakąś jakąś linijkę
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 21:11
adam_26, może i przesadziłem ale ta stara jest tak cienka jak żyletka. Nowa jest wiele wiele grubsza. Nie wiem czy ktoś jej nie uszkodził przy dokręcaniu szpilek. Z pod starej leci olej i to dość mocno. Dlatego wydaję mi się że muszę i ta wymienić. Tak zaleca mechanik.
Adam, grubości uszczelki w k-serii się nie dobiera, tłok nie dochodzi do górnej granicy tuleji.
Zimek aż wlazłem na stryszek
Oto jest mls z podkładką uszczelka ma 5 warstw a 6 to podkładka
Czy o taką metalową uszczelkę chodzi? Zwykła też jest metalowa/blaszana i ma dodatkowo sylikonowe ścieżki
Wsadzając uszczelkę mls trzeba magistralę olejową zmienić na tą nowego typu, wzmocnioną, blok silnika podobno też musi być splanowany.
Czytałem że ludzie przed montażem grzeją mls'a w piekarniku bo zanim ta czarna powłoka na uszczelce "zwiąże" już potrafi lać się płyn. Na niektóre mls'y pryskany też jest klej w spreju https://www.technikaria.p...-w-spray-u.html miało to być pryśnięte u mnie ale....... mechanik i w wuj długa historia niemalże jak ta z Chrisem.
Jak śledzę forum od dobrych kilku lat nikt nie pakuje mls'a, spróbuj, ja spróbowałem i jak widać uszczelka została na pamiątkę.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 22:28
dzelo23, może niech sam mechanik podejmie decyzję co z czym i jak. Jeszcze się na nim nie zawiodłem a wiem że nie jeden silnik remontował i nie jedną uszczelkę wymieniał i to w autach z bardzo wysokiej półki i nikt nie narzekał na niego.
Zimek nie proponuje założenia tej czy tej uszczelki, interesuje mnie czy ta metalowa o której piszesz to jest taka co wkleiłem zdjęcia czy czy zwykła jednowarstwowa ze ścieżkami sylikonowymi.
Jeżeli masz zaufanego mechanika to naprawdę zazdroszczę, mls'y są montowane w wielu silnikach i dają radę (w autach do sportu takie uszczelki są stosowane kilka razy ta sama bo nic się z nią nie dzieje) to powinny dawać radę i u nas ale jest jak jest. Ja nie mam zaufanego mechanika i montaż mls'a poległ po 136km.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Nie Cze 10, 2018 09:59
Nie mogę dodać załącznika. Uszczelka jest jednowarstwowa. Jak powinna zostać zamontowana żeby było ok? Nie mam ochoty po miesiącu wymieniać jej po raz kolejny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum