Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 21:55 [R620] Co ile wymieniać filtry i olej?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Dzisiaj wymiłem olej, filtr oleju oczywiscie i filtr paliwa, i tu mechanik mi powiedział ze filtr paliwa powinienem wymieniać co 30tyś i spuszczać wode raz na jakiś czas a ja na nim zrobilem jakies 15 i wymienilem juz na nowy. I stąd moje pytanie, co ile wymieniacie olej i poszczególne filtry.
Ja wszystkie filtry staram się wimieniać co 10tyś, olej tak samo.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 16:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 21:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja wszystkie filtry staram się wimieniać co 10tyś, olej tak samo.
Co 10kkm to ja bym wymieniał filtr oleju i powietrza tylko.
Filtr paliwa wymienia się rzadziej. Stosowałbym się do rad tego mechanika.
Filtra kabinowego w R600 brak, zatem problem z głowy.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Co 10kkm to ja bym wymieniał filtr oleju i powietrza tylko.
Filtr paliwa wymienia się rzadziej. Stosowałbym się do rad tego mechanika.
No ja w dieslu filtr paliwa wymieniałbym co 15kkm. Znajomy w Clio właśnie tak wymienia i przyznaje ze wygląda on nienajlepiej. Zresztą producent tak zaleca. Przy naszej jakości paliwa to mus. W jednostkach benzynowych faktycznie wymienia się rzadziej.
Moim zdaniem w kwestii oleju i filtra oleju - nie powinno byc inaczej jak : WYMIANA OLEJU = WYMIANA FILTRA
Producenci olejów sugerują , iż wymiana powinna następować po :
- olej mineralny = 10 tys km
- półsyntetyk = 15 tys km
- syntetyk = 20 tys km
Jednakze mam 2 znajomych, którzy zajmują sie tymi rzeczami i zgodnie twierdza, iż to w dużym stopniu nagonka na klienta i ze zawsze można wymiane przeciagnać o dobre kilka tysiecy km .
Z moich osobistych doświadczen powiem wam , iż w poprzednim samochodzie - benzyna + LPG jezdzilem tylko na MOBIL 1 pełnym syntetyku i wymieniałem go min co ok. 23-25 tys km i Przekulałem nim 150 tys km (kupiłem go jak mial 45 tys ) i sprzedałem go sasiadowi bez zadnych obaw.
W obecnej sytuacji jezdze 620SDi i kontynuując (juz właściwie z przymusu) zwyczaje poprzedniego wlasciciela - jezdze na mineralnym. I szczerze mówiac przy tak minimalnych kosztach - nie bede oszczedzał kilku dosłownie złotych.
A zatem jesli chodzi o mnie - 10 tys i wymiana filtra oleju wraz z samym olejem
Co do filtra paliwa, to nigdy tym sie nie irytowałem - jak jezdzi to jezdzi , jak zaczyna cos byc nie tak, to wymieniam . Chociaz moze i warto po wspomnianych 30 tys zobaczyc co i jak . A zaloze sie ze jak sie juz zajrzy - to sie na 100 % wymieni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum