Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 2.0SDi 99r] Przerywa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 2.0SDi 99r] Przerywa
Autor Wiadomość
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



  Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 16:38   [R200 2.0SDi 99r] Przerywa

Mam problem,
Przerywa mi auto na wszystkich biegach od 1300 do 1800 obr/min.
Na początku tylko jak zimny (zimny tzn 10metrów od parkingu) i rozgrzany (rozgrzny tzn. gdy temperatura sie ustabilizuje) pare razy pyrknął i po sprawie.
Teraz prawie na całym zakresie temperatury i zdecydowanie częściej.
Odpalanie bez problemu, turbinka wkręca.

Błędy kompa:
16 - Czujnik temperatury paliwa
72 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT)

Może filtr paliwa?
Może kabelki przy pompie?
Narazie spekuluje i czekam na propozycje bardziej doświadczonych właścicieli Roverów z silnikami pana Rudolfa Diesla.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 16:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 18:20   

ACE napisał/a:
Błędy kompa:
16 - Czujnik temperatury paliwa
72 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT)


Już sam odpowiedziałeś sobie od czego musisz zacząć :)
1. Obejrzyj czujnik temp. zasysanego powietrza (na rys. część nr 1).
2. Sprawdź wiązka przewodów dochodzących do pompy wtryskowej.

Czujnik IAT może być walnięty, a może mieć problem z kabelkami. Czujnik temp. paliwa siedzi w pompie i na 99% będzie winna wiązka - obejrzyj ją dokładnie, polutuj co trzeba, spsikaj kostki sprayem do styków, zabezpiecz.

Znając życie obie usterki będą wynikały tylko i wyłącznie z problemów z kabelkami :)
PS>Rysunek pochodzi z 600ki, ale to ten sam silnik więc IAT będzie w tym samym miejscu.
 
 
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 09:44   

P>S>
No oczywiście. Odnowił się stary problem z jednym kabelkiem przy pompie, tylko dziwne bo objawy zupełnie inne. Wtedy "wyłączał" turbinke i zapalał check.
I po problemie. Dzięki za zainteresowanie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez ACE Sro Wrz 12, 2007 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 09:51   

Super, że problem z głowy :) Niestety, ta wiązka elektryczna, to najsłabszy punkt tych silników. Chociaż... może lepiej, że akurat taka pięta achillesowa, niźli inna - przynajmniej łatwo to naprawić i nie trzeba szukać mechaników, tylko wykrzesać z siebie trochę cierpliwości :grin: .
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 10:10   

ACE napisał/a:
Wtedy wyłączał turbinke i zapalał check.

Turbinki nie da się wyłączyć :D ;) Po prostu był spadek mocy ;) Dobrze, że to taki drobiazg ;) I jak mówi Thef ta wiązka jest piętą ahillesową tych silników. Też przed zimą musze ją przeglądnąć.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 10:14   

Oczywiście że się nie da.
Błąd myślowy.
No bo jak można zatrzymać wirnik napędzany spalinami :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
misiek_KR 




Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 10:10   

no to ja nie będe gorszy, mi też zaczął przerywać i szarpać na początku raz na tydzień teraz non stop, najgorzej jak wilgotno, bede musiał tą wiązke poprzeglądać
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 10:15   

Cytat:
No bo jak można zatrzymać wirnik napędzany spalinami


Nauka radziecka zna i takie przypadki :lol: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 12:28   

Da się zauważyć że to niezbyt sympatyczna przypadłość Rowerowych pojazdów.
Lubi tam zbierać się dużo syfu. Szczególnie gdy pęknie rura od IC.

U mnie ostatecznie okazał się ułamany przewód ( dużym jak na 3pinowe ) złączu.
Wstawiłem inne.


PS. Co do pękniętej rury to było parę rozwiązań na forum które w rezultacie spełzały na niczym. Defakto lepiej jej nie wymieniać na zamiennik od traktora (apropos radzieckiej technologi) bo pójdzie w strzępy na pewno, tylko zakupić dużą koszulkę termokurczliwą która sprawę pęknięcia oryginalnej rury (zazwyczaj wzdłużnego po szwie zbrojenia wewnętrznego) zupełnie załatwi - założona oczywiście na odpowiednio długim odcinku.

Pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 15:57   

ACE napisał/a:
Defakto lepiej jej nie wymieniać na zamiennik od traktora (apropos radzieckiej technologi) bo pójdzie w strzępy na pewno, tylko zakupić dużą koszulkę termokurczliwą która sprawę pęknięcia oryginalnej rury (zazwyczaj wzdłużnego po szwie zbrojenia wewnętrznego) zupełnie załatwi - założona oczywiście na odpowiednio długim odcinku.


Bardzo trafna uwaga :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 16:28   

A może by wykonać z tego artykuł z maści zrób to sam. Mogę się zaoferować jako autor. Wzorując się na już zgromadzonych poradach typu "Wymiana żarówek ... ... w Roverku serii 400"
Tym bardziej że to typowa przypadłość.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 22:55   

Ty piszesz, ja umieszczam na klubowej stronie i klekotowy swiat roverkowy jest Tobie dozgonnie wdzięczny :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 2.0SDi 98r] potrzebuję porady, silnik przerywa
Silnik na biegu 3 w czasie jazdy od zakresu obrotów 3400 przerywa
frigo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Mar 19, 2008 20:30
Jary
Brak nowych postów [R200 220 2.0SDI 00']
zawieszenie
wroblikns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Lis 28, 2009 18:10
Zukowaty
Brak nowych postów [R200 220 2.0SDI 00']
hamulce
wroblikns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lis 27, 2009 23:00
Kot
Brak nowych postów [R200 2,0SDi 99r] Kontrolka SRS
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Pią Sie 14, 2009 13:45
Korczus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink