Wysłany: Czw Lut 07, 2008 21:48 [Honda Accord] Dławi sie na postoju,szarpie podczas jazdy
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Posiadam Honde accord 2.0 diesel a pisze dlatego tutaj bo dowiedzialem sie ze posiada ona silnik Rovera.Mam problem wlasnie z silnikiem.Podczas dluzszych tras auto zaczyna szarpac w czasie jazdy,a kiedy sie zatrzymam to tak jakby sie dlawil.Obroty energicznie oscyluja ponizej ostatniej kreski az do 1500 obr.I w tym czasie z rury wydechowej wydobywaja sie kleby czarnego dymu.Zauwazylem ze ten problem pojawia sie tylko przy wysokiej temp na zewnatrz.Tzn latem bo od jakis 4 miesiecy mam spokoj.Od zaufanego mechanika dowiedzilem sie ze to moze byc jakis czujnik w pompie wtryskowej.A moze ktos z was ma jeszcze inne pomysly.Lub mial tego typu problem i wie jak go rozwiazac.Wymienilem filtr paliwa,rozrzad i jakis sterownik pompy wtryskowej wiec one nie wchodza w gre.Dodam jeszcze ze przez caly czas(nawet zima) na biegu jalowym obroty delikatnie faluja(ale nie zawsze)Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 01:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 21:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 22:10
Proszę poprawić temat zgodnie z zasadami kącika.
Co do Twojego problemu, najpierw sprawdziłbym kąt wtrysku, czy aby nie jest za bardzo przestawiony. Tym bardziej, że zmieniałeś rozrząd, więc mógł zostać przestawiony.
Jeżeli chodzi o falujące obroty, to sprawdź grubą wiązkę przewodów z przodu silnika (ciężko jej nie zauważyć). Jak skorzystasz z funkcji szukaj na forum, to znajdziesz mnóstwo info na temat falowania w SDi. Sprawdź izolację i połączenia w/w wiązki. Ta właśnie wiązka najczęściej powoduje słynne falowanie... Jeżeli robiłeś rozrząd, to posłuchaj thefa i sprawdź ustawienie kąta wtrysku, najlepiej na komputerze, ustawianie na słuch + niedoświadczony mechanik nie wchodzi w grę.
Co do tego rozrzadu to jest taka sprawa ze robil tak rowniez przed jego wymiana.I wlasnie mechanik powiedzial ze cos bylo nie tak ustawione z tym rozrzadem(juz mialem nadzieje ze problem sie skonczy, ale niestety).No i sprawdze ta wiazke przewodow chociaz robilem juz to kilka razy.Byla tylko delikatna zadra na przwodzie sterujacym,ktory idzie do pierwszego wtrysku,zaizolowalem ale rowiez zero efektow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum