Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam serdecznie
Posiadam Hondę Accord 2.0 tdi (silnik rovera sdi) od 3 miesięcy. Usterką którą nie mogę sie uporać to za mała moc silnika. Silnik chodzi równo zapala od przekręcenia kluczyka, nie dymi. Problem polega na tym iż po przekroczeniu 2800 obrotów silnik traci moc i już zaczyna mozolnie przyspieszać do 4500. Co ciekawe jeżeli przyspiesza sie z około 2100 do 2800 obrotów czuć że silnik dość dobrze sie zbiera, leczy gdy przyspieszam z niskich obrotów około 1400 to nie czuć już tego zrywu pomiędzy obrotami wyżej wymienionymi. W aucie sprawdzone zostały węże od turbo,wiązka przy pompie, katalizator, wszystkie filtry wymienione,gruszka, korek wlewu paliwa, przypływomierz odpięty brak różnicy, po sprawdzeniu-brak błędów na komputerze. Do tego wszystkiego dochodzi dość wysokie spalanie miasto-koło 10 litrów, trasa 7,5 litra przy spokojnej jeździe. Przyspieszenie do 100 km/h prawie 20sek , 60-100km/h- 13 sek.
Co może być przyczyną takiej sytuacji???
1.Zle ustawiony rozrząd (ale to chyba odczuwalny jest spadek mocy w niższym zakresie obrotów)
2.Pompa wtryskowa (występują delikatne falowanie obrotów lecz jest to dość częsta przypadłość)
3.Układ paliwowy (lecz nie ma szarpań nagłych spadków mocy,przyspieszenia)
4. Turbo (węże po dodaniu gazu puchną)
5. Instalacja elektryczna(wszystkie kostki przeczyszczone, nie widać jakiś przetarć kabli przy kostkach)
Dziękuję wszystkim w pomocy rozwiązania mojego problemu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 27, 2011 23:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 17, 2008 23:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Auto oddałem do serwisu. Sprawdzili kąt wtrysku, ustawili na 4, mechanik przejrzał wtryski, pompę wtryskową wszystko mówił że jest ok, przejrzał kolektor ssący i też wszystko ok był trochę zabrudzony, jedyną usterką jaką stwierdził to niepoprawne działanie map sensora, który wskazuje niewłaściwe ciśnienie atmosferyczne (dodam że map sensor już raz wymieniałem ponieważ wyskakiwał bład jego), niestety mechanik nie miał innego żeby sprawdzić czy to ten czujnik jest powodem braku mocy silnika. Auto niestety nie zyskało na dynamice i teraz zastanawiam się czym to wszystko jest spowodowane . Auto przyspiesza bez szarpnięć ale powoli a od 3.000 jeszcze słabnie bardziej. Może miał ktoś podobny przypadek? Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Tak węże puchną, wyraźnie tak od 2800 obrotów, w środku jest troszkę oleju górna rura od IC nie widać nigdzie pęknięć, wszystko dokładnie skręcone, jeszcze muszę sprawdzić tą stożkową wychodzącą od turbosprężarki, ale jeżeli węże wyraźnie puchną to oznacza chyba że jest ciśnienie doładowania.
[ Dodano: Wto Gru 02, 2008 22:44 ] NEOSSS to wygląda tak jakby silnik nie otrzymywał wystarczającej dawki paliwa, może spróbuję wyciągnąć gruszkę na próbę i wstawić przewód choć gruszka wydaje się ok
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:10
U mnie przy podobnym, lecz nie identycznym problemie (rozwiązanym z resztą właśnie dziś) okazało się, że opaski na dolocie są za luźne (nie dało się ich mocniej zacisnąć). Po wymianie wszystko OK. Wcześniej silnik był wyraźnie słabszy, szedł do 3000 obr., później tylko warczał Przewody od turbo przy wcześniejszym sprawdzaniu puchły jak trzeba.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A więc rozwiązania usterki nie ma Auto jak przyspieszało tak przyspiesza, ostatnio nawet został przeczyszczony IC i kolektor ssący ale niestety wielkiej poprawy nie ma:/ Być może to turbosprężarka jest na wykończeniu gdyż w wężach jest już trochę oleju no i jest jeszcze błąd map sensora który ciągle występuje.
Jak znajdę przyczynę, choć już nie wiem czy dam rade to na pewno dam znać co zawiniło.
Pozdrawiam wszystkich na forum i dziękuję za pomoc.
Shawn, sprawdz turbine tak jak pisalem na samym poczatku! Chlopie zdejmij waz za filtrem powietrza idacy bezposrednio do wirnika turbo, zlap za wirnik i zobacz czy ma luzy gora dol, prawo lewo... Jezeli tak to turbinka na wykonczeniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum