Wysłany: Czw Lip 09, 2009 21:33 [R420 SLDI]Klima nie działa choć pokazuje, że działa
Witam,
Mam pytanko pod względem klimy. Moja się nie zalącza, tzn. dioda na przycisku sie pali ale powietrze nie chlodzi się i obroty nie wrastają wiec kompresor nie startuje.
1. Bezpieczniki w komorze silnika OK
2. Bezbieczniki w wewnątrz auta OK
3. Nabita i trzyma cisnienie czyli szczelna
Ale bezczelna
Miałem pomysł, że to może sprzęgło na tym kole od kompresora, czy możliwe?
Czy jednak magiczna elektryka gdzies sie zachwiala po drodze?
Jeszcze w autodata zobaczyłem coś jak "relay module" w którym znajduje się "A/C compressor clutch relay", a to wszystko jakoś niedaleko silnikową skrzynką z bezpiecznikami - to co to jest? I co ważniejsze czy może być to?
Prosze o pomoc
[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 22:35 ]
Sorki w tytule jest R440 - oczywiscie R420 SLDI
_________________ Rover 420 SLDI 2.0 105KM 1999r
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lip 09, 2009 21:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 21:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a sama sprężarka sie uruchamia ? Miałem kiedyś zbliżony problem i okazało sie ze przewód sie przerwał przy sprężarce. Odpal auto, włącz klimę i idz słuchać czy nie ma charakterystycznego "pyk" przy sprężarce. Jesli sie nie włączy to sprawdziłbym w pierwszej kolejności przewód zasilający
Ja sprawdzałem połączenia w "kostkach" przekaźniki i bezpieczniki... Nie miałem pod ręką żadnego przyrządu coby sprawdzić czy jest moc w drucie... Ale pyk nie ma.... Obroty się nie zmieniają... I gorąco w Lovelku...
Wszystko działało do czasu kiedy Lovelek trafił na miesięczny areszt z powodu zgonu modułu zapłonowego...
Po wymianie modułu podczas podłączania aku dałem i podłączyłem go odwrotnie...
Strzelił główny UBek. Niby nic się nie stało, bo wszystko działa... Ino nie klimaanlage...
Wie ktoś co mogło się stać ?
sprawdź, czy dochodzi napięcie do sprężarki i jak dochodzi, to może jeszcze być elektrosprzęgiełko...
kiedyś dawno temu ktoś na forum bardzo szczegółowo opisywał jak się dobrać do cewek sprzęgła i je wymienić, ZTCP to nie było problemu z ich zakupem...
PTE, jak presostat wyłącza to kontrolka chyba się nie świeci...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
PTE, jak presostat wyłącza to kontrolka chyba się nie świeci...
Trzeba by ze schematem sprawdzić. Jak zakładałem u siebie klimę, to kontrolka świeciła się mimo że nie miałem jeszcze elektryki pod maską a presostat leżał sobie w kartonie. Wystarczyło włączyć zapłon i I bieg dmuchawy. Ale może w fabrycznej instalacji jest inaczej?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
U mnie świeci (diodka w przycisku) czy dmuchawa jest na "0" czy na "full". Gaśnie wtedy kiedy wyłączę przycisk, ale czy włączę , czy wyłączę - w Lovelku wciąż jest gorąco
u mnie był akurat błahy problem bo miałem ewidentnie urwany przewód przy wtyczce a ze klimę mam dokładana i przychodzi z góry wiec miałem swobodne dojście. U ciebie trzymałbym się żeby sprawdzić przewody. W drugiej opcji te sprzęgiełko mogło się popsuć.
Niestety na to ci nie odpowiem bo nie jestem ani mechanikiem ani specem od chłodzenia i nie miałem podobnego przypadku u siebie
Poczekajmy co inni sie zdążą wypowiedzieć
OK przewód przy klimie u mnie wygląda bardzo ładnie. Nie sprawdzilem go żadnym gajgerem jako że nie mogłem wyciagnąć wtyczki (mało miejsca), ale wątpie by wtyczka.
Teraz pytanie gdzie jest ten presostat (zawór cisnieniowy) gdzie on jest?
I to elektro sprzęgiełko jest w sprężarce czy jak w jakiejś innej co widziałem w tym kole co chodzi z paskiem?
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 629 Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Lip 11, 2009 06:08
Zaglądnij pod schowek w kabinie, na lewo są dwa kabelki (kolorów nie pamiętam, chyba niebieski i jakiś tam inny). Sprawdź je dokładnie, u mnie konektor trzymał się tylko na izolacji, w środku była przerwa, a wzrokowo wyglądało ok.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum