Witam. Wiem że ten temat już wielokrotnie się pojawiał ale przyznaje się chyba jestem troszkę za tępy żeby zrozumieć usterkę w moim roverku. Ostatnio wracając z Zakopanego nie zauważyłem że wskazówka temperatury skoczyła bardzo wysoko dopiero zapach gotującego się płyny spowodował iż się zatrzymałem podnoszę klapę a tu bum wentylator odmówił posłuszeństwa. Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę wczoraj pojechałem do znajomego mechanika i jak on to stwierdził w roverku nie ma osobnego czujnika odnośnie temperatury który steruje wentylatorem. i ie możemy się zorientować co tu teraz robić. Na pierwszy rzut oka po otwarciu maski po prawej stronie silnika widac dwa czujniki na tamik rozwidleniu z jednego wychoda dwa przewody z drugiego jeden. Ten pojedyńczy odpowiedzialny jest za wskaznik w samochodzie (prośba) a ten drugi od czego jest?? Gdzie moge szukać jeszcze przyczyny braku rozruchu wentylatora??
POZDRAWIAM i wielkie dzieki za pomoc!!!
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Wrz 15, 2009 13:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 12:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymieniłem ten czujnik zrobiłem tak jak mówiłeś ale qrde dalej nic Jak podłączam wentylator na krótko do akumulatora to chodzi bez zadnego problemu wiec jest dobry Co jeszcze można zrobić??
Nie bardzo rozumiem co chciałbyś jeszcze zrobić.
Piszesz że wymieniłeś czujnik zakładam ,że jest nowy i sprawny.
Przy włączonym silniku i zdjętej kostce z czujnika wentylator chodzi?
Czyli wszystko jest ok.
a ja powiedzmy mam zły czujnik wymienię go ale po odłączeniu kabli od czujnika EPS biegnącego do komputera nie załącza mi się wentylator.
i co z tym fantem ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No to do sprawdzenia masz: kable, bezpieczniki i przekaźniki odpowiedzialne za działanie wentylatora. Polecam ściągnąć RAVE. Są tam wszystkie potrzebne schematy.
Wentylator nie chodzi!!! Bezpośrednio podpiety do akumulatora na osobnym przewodzie tak ale po samym odłączeniu kostki czujnika nic sie nie dzieje.
Bo nie ma chodzić. Wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego rezystancja czujnika maleje, a nie rośnie. Aby wentylator się włączył powinieneś zewrzeć piny we wtyczce czujnika na krótko albo bezpieczniej przez rezystor 200-300 Ohm.
Tu masz wzorcową rezystancję czujnika w zależności od temperatury płynu chłodzącego:
0 st - 5900 Ohm
20 st - 1500 Ohm
40 st - 1180 Ohm
60 st - 600 Ohm
80 st - 330 Ohm
Jak odłączasz wtyczkę, opór idzie w górę do nieskończoności i komputer "myśli", że silnik jest zimny, nie widzi zatem potrzeby podawania sygnału na przekaźnik wentylatora.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 07:32
jak napisał Lechos wentylator ma sie załączyć, odpięcie czujnika komp traktuje jako jego uszkodzenie - wymusza chłodzenie żeby zabezpieczyć silnik
a przy okazji rozumiem, że testy z czujnikiem robione są przy włączonej w poz II stacyjce (a najlepiej przy pracującym silniku) - inaczej nie będzie efektów
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A jednak!!! teraz mam nauczkę!!! Nie jeździj do mechanika który udaje również elektromechanika!!! jak sie okazało w warsztacie nr 1 twierdzil ze przekaźniki są sprawne a elektrycy warsztat nr 2 zaraz wyłapali błędy na nim głupota mnie troszke kosztowała ale przy okazji mam sprawdzony komputer!!! POZDRAWIAM!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum