Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, w związku z panującymi obecnie mrozami pojawił się u mnie poważny problem. Rano (przy temp. -10) po odpaleniu auta nie mogłem ruszyć gałką od skrzyni biegów. Po prostu żeby ruszyć wajchą w bok musiałem użyć sporo siły, a przód-tył wchodziły dość dobrze. Po rozgrzaniu auta problem zniknął. Znajomy mechanik stwierdził, że zamarzły mi linki, z kolei kilku innych znajomych powiedziało, że mogę mieć lichy olej w skrzyni. Miał może ktoś kiedyś podobny problem? Dodam, że webasto mi nie działa.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 20:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 21:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Więc po kolei. Właśnie miałem podobny problem. Już przy temp. -5*C drążek zmiany biegów zaczął stawiać duży opór jak u Ciebie. Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni- dzisiaj przy -15*C drążek stawiał większy opór niż w lato- ale opór można by porównać do twardości margaryny względem zimnego masła . Znaczy się pomogło.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 23:05
Posprawdzajcie sobie osłony harmonijkowe na końcówkach linek przy skrzyni. Trzeba nałożyć tam sporo smaru grafitowego i będzie gitara. Gumki oczywiście naciągnąć na pancerz.
apples, zaproponuj też wymianę oleju w skrzyni na MTF bez kitu u mnie jak ręką odjął, a webasto do nagrzania skrzyni nie ma nic wspólnego, to nie mercedes
Mój błąd polegał na zalaniu skrzyni Hipolem (mówię to ze wstydem) co przy zimnym nie rozgrzanym aucie doprowadziło do oberwania cięgna łączącego drążek i skrzynię biegów. (W tym przypadku poxipol okazał się nie zastąpiony i do dziś w aucie go wożę:)) Po zmianie oleju na Texaco MTF 94 jak poradził mi kolega apples, problem z ciężko wchodzącymi biegami zniknął.
[quote="apples"]Posprawdzajcie sobie osłony harmonijkowe na końcówkach linek przy skrzyni. Trzeba nałożyć tam sporo smaru grafitowego i będzie gitara. Gumki oczywiście naciągnąć na pancerz. [/quot
Witam, pojechałem po smar grafitowy i chciałem dokupić jeszcze olej do skrzyni jak radziliście Texaco MTF 94, lecz w miejscu gdzie wymieniają oleje powiedzieli mi, że takiego nie mają i będę miał problem z dostaniem go. Mieszkam 25 km od Gorzowa Wlkp. dzwoniłem do Intercarsu i powiedzieli mi, że mają ten olej tylko w 20-sto litrowych bańkach (700 zł) wie ktoś może gdzie mogę taki dostać w tych okolicach? A czy mógłbym użyć olej, który zalecił mi sprzedawca Mobile o wartości 75? Mówił, że na pewno mi nie zgęstnieje. Byłem wczoraj u mechanika, wyciągnął akumulator żeby się dostać do tych linek lecz ta osłona harmonijkowa była zerwana z dwóch stron i można nią przesuwać luźno góra-dół. Powiedział, że użycie smaru grafitowego w tym przypadku nie ma sensu i spsikał mi to wszystko WD40. Odziwo po podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta webasto zaczęło działać, ale nie wylatywały z rury spaliny tylko ciepłe powietrze. Dziś odpaliłem samochód, lecz webasto już nie zadziałało, a gałką od biegów można było tylko w przód i tył. Około 5 min musiałem ruszać na boki, żeby coś się ruszyło. Popsikanie linek nie pomogło, czy uważacie że to olej? Poza tym spod maski śmierdzi mi tak jakby paloną gumą właśnie w okolicach kręcącego się paska koło tych rur od klimy. Dzwoniłem do niego i powiedział, że może tak śmierdzieć bo psikał mi na te linki WD40 i mogę czuć taki zapach po rozgrzaniu silnika. Już sam nie wiem, samochód pochodził mi gdzieś z 15 min i na wyświetlaczu zaczęły mi się pojawiać i znikać kontrolki - to akumulator na czerwono, to abs na żółto to hamulec ręczny, choć nie był zaciągnięty, to pasy... co jakiś czas się pojawiają i znikają, myślicie że komputer wariuje od tych mrozów? czy jest coś nie tak? Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem tego pięknego auta, a nie mogę się nim cieszyć przez co chwilę wyskakujące problemy...szkoda.
MTFa dostaniesz np. u Tomiego w www.tomateam.pl ... polecam, bo to b dobry olej ... u siebie nei mam żadnych problemów ze zmianą biegów w zimie na tym oleju ... a wcześniej były ... a co do WD40 ... jakos mnie on nie przekonuje ... jeśli już, to poszukałbym jakiegos smaru który nie gęstnieje w niskich temp.
sprawdź czy żaden przewód nic nie opiera ci się o rurę wydechową z webasto- (spalona guma)
Nic nie opiera się o rurę od webasto, a poza tym ona jest cały czas zimna. Wczoraj webasto się włączało, ale zasysało powietrze i wypuszczało ciepłe przez rurę ( nie wylatywały spaliny, tak jakby nie dochodziło paliwo ). Dzisiaj już webasto się nie włączało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum