Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem

pomocy.
Autor Wiadomość
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:06   [R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem

Niestety...ale po wymianie czujnika nr EPS 1.830.272 problem nie ustąpił...
A więc od początku: Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem Roverka na zimno.
Silnik kręci i nic. Za drugim razem czasem załapie i odpali. Za trzecim razem zawsze odpala.
Aby uciąć spekulacje odnośnie odpalania to przekręcam kluczyk w poz.II czekam aż pompa paliwa poda dawkę paliwa do silnika i potem odpalam trzymając rozrusznik ok. 3-5 sek./to dość długo/.Gdy silnik nie jest wystudzony tak przerwy między 5-8godz. silnik odpala za pierwszym razem ale jak postoi przez noc to nad ranem jest zonk!!!
Wymieniłem przewody WN na nowe NGK,świece nowe NGK,silnik krokowy przeczyszczony i sprawdzony--->działa nawet zrobiłem mu reset na poz II kluczyka wciskając pedał gazu 5-razy do oporu.Czujnik położenia wału korbowego też sprawdzony i wyczyszczony,czujnik przepływu powietrza ten z zieloną kostką wkręcony od dołu w kolektor dolotowy po prawej stronie też sprawdzony i wyczyszczony. Założony zawór zwrotny na przewodzie paliwowym do silnika. Problem pozostał i jestem coraz bardziej zdegustowany,choć kocham swojego Roverka, zaczyna mnie powoli irytować...Pomóżcie ...
Nadmieniam że autko jak odpali zachowuje się prawidłowo nie szarpie,obroty są wzorowe 1100 na automatycznym ssaniu a jak się rozgrzeje ok.900 RPM.
Czekam na waszą pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:16   

Moze to wina sondy ... przy niej tez sa podobne objawy, zrob pomiary albo podlacz go pod komp, powinno wszystko wyjsc... a zauwazyles zwiekszone spalanie ?? ?
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:30   

A jakie objawy będą jak odłączę sondę z kostki i spróbuję odpalić Roverka???
Powinno się poprawić czy sondę należy jakoś sprawdzić?
jeśli można to w jaki sposób?
Niestety ale w moim regionie nie mam nikogo aby zdiagnozować swojego roverka na kompie...
Może ktoś wie gdzie w okolicach Tomaszowa Maz. jest jakiś magik specjalizujący się w naprawach Roverków i ma kompa do R45?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:33   

kidi27 napisał/a:
Powinno się poprawić czy sondę należy jakoś sprawdzić?

można ją sprawdzić oscyloskopem lub robiąc na stacji diagnostycznej test spalin
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:35   

ok spróbuję ale mimo wszystko szukam magika z kompem i T4 do R45 w okolicach Tomaszowa Maz. woj.łódzkie
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 10, 2009 22:03   

kidi27, Mozna tez zmierzyc ja woltomierzem opisywane to bylo w moim temacie jak chcesz to poszukaj w technicznym FZQ a jak nei to moge wrzucic linka jak chcesz
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 10, 2009 22:20   

a sprawdzałeś czy podcisnienie nie ma przebicia?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 07:12   

Jeśli można to proszę o link do tego tematu,a jeśli chodzi o to podciśnienie to proszę o wytłumaczenie bardziej łopatologicznie gdyż nie jestem mechanikiem i nie wiem gdzie to sprawdzić.Od czego zacząć i w jaki sposób to sprawdzić.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 11:18   

Ja miałem taki sam problem z odpalaniem jak Ty i u mnie koniec w koncu okazalo się ze miałem w ogóle urwany przewód od podciśnienia. Silnik dostawał lewe powietrze przez co były właśnie problemy z odpaleniem silnika zwłaszcza rano jak był zupełnie zimny. Widze że masz ten sam silnik co ja. Przewód zlokalizujesz tak:
Znajdz ECU czyli komputer. Do komputera są podłączone dwie wiązki kabli i jeden czarny przewód taki sztywny w sumie to jest wężyk. Idzie pod akumulatorem potem po przekątnej gdzieś pod silnikiem i wychodzi przy zawiasach lewych od maski przy wyłączniku bezwładnościowym (chociaz nie wiem czy w r45 tam sie on znajduje)
Poniżej foto z allegro i zaznaczyłem na żółto podciśnienie wiem że u Ciebie będzie to w innym miejscu no ale wiesz czego szukać.
Jak odpalisz silnik to idz tymi przewodami i macaj czy gdzies nie zasysa powietrza. Jeśli zasysa to zaklej dziure najlepiej taśmą izolacyjną tylko pożądnie i spróbuj odpalić silnik rano. U mnie pomogło w 100% od tamtego czasu zero jakich kolwiek problemów z odpaleniem czy rano czy ciepło czy zimno

_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 11:37   

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

link do mojego tematu NT sondy
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 11:38   

Reasumujac, sprawdz wszystkie cienkie przewody wychodzace z kolektora ssacego.
Sonda z odpalaniem nie ma nic wspolnego (zaczyna dzialac po pewnym czasie)
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 11:41   

Lechos, ja slyszalem w szkole co innego no ale coz... kazdy wie swoje ...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 11:55   

Sonda odczytujac sklad spalin (mierzy tlen w spalinach) zwieksza lub zmniejsza czas wtrysku, co powoduje dobor odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. Warunkiem poprawnej pracy sondy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury. Skoro kolega pisze, ze ma problem z odpaleniem to w 100% mozna wykluczyc sonde gdyz ona jeszcze nie pracuje (brak spalin, temperatury).
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 12:01   

Lechos, dobra ja sie juz nie wtracam ...
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 18:52   

Lechos, ma absolutną rację. Gdyby silnik szalał w momencie kiedy jest juz rozgrzany to mozna by kombinowac z sondą. Na zimnym silniku przy starcie sonda nie ma nic wspolnego ze sterownaiem silnikiem.

P.s

No to w szkole Cię źle nauczyli bądź nie uważałeś poczytaj chociażby na wiki o działaniu sond lambda i ich wpływie na działanie silnika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 11, 2009 19:03   

[quote="Vesper416"]Ja miałem taki sam problem z odpalaniem jak Ty i u mnie koniec w koncu okazalo się ze miałem w ogóle urwany przewód od podciśnienia. Silnik dostawał lewe powietrze przez co były właśnie problemy z odpaleniem silnika zwłaszcza rano jak był zupełnie zimny. Widze że masz ten sam silnik co ja. Przewód zlokalizujesz tak:
Znajdz ECU czyli komputer. Do komputera są podłączone dwie wiązki kabli i jeden czarny przewód taki sztywny w sumie to jest wężyk. Idzie pod akumulatorem potem po przekątnej gdzieś pod silnikiem i wychodzi przy zawiasach lewych od maski przy wyłączniku bezwładnościowym (chociaz nie wiem czy w r45 tam sie on znajduje)
Poniżej foto z allegro i zaznaczyłem na żółto podciśnienie wiem że u Ciebie będzie to w innym miejscu no ale wiesz czego szukać.
Jak odpalisz silnik to idz tymi przewodami i macaj czy gdzies nie zasysa powietrza. Jeśli zasysa to zaklej dziure najlepiej taśmą izolacyjną tylko pożądnie i spróbuj odpalić silnik rano. U mnie pomogło w 100% od tamtego czasu zero jakich kolwiek problemów z odpaleniem czy rano czy ciepło czy zimno


dobrze prawisz mialem to samo dziura w wezyku od podcisnienia i rano problemy z odpaleniem tteraz jest OK
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 19:16   

dziękuje wszystkim za rady jutro rano oblukam temat i dam znać czy to pomogło.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 21:36   

kidi27, dzisiaj wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł (może głupi ale możesz spróbować).
spróbuj odpalić auto drugim kompletem kluczy (i drugim pilotem) a te co zawsze bierzesz zostaw w domu
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 22:17   

Z tymi kluczami to żart? Immo działa jak należy, dioda po otwarciu auta gaśnie, poza tym jak by był to inny kluczyk bez pilota to immo zablokuje opcje odpalenia,zacznie piszczeć sygnalizator dźwiękowy podczas odpalania.
To nie to...ale dziękuję za pomysłowość. Jutro sprawdzę te węże od podciśnienia.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 22:32   

kidi27 napisał/a:
Z tymi kluczami to żart?

nie, to nie jest żart
kidi27 napisał/a:
poza tym jak by był to inny kluczyk bez pilota to immo zablokuje opcje odpalenia,zacznie piszczeć sygnalizator dźwiękowy podczas odpalania.

jaki inny kluczyk? masz dwa komplety kluczy i dwa piloty tak?
dla ścisłości zacznie trąbić klakson a nie piszczeć ;)
kidi27 napisał/a:
Immo działa jak należy

kidi27 napisał/a:
To nie to...

w jaki sposób stwierdziłeś na 100% że immo jest ok ? piloty w R lubią padać ;]
Podam ci przykład: otwierając tym bardziej zużytym pilotem auto musiałem guzik nacisnąć kilka razy zanim się auto otwarło a przy zapalaniu auta silnik łapał po około 2 sekundach.
Kiedyś zgubiłem w domu te kluczyki i musiałem wziąć zapasowe. Samochód otwarł się za pierwszym naciśnieciem guzika i odpalił od strzału ;)
Reasumując: wzięcie drugie kompletu kluczy nic cię nie kosztuje :P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem
kidi27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Lis 07, 2009 17:47
sTERYD
Brak nowych postów [R45 1.8 2000r] Problem z EPC
Devlin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Maj 23, 2010 10:26
Devlin
Brak nowych postów [R45] Problem z odpalaniem
ciekawostka
rafalq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Sie 24, 2008 12:41
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] Problem z odpalaniem...
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Sty 18, 2014 11:37
bad_gs
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45 iDT] Problem z odpalaniem
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 01, 2014 22:05
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink