Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:59 [R620] Remont skrzyni
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich,
Wymieniłem ostatnio w Roverku 620Ti skrzynię biegów. Niestety błędem była wymiana na skrzynię używaną - w prawdzie hałasuje mniej, ale też nie jest do końca OK. Mam swoją starą skrzynię rozklejoną i częściowo rozebraną przez mechanika i zastanawiam się nad jej naprawą. Jak się nie uda to trudno, spróbować można.
Oto co z tą skrzynią było nie tak (wg mechanika są to objawy zużycia skrzyni):
1) "wycie" przy hamowaniu silnikiem, szczególnie przy wyższych obrotach
2) dźwięk cyklicznego ocierania po puszczeniu sprzęgła na jałowym biegu
3) podczas dynamicznej jazdy (przy mocnym przyspieszaniu) przy wciśnięciu sprzęgła słychać dźwięk który przypomina mi dźwięk upuszczonego talerza
4) przy dodaniu i odjęciu gazu samochód się kołysze jakby pływał (jedno wyraźne kołyśnięcie, sprzęgło mam całe nowe więc podejrzewam jakiś luz na skrzyni)
Po wymianie skrzyni został wyeliminowany tylko problem nr 1. Reszta bez zmian.
Posiadam Rave i manual do Hondy Accord i na tym chcę się oprzeć. Mam zamiar powymieniać wszystkie te większe łożyska, bo chyba nic innego nie zdziałam. Proszę wszystkich o wpisywanie w tym wątku wszelkich przydatnych uwag, może kiedyś komuś ten wątek przyda się poza mną:
- na co należy zwrócić uwagę
- które elementy warto wymienić
- gdzie nie powinno być luzów, a gdzie powinny i jakie
- jak zabrać się za demontaż/montaż elementów, z którymi może być kłopot
Proszę też o informację, jak sprawdzić, że mechanizm różnicowy w tej skrzyni posiada Torsen-a (kupiłem auto używane, chcę się upewnić że ktoś nie włożył do niego skrzyni np. z diesla, bez Torsen-a).
[EDIT]
Co do pytania o Torsena - tu znalazłem odpowiedź (moja skrzynia jest OK, Torsen tyb B): http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=167013 (w skrócie: "stary" Torsen - brak dziury w środku, "nowy" Torsen - dziura na wylot, brak Torsena - w dziurze widać jakiś wałek)
Dodam, że w kwestii mechaniki jestem kompletnym amatorem. Do sklejenia i zamontowania zawiozę skrzynię do mechanika, więc przed zamontowaniem będzie sprawdzone, czy wszystko jest dobrze poskładane.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Mar 15, 2012 21:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:59
Teraz mam założoną skrzynię z 220 Turbo. Krótko jeździłem na tej orginalnej z 620Ti, więc nie widzę większej różnicy podczas jazdy.
Czy ktoś posiada może schemat skrzyni dokładnie do 620Ti?
Ja wzoruję się na schemacie z manuala do Hondy Accord, ale tam są drobne różnice. Rozebrałem np. wałek główny i teraz nie jestem pewien, w którą stronę założyć tuleje przesuwne i piasty synchronizatora. Patrząc na tutorial z Accorda nie potrafię wywnioskować, bo te części wyglądają inaczej. Dodatkowo wg tego tutoriala brakuje mi kilku części z wałka głównego (ostatni synchronizator i dalsze części). Podejrzewam jednak, że mam wszystko, tylko tu też jest różnica.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 08:43
Cytat:
a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0
W wersji 180KM jest taka sama, w wersjii 200KM, ma Torsena i przełożenia są troszeczkę inne. IV jest krótsza, a V dłuższa. Zakładając zwykłą wzrośnie zużycie paliwa. Szpera daje bardzo dużo, a ten silnik jest za mocny, żeby jej nie mieć.
Cytat:
Ale na chłopski rozum PG1 z klekota powinna jeździć w Ti...
Jeździć będzie napewno, ale nie wiem jak przełożenia z klekota będą się sprawować w turbo benzynówce. Chodzi o wygodę jazdy w mieście, bo silnik bez problemu pociągnie.
Jeździć będzie napewno, ale nie wiem jak przełożenia z klekota będą się sprawować w turbo benzynówce.
Będą chyba trochę za długie przełożenia chociaż hmmmm ... dla przykładu w klekocie jest tak:
2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h więc przy 7000 bedzie ok 105km/h czyli ... mniej więcej to co jest w orginalnej skrzyni ...
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 70km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
5 bieg, 3000obr, 130km/h
Niech ktoś z Ti poda swoje wartości prędkości na poszczególnych biegach i będzie wiadomo
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:02
Z tego co teraz pamiętam, to będzie mniejwięcej tak, ale sprawdzę później dokładnie.
2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 60km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
Przełożenia wychodzą prawie identyczne, ale 800 mają kółka o rozmiar większe, więc będzie troszeczkę szybciej, Trzeba by pokombinować, żeby prędkość pokazywał właściwie. Inną sprawą jest, że w oryginalnej skrzyni z Ti przy 5750 obrotów się prędkościomierz skończy.
A to jest jeden z moich ulubionych filmików, seryjna 820 turbo
http://www.youtube.com/watch?v=nkDHuL6vbuM
Będą chyba trochę za długie przełożenia chociaż hmmmm ... dla przykładu w klekocie jest tak:
2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h więc przy 7000 bedzie ok 105km/h czyli ... mniej więcej to co jest w orginalnej skrzyni ...
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 70km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
5 bieg, 3000obr, 130km/h
hmmm u mnie raczej do 7tys. nie dojedziesz odcinka jest na 6350...
nie wiem jak reszta wartości ale na 2 biegu do odcinki jest jakieś 110-115km
emthommas co do łożysk nie mam na fakturze niestety symboli łożysk ale na 110% 4 z nich są dostępne wyłącznie w oryginale... 2 dostępne w zamienniku (można je kupić bo są mniej ważne) i będzie to na podstawie tego co napisałeś chyba tak:
oryginały: 2,3,4,5
zamiennik: 1,6
ceny za oryginały z zeszłego roku jak kupowałem niestety nie wiem dokładnie które ile:
178pln
271pln
235pln
184pln
najlepiej skieruj sie do Tomiego on mi je ściągał z UK.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:42
Kurcze, trochę te ceny ostudziły mój zapał do remontowania skrzyni... Szczególnie że mam jeszcze do zrobienia cały wydech w aucie i w perspektywie rozważam remont silnika (słabsza kompresja na jednym z cylindrów).
W sumie koszt łożysk to jakiś 1000zł, a znalazłem na forum że ktoś (chyba w 2008r) oferował remont skrzyni za 900zł, czyli lepiej dać do wyremontowania do fachowca niż samemu próbować bez pewności że się uda...
Na ten moment więc wstrzymuję się z remontem, aż takiej tragedii z bieżącą skrzynią nie ma (poza ocieraniem na jałowym biegu nie jestem pewien, czy pozostałe opisane w pierwszym poście problemy są na pewno związane ze skrzynią biegów). Wróce do tematu może po wykonaniu tych pilniejszych remontów, chyba że znajdę tańsze łożyska albo ktoś zaoferuje remont za rozsądne pieniądze.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 21:28
Najczęściej padają łożyska dyferencjału(6208), a one są bardzo tanie. Masz jedną skrzynię na zapasie więc możesz rozebrać i zmienić. Przy okazji zobaczysz w jakim stanie jest cała reszta skrzyni, jeśli będzie dobra to da ci sporo czasu na zebranie kasy na remont całkowity.
Pamiętam jak do swojego szukałem skrzyni biegów dzwoniąc po paru osobach dowiedziałem że jęsli na handel auto to ze skrzynią PG1 z diesla bedzie chodzić bez problemu, a jak szukasz dla siebie to szukaj orginalnej z Ti.... tak też zrobiłem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sty 09, 2010 12:39
Do Ti skrzyni bez Torsena bym nie zakładał. Teraz mam skrzynkę z 220 Turbo, nie jestem pewien czy w tej skrzyni jest Torsen typu A czy B, wolę więc wyremontować orginalną skrzynię z 620Ti.
Starałem się sprawdzić, które łożyska kwalifikują się do wymiany i wg mnie do wymiany są łożyska nr 1, 2, 6, ew. 4 (numery wg mojego opisu). Trochę mi jednak szkoda nie wymienić kompletu, skoro mam już skrzynię rozebraną...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum