Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 08:37 [R25 1.4Si `02r] Nie mogę uruchomić silnika
Witam,
Kupiłam 3 dni temu rover 25 w dobrym stanie (tak myślałam) dwa dni temu nie chciał mi odpalić, ale znajomy coś porobił przy akumlatorze i się udało. Na drugi dzień sytuacja się powtórzyła. Wymieniłam akumlator a on znowu nie odpalił. Dodam że rozrusznik w ogóle się nie kręci. Próbowaliśmy odpalić go "ze spychu" ale przy puszczaniu sprzęgła gwałtownie hamuje. Czy ktoś z Was wie co się może z nim dziać?
Rover 25 benzyna , 2002 r
Ostatnio zmieniony przez framboise Pon Kwi 26, 2010 09:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 08:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 09:39
Po odłączeniu akumulatora trzeba przeprowadzić synchronizację pilota (opis znajdziesz na forum). Bez tego nie odblokuje sie immobiliser i nie da się uruchomić rozrusznika. Jeśli chodzi o palenie na popych to trzeba uważać (ze względu na delikatny pasek rozrządu) i odpalamy na 3 biegu. Jeśli silnik będzie jednak stawiał nadmierny opór trzeba go dokładniej sprawdzić u dobrego mechanika.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jeszcze jedno bo nie wiem czy to ważne... ale tak jak napisałam nie działa rozrusznik, wszystkie kontrolki się palą, i podobno przewody zasilające się grzeją.
a jak ten kabel sprawdzić? dla mnie to wszystko co piszecie to czarna magia... Tak pilot otwiera drzwi normalnie.
A co z tymi przewodami zasilającymi? Dlaczego się grzeją?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 10:43
Które przewody się grzeją? Jeśli te do rozrusznika to pewnie jest on uszkodzony. Mógł się np mechanicznie zablokować co tłumaczyło by również blokowanie silnika przy paleniu na popych. Trzeba wymontować rozrusznik i go sprawdzić a przy okazji jak będzie wyjęty można sprawdzić czy samochoód zapali na popych. Będzie wtedy wiadomo, że inne podzespoły w autku działają poprawnie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 10:54
To oznaczało by zwarcie w instalacji. Stawiał bym jednak po objawach na zablokowany rozrusznik. Trzeba by odłączyć kabel zasilający od rozrusznika (ten gruby) i wtedy sprawdzić czy nadal grzeje sie przewód masy od akumulatora.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Problemem najprawdopodobniej jest przestawiony rozrząd. Próba odpalenia na pych zablokowała silnik dokumentnie. Rozrusznik próbuje zakręcić silnikiem ale nie ma siły.
O skali problemu dowiemy się dopiero po weekendzie.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum