Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Mam spory problem z założeniem paska klinowego. Przeszperałem forum i rady typu klucz plaski/oczkowy 24 i naciągasz u mnie sie nie sprawdza - śruba na napinaczu jest trochę wyrobiona i klucz spada. Kolejny sposób z nakręcaniem paska na kolo na wale tez jest taki sobie - wczoraj fakt za pierwszym razem udało mi sie tak założyć pasek bez problemow, ale znów musiałem go zdjąć i juz dziś ni jak nie chce wejść. Malo tego pasek sie cały postrzępił o zęby kola wiec kwalifikuje sie do wymiany. Może ma ktoś jeszcze jakiś inny sposób którym można założyć pasek bez szkody dla niego?
I druga sprawa - żeby zdjąć rolkę napinacz to nakrętkę trzeba kręcić w prawo(czyli jest z lewym gwintem)?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 06, 2012 07:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 12:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 15:40
dawidd napisał/a:
Przeszperałem forum i rady typu klucz plaski/oczkowy 24 i naciągasz u mnie sie nie sprawdza - śruba na napinaczu jest trochę wyrobiona i klucz spada.
Musisz dobrać prawidłowy klucz który będzie odsadzony na rączce i idealnie wejdzie w środek rolki a tym samym w pełni wskoczy na nakrętkę.
dawidd napisał/a:
I druga sprawa - żeby zdjąć rolkę napinacz to nakrętkę trzeba kręcić w prawo(czyli jest z lewym gwintem)?
Gwint jest lewy. Trzymasz kluczem 24 od strony rolki oraz drugim 14 wykręcasz śrubę. Słabe dojście jest ale dasz radę. Nie wykręcaj całej łapy samonapinacza od strony pompy CR. Wykręć tylko rolkę od łapy samonapinacza.
Wymień najpierw nakrętkę od napinacza, a potem dopiero zakładaj nowy pasek używając dobrze dobranego klucza.
no cóż - chęć naprawy auto zmusiła mnie do wymyślenia prostszego sposobu na założenie paska. Zdjąłem kolo z pomp wspomagania - pasek założyłem na wszystkie kola łącznie z kołem pompy. Kolo pompy złapałem ściągaczem do sworzni kulkowych. O ściągacz założyłem stary pasek rozrządu, a z drugiej strony metrowa rurka zaparta o pas przedni - zderzak zdjęty. Tym sposobem stosunkowo łatwo założyć kolo na pompę już z paskiem. Dźwignia jest bardzo skuteczna. Na kole pompy nie ma śladów zakładania ściągacza - jak dla mnie sposób super. Może gdybym miał nakrętkę na napinaczu ok, to bym próbował ale tak pozostaje mi mój sposób -polecam
Wysłany: Pią Mar 27, 2015 10:19 pasek wieloklinowy
Cześć
do dawidd
czy wg Ciebie nie ma opcji naciągnięcia paska tym sposobem bez zdejmowania zderzaka?
wiem, że tak jest sporo miejsca ale wolałbym uniknąć zdejmowania zderzaka, istnieje ryzyko że zawsze coś tam można ułamać
pozdrawiam
pewnie sie da kluczem 24 założonym o napinacz. Jeśli na napinaczu masz dobra nakrętkę 24 (nie jest wyrobiona) to dasz rade znacznie szybciej niż moim sposobem, ale jeśli klucz bedzie Ci spadał z napinacza jak u mnie to pozostaje albo meczenie sie ze spadającym kluczem albo mój sposob
no i udało się odkręcić śrubę napinacza; ale "przewleczenie " paska to prawdziwe wygibasy; sporo rzeczy zrobiłem już przy moim Roverku ale ten pasek.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum