Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4SI 98r] Wiatrak
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:20
[R200 1.4SI 98r] Wiatrak
Autor Wiadomość
smoczas 



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 17
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 16:56   [R200 1.4SI 98r] Wiatrak

Witam
Panie i panowie-wiem to się może wydać śmieszne,ale się martwię.
Zauważyłem,że nie włącza mi się wiatrak.Pomimo takich upałów,tego że czasami stoję w korku-czasami Mu wstawię- a wiatrak się nie włącza.Nigdy autko mi się nie zagotowało i wskazówka temperatury nigdy nie poszła powyżej połowy.Auto ładnie trzyma płyn.
CZy mam się martwić tym wiatrakiem?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 09, 2010 16:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 17:20   

nie no, jest ok :)
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 17:43   

Dla pewności odepnij wtyczkę od czujnika temp. (taka brązowa wtyczka przy trójniku). Znajduje się on między silnikiem a filtrem powietrza. Jeśli po odpięciu wtyczki i włączeniu zapłonu lub silnika (nie pamiętam teraz) wiatrak zacznie działać to wsio OK.
Mi też rzadko się włącza nawet w takie upały i w korkach, a jeśli się włączy to na kilka, kilkanaście sekund.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
smoczas 



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 17
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 21:51   

No to fajnie :oops:
Dzięki :razz:
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 21:34   

Pozwólcie koledzy, że przyłącze się do tematu.
Stałem w korku w Redzie w południowy upał przez około 45 minut (+-15min). Zauważyłem, że elektronika sprawia, że kiedy temperatura przeszła poza połowę skali, komputer zwiększał obroty do około 1900 i słychać było szybciej wirujący wentylator. Mimo tego wskazówka szła do góry, prawie na kreskę przy czerwonym. :oops: Byłem zmuszony zjechać w cień i chwilkę odczekałem. Woda wystygła i jak tylko wyjechałem z korka było OK. Przy tej okazji długiej trasy obserwowałem co się dzieje z temperaturą czynnika chłodzącego. Najlepsze chłodzenie daje wiatr wpadający przez grilla w sytuacji kiedy jedzie się jak najszybciej przy jak najwolniejszych obrotach silnika.
Dodatkowo dopowiem, że jadąc autostradą w tenże upalny dzień z prędkością 140km/h (4000obr) woda grzeje się na ponad połowę skali.

Pomóżcie, bo może wentylator mam zbyt mały. Widzę, że nie obejmuje on całej powierzchni chłodnicy, choć wygląda na to że tak ma być fabrycznie.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 21:50   

Wentylator nie obejmuje całej chłodnicy normalnie. Z tym że komputer zwiększa obroty to dziwne jest trochę, nie słyszałem nigdy o czymś takim :shock:

Może masz chłodnicę zapchaną (równo jest nagrzana ? nie ma chłodniejszych miejsc ? ) albo zapowietrzony układ masz. Włącza Ci się wentylator w ogóle ?
 
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 13:54   

Spoko włącza się wentylator. Dzisiaj na krótszej trasie było OK, wróciłem do domu, wrzuciłem jałowy bieg, zaciągnąłem ręczny, maska do góry - patrze kręci się wiatrak wentylatora a wskaźnik cieczy chłodzącej stanął w 1/3 skali. Słowem wszystko OK.

Poprzednio opisany przypadek był ewenementem powstałym na skutek ciągłej pięciogodzinnej jazdy.

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 13:54 ]
Sprawdzę, czy równo grzeje chłodnica. Tylko jak to sprawdzić? Dzięki za poradę.
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 13:58   

smoczas napisał/a:
Zauważyłem,że nie włącza mi się wiatrak.Pomimo takich upałów,tego że czasami stoję w korku-czasami Mu wstawię- a wiatrak się nie włącza.Nigdy autko mi się nie zagotowało i wskazówka temperatury nigdy nie poszła powyżej połowy.Auto ładnie trzyma płyn.
Czy mam się martwić tym wiatrakiem?
pali ci bezpiecznik, sprawdź wiązkę tylnej klapy to mi wygląda na przetarciucha :razz:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 15:04   

gener napisał/a:
Pozwólcie koledzy, że przyłącze się do tematu.
Stałem w korku w Redzie w południowy upał przez około 45 minut (+-15min). Zauważyłem, że elektronika sprawia, że kiedy temperatura przeszła poza połowę skali, komputer zwiększał obroty do około 1900 i słychać było szybciej wirujący wentylator. Mimo tego wskazówka szła do góry, prawie na kreskę przy czerwonym. Byłem zmuszony zjechać w cień i chwilkę odczekałem. Woda wystygła i jak tylko wyjechałem z korka było OK. Przy tej okazji długiej trasy obserwowałem co się dzieje z temperaturą czynnika chłodzącego. Najlepsze chłodzenie daje wiatr wpadający przez grilla w sytuacji kiedy jedzie się jak najszybciej przy jak najwolniejszych obrotach silnika.
Dodatkowo dopowiem, że jadąc autostradą w tenże upalny dzień z prędkością 140km/h (4000obr) woda grzeje się na ponad połowę skali.

gener napisał/a:
Poprzednio opisany przypadek był ewenementem powstałym na skutek ciągłej pięciogodzinnej jazdy.

Wczoraj wracałem z Kołobrzegu do Starachowic odwieźć pannę do domu i ani razu takie coś mi się nie zrobiło. Jechałem ponad 9 godzin w 30 stopniowym upale, co chwile jakieś remonty dróg a co za tym idzie co chwile korki. Wskazówka od temperatury wody utrzymywała się non stop w jednym miejscu (ok. 1mm poniżej połowy).
Wg mnie zaczyna Ci się coś dziać, może chłodnica, może to być też korek od zbiorniczka wyrównawczego który nie trzyma ciśnienia w układnie i dlatego wskazówka poszła w górę. Podczas jazdy chłodnice chłodzi wiatr ale w korku wiatrak już nie dawał rady.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 08:38   

hey.. na chłodnicy są dwa wiatraki - mi włącza sie tylko jeden, nawet pomimo masakrycznych upałów (3 razy zagotowała mi się woda i samochód stracił moc) - stanie w korku itd.. włącza mi się tylko ten prawy stojąc od przodu samochodu.. do czego jest ten drugi w takim razie?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
smoczas 



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 17
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 10:55   

colin1983 napisał/a:
pali ci bezpiecznik, sprawdź wiązkę tylnej klapy to mi wygląda na przetarciucha :razz:

Nie no na całe szczęście nic mi nie pali-wczoraj dane mi było zobaczyc jak włącza
sięwiatrak co prawda na chwilę ale jednak :grin:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 11:52   

damiansz, drugi jest od klimatyzacji. Jak masz klimę, a on się mimo wszystko nie włącza, to masz coś nie tak i najprawdopodobniej ten z prawej włącza się dopiero na drugim biegu.
gener, sprawdź termostat, bo wygląda tak jakbyś go w ogóle nie miał :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 22:51   

No ale ten drugi (od klimatyzacji) jest zaraz za zderzakiem i nie widać go jak otworzysz maskę więc jakim cudem masz 2 wiatraki na chłodnicy wody?
No chyba, że w diesel`u jest to inaczej rozwiązane.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 19:36   

wiatraki w ogóle widać tylko od przodu przez te kratki (atrapę). Otwarcie maski nic nie daje - i tak się ich od góry nie zobaczy. Okazało się że bezpiecznik miałem spalony, wymieniłem i teraz obydwa się kręcą (jak załączę klimę, a wcześniej tylko jeden). od wymiany bezpiecznika nie zdążyłem go jeszcze zagrzać tak żeby się wiatraki załączyły..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 20:15   

sTERYD napisał/a:
...
gener, sprawdź termostat, bo wygląda tak jakbyś go w ogóle nie miał :/


hmm... niemozliwe by go niebyło.
Apropos, jak sie sprawdza czy działa termostat?
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 20:22   

W Twoim wypadku (przegrzewanie się silnika) po kilkunastominutowej pracy Roverka sprawdź węże dochodzące i wychodzące z chłodnicy - jeżeli będą gorące, to oznacza, że termostat otwiera duży obieg.

Z soboty na niedzielę wracałem z Mazur do Krakowa - 11 godzin, stanie ponad 2 godziny w korku w rejonie Grunwaldu - wskazówka cały czas w jednym miejscu, poniżej połowy skali.

Jeżeli termostat otwiera ci duży obieg, spróbuj odpowietrzyć układ.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] WIATRAK CHŁODNICY
mucha1791 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Mar 23, 2012 11:39
Adrian
Brak nowych postów [R200] Nie załącza sie wiatrak od chłodnicy.
takanchi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sob Sty 02, 2016 13:38
sknerko
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98]caly czas pracuje wiatrak od klimy i chłodnic
[R200 1.4Si 98] caly czas pracuje wiatrak od klimy i od chłodnicy
Brylek100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Mar 17, 2009 18:08
Brylek100
Brak nowych postów [MG ZR] Jak sprawdzić wiatrak na chłodnicy?
Sajgon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Czw Cze 02, 2011 22:33
intruzone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink