Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nierówne obroty narywanie silnikem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nierówne obroty narywanie silnikem
Autor Wiadomość
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 09:48   [R620] Nierówne obroty narywanie silnikem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jakis czas byl spokoj i znowu sie zaczelo, tylko ze teraz gorzej jeszcze hehe. Po odpaleniu silnika zaczyna nim narywac, obroty skacza do gory na dol, tak chocby sam sobie gazu dawal. Co moze byc tego przyczyna?? Czy czeka mnie wymiana pompy paliwa??
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 23, 2011 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 24, 2009 09:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 10:22   

Wiązka przewodów silnika. Wyczyść porządnie wszystkie kostki i posprawdzaj kabelki. Szczególnie przyłóż się do kostek przy pompie wtryskowej. Mruga "check engine" czasami, zapytam tak przy okazji?
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 10:27   

Nie nic nie mruga, wszystkie kontroli sie gasza po odpaleniu silnika i w czasie jazdy nic nie mruga
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 10:30   

No to pobaw się w czyszczenie kostek i sprawdzenie wiązki, powinno pomóc ;) .

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 11:32 ]
Jeżeli ostatnio lało, bądź było wilgotno, to więcej niż pewne, że kosteczki są problemem ;) .
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 10:51   

Przed chwila wlasnie jechalem z tata i jest coraz gorzej.

Jak zaczyna narywac silnikem to tak zaczyna dymic z wydechu, ze mgla heheh.
Jak sie powoli jedzie to szrpie ponizej 2 tys obrotow. W tej co nas zaniepokoilo teraz to uslyszelismy przy otwartym oknie momentami taki odglos z okolic silnika jak tarcie blachy nie wiem do czego to porownac.

Byl spokoj i po wymianie rozrzadu zaczlo to sie robic. :beczy:
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 13:59   

mariuszlol23 napisał/a:
Byl spokoj i po wymianie rozrzadu zaczlo to sie robic. :beczy:
Wróć do mechanika i niech szuka co się zepsuło, może coś z paskiem lub kołem napinacza przy pompie wtryskowej nie tak. Sami możecie zdjąć obudowę tego paska i zobaczyć jak to tam wygląda.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:37   

Do tego juz nie jedziemy bo idota jak nie wiem. Widac ze nigdy nie mial do czynnienia z samochodami tej marki. No tak ogladalismy tak wszystko wyglada dobrze.
W poniedzialek mamy jechac do mechanika, znajomy go polecil co tez ma rovera.

A co do tego odglosu metalicznego moze to byc komputer? Bo niekiedy ten dzwiek jest jak sie przekreci kluczyk i go slychac gdzies w okolicach prawej strony okolice schowka, kola prawego. I zalacza tez sie po takim mocnym szarpniecu, jedziemy i nagle samochod wychamywuje jak by paliwa nie mial i potem znowu dostaje i dociska do fotela.

I jeszcze jedno czy wszystkie zolte kontroliki gasna po chwili jak sie przekreci kluczyk, czy kontorla silnika powina zgasic sie jak sie odpali??
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 19:54   

mariuszlol23 napisał/a:
czy kontorla silnika powina zgasic sie jak sie odpali??

powinnna zgasnąć jak silnik pracuje. jak nie gaśnie to cos jest nie tak :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 19:57   

Hmm, no to jedźcie do tego mechanika, nie bardzo mam pomysł na ten dziwny odgłos, ale warto zajrzeć pod "nogi pasażera", bo tam właśnie jest komputer. Może coś nie łączy? Zrób też diagnostykę silnika wg sposobu opisanego na stronie klubowej i zobacz czy są jakieś błędy. Wszystkie kontrolki powinny samoczynnie zgasnąć oprócz kontrolek ładowania i smarowania.
 
 
makogreg 



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:00   

Witam!!

Mialem podobny problem z tymi obrotami u mnie to byla brudna przepustnica,po wyczyszczeniu wszystko jest ok
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 22:18   

makogreg napisał/a:
Witam!!

Mialem podobny problem z tymi obrotami u mnie to byla brudna przepustnica,po wyczyszczeniu wszystko jest ok
Temat dotyczy diesla i przepustnica niestety nie wchodzi w grę ;) .
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 16:49   

Bylismy u mechanika. Jego zdaniem to pompa. Ale nic z tym nie moze zrobic, bo nie ma odpowiednich narzadow, ale poslał nas do Kobiuru, gdzie jest warsztat spacjalizujacy sie w dislach. Pojechalismy tam, i nic wiecej sie nie dowiedzielismy, oprocz tego ze pani w biurze dala nam termin na 8 czerwca. I po opisaniu tego co sie dzieje, to cos mowila ze czesci sa droge, ale to musza sprawdzic i zalezy co tam sie stalo, ale cena nie powinna przekroczyc 2000zł.

Tak tylko sie spytam ile kosztuje nowa pompa??
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 19:39   

Może i pompa, ale lepiej niech najpierw diagnozują, a potem się biorą za robotę. Te pompy tak na prawdę bardzo rzadko padają. Może wystarczy wyczyścić nastawnik.. No i porządnie niech elektrykę sprawdzą.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 19:58   

Nom mowili, ze najpierw sprawdza ale to dopiero 8 czerwca. A jak cos znajda to zawsze dzownia przed rozpoczeciem. Warsztat nie powiem imponujacy hehe. Doswiadczenie jakies maja jak od 1986 roku go maja:)

Mam nadzieje, ze my nie mamy tego pecha, ze nasza padla.

A tata sie pyta, czy na slasku okolice rybnika mikolowa katowic tych, jest jakis elektryk dobry co by mogl posprawdzac elektryke??

[ Dodano: Pią Maj 29, 2009 19:48 ]
"pod nogi pasazera" doslownie pod jego nogi, czy komputer znajduje sie np z boku. Bo tam dojscia nie ma zadnego. Wykladzina jest w calosci i wogule.

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 21:24 ]
Roverek naprawiony. Wtyki przeczyszczone, regulacja katu wtrysku i cos tam jeszcze bylo ale nie pamietam co :P
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 23:54   

thef, witam widze ze bardzo inrensywnie udziela sie Pan na foru oraz nie brakuje Panu wiedzy na temat silnikow rovera sdi ja wlasnie takowy posiadam r420 sdi 105KM chcialbym sie zapytac a mianowicie robilem diagnoze silnika poniewaz przy cieplych dniach lub gdy silnik sie zagzeje delikatnie plywaja obroty oraz jest odczuwalny delikatny spadek mocy konputer wybluskal mi blad nr 28( Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM) kupilem nowa przeplywke ale objawy nie ustapily sprawdzalem kable czyscilem styki itp.bez rezultatu moze ma Pan jakis pamysl jak zwalczyc ten uciazliwy blad dodam iz w zimne dni usterka jest praktycznie nie odczuwalna prosze o odpowiedz pozdrawiam
 
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:55   

nygus1986, odłącz akumulator na 15 minut, następnie wybłyskaj błędy - jeśli ich nie będzie to odpal prze gazuj i znów zrób diagnostykę.

Jeśli błąd się nie pojawi to po prostu trzeba było po wymianie zresetować błędy kompa.
_________________
jackelvis
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:02   

jackelvis napisał/a:
Jeśli błąd się nie pojawi to po prostu trzeba było po wymianie zresetować błędy kompa.
Nie ma konieczności resetowania błędów. Jeśli błąd nie występuje ciągle (check engine nie świeci stale), to nie ma to wpływu na pracę silnika. Po około 50 uruchomieniach stacyjki, jeśli błąd ponownie się nie pojawi, komputer sam kasuje go z pamięci.
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 19:30   

Zaproponowałem takie postępowanie żeby się upewnić czy nowa przepływka jest ok, czy może coś innego wyskoczy :!:
_________________
jackelvis
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:50   

Panowie dzis znowu klapa poniewaz odpielem przeplywke podpielem jeszcze raz styki wyczyszczone a tu blad 29 noi 28 !! !! tylko tyle ze 29 sygnalizuje calkowite odpiecie przeplywki chyba ze sie myle.Jak to naprawic czy rozebrac cala wizke od samej wtyczki do dolu ona pozniej wchodzi(wiazka od przeplywki) do takiej grubszej zaizolowanej wiazki i konca nie widac.Czego szukac??? czy sama wtyczka od przeplywki jest rozkrecana ta z 4 kabelkami.I wkoncu pytanie jak zresetowac kompa?odpiecie klemy cos da? czy trzeba przekrecic 55 razy stacyjke?Acha i mam zamiar zaslepic EGR czy wtedy juz moja przeplywka przy zaslepionym EGR nie bedzie miala w ogole wplywu na prace silnika to znaczy dynamike i spalanie? z gory dzieki za moje zagmatwane problemy :-)
 
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 07:09   

Z mojego doświadczenia (z moim SDI) to kręcenie stacyjką 50 cz 55 razy nic nie dwało (poza spalonymi świecami żarowymi - co prawda były już stare) :shock:

Jeśli włączyłeś zapłon na odpiętej przepływce to pojawił się drugi błąd i to normalne :rotfl:

U mnie klema z aku i za każdym razem błędy znikały - a jeśli awaria została usunięta już się błędy nie pojawiały (oczywiści rundka testowa i kontrola błędów) :mrgreen:

Zrób jak napisałem wcześniej i napisz jakie efekty.
_________________
jackelvis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] nierówne obroty oraz nadmierne kopcenie
teroz Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Mar 29, 2013 15:16
sawek112
Brak nowych postów [R620] Rzuca silnikem
orobra Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Gru 18, 2008 17:58
orobra
Brak nowych postów [R620] Dlaczego narywa silnikem
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 17 Sob Lis 29, 2008 16:58
mariuszlol23
Brak nowych postów [R600] Nierówne niskie obroty
bierut2 Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lis 17, 2009 09:13
NEOSSS
Brak nowych postów [R623] Nierówne obroty, pali się check
check bląd43 blad skrzyni automatycznej 12,wywala płyn ze wspomagania
gufer Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Kwi 07, 2010 06:56
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink