Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
darood 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: xx



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 00:04   [R45] Nierówna praca silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam
Szukałem czegoś podobnego do tego co się dzieje, ale wszystkie czymś się różnią.
Problem jest taki.Silnik czy ciepły czy zimny odpala normalnie.Jak zimny, przy dodawaniu gazu potrafi się strasznie zamulać, szarpie, spadają obroty, a czasem gaśnie, jakby się zalewał.Jak się nagrzeje chodzi ok.Czasem na ciepłym tarci moc, ale rzadko.W czasie jazdy też się zdarza.Ale co dziwnego do 3tys strasznie wolno się wkręca w obroty a po 3tyś nie to auto.Brak problemu.
Wymieniłem świece, efektu brak.Cewki poczyszczone.Kable wydają się ok.Komputer pokazuje błąd sondy o2, ale podobno może tak pokazywać, jak nie spala wszystkiego.Co o tym sądzicie?
Czy jest tam jakiś układ co po przekroczeniu 3tyś obrotów, coś się dodatkowo otwiera (jakieś paliwo, powietrze dodatkowe?)
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Maj 17, 2011 06:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 17, 2011 00:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 08:41   

Te silniki tak troche mają, że powyżej 3 tys nagle ożywają. Ale oczywiście do pewnego stopnia i reszta "efektów" normalna nie jest.
A może by tak sprawdzić czujnik położenia wału?
 
 
darood 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: xx



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 10:10   

Sprawdzony był dwoma komputerami.KTS nie mógł się połączyć.Dopiero Lunch znalazł.Było chyba z osiem stron parametrów :shock: I tylko wyszła ta sonda o2. Stare błędy pokasowane.Na nowo nie wyszły.Także ten czujnik wykluczony.
Dopatrzyłem się peknietej gumy na cewce.Ale nie sądze, żeby dawała aż takie przebicie
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 10:30   

Hmm no to nie wiem, nie znam się aż tak bardzo. W tych silnikach własnoręcznie nic się nie reguluje. Możesz przeczyścić i zresetować silniczek krokowy i przepustnicę ale nie wiem czy to coś da. Na pewno nie zaszkodzi.
Do głowy przychodzi mi jeszcze padająca pompa paliwa lub wtryski.

W ostateczności zaprowadź Roverka do jednego z magików z testbookami T4. W sumie pewnie taniej i szybciej wyjdzie tak niż zgadywać i wymieniać niepotrzebnie pół samochodu.
Problem w tym że wielu ich nie ma, zależy w której części polski mieszkasz.
 
 
darood 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: xx



Wysłany: Sob Sie 27, 2011 23:39   

mam jeszcze takie pytanko.Co to za czarna puszka między filtrem powietrza a pompą hamulcową (air tank, delphi-to na niej)? wychodzą z niej plastikowe kabelki.Jeden wisi sobie spokojne i nie jest podłączony do niczego.Może to jakieś podciśnienie nie pozwala mu na normalną prace na zimnym silniku, zalewa? za dużo powietrza?

[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 17:31 ]
A ile tam jest sond na wydechu? Bo siatka na łączniku elastycznym zerwana i stuka.Może druga sonda jest za tym łącznikiem i daje fałszywe dane?

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 00:39 ]
Temat rozwiązany.
Dla innych szukających napisze, że problem był w komputerze. Otóż ktoś go wcześniej rozbierał i prawdopodobnie źle złożył. W środku zrobił się nagar na stykach od wilgoci i komputer pokazywał błędy - zły przepływ prądu. Po oczyszczeni, trochę chemii usterka znikneła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
van-reiv 




Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 61
Skąd: Lubelskie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 10:14   

Odgrzebuję temat trochę po czasie, ale niestety brak rozwiązania w innych tematach jak i w tym zmusza mnie do tego.

W moim Roverku 45, którycm jeżdżę 5-ty dzień mam podobny problem. Silnik 1,8 z sekwencją LPG. Po uruchomieniu silnika samochód chodzi równo i nic się nie dzieje, ale już po rozgrzaniu go słychać wyraźnie nie równą pracę i w moim przypadku po podniesieniu maski (lub nie) silnik wydaje się pracować normalnie, dopiero jak się stanie z tyłu samochodu słychać jak "parkocze" i nie równo wydobywają się spaliny.

Na wtorek jestem umówiony z mechanikiem na sprawdzenie małego wycieku w silniku (po wstępnej diagnozie mechanika może być to uszczelniacz).
Nie wiem jednak czy to ma cokolwiek wspólnego z tą nie równą pracą...

Może po tak długim czasie temat ma swoje rozwiązanie i nie trzeba bardzo główkować nad niem - proszę o pomoc / podpowiedź jeżeli ktoś namierzył przyczynę.

pozdrawiam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 11:05   

A na samej benzynie jak pracuje ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
van-reiv 




Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 61
Skąd: Lubelskie

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 11, 2013 10:49   

Bez różnicy czy na samej benzynie czy na LPG - zauważalna jest taka sama nierówna praca...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 12, 2013 10:04   

Cytat:
Bez różnicy czy na samej benzynie czy na LPG - zauważalna jest taka sama nierówna praca...

W takim razie do sprawdzenia/wymiany podstawy czyli świece i przewody.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 12, 2013 11:05   

Zdecydowanie zacząć od zapłonu. Na początek sprawdź stan świec i przerwy miedzy elektrodami - czy nie są za duże. Polecam polskie świece do LPG marki Iskra - są tanie i dobre.
 
 
van-reiv 




Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 61
Skąd: Lubelskie

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 12, 2013 11:48   

Tak też zrobię :) W sobotę najprawdopodobniej zabiorę się za to :)
 
 
klunio 



Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 3
Skąd: Siedlce

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 10:13   

Witam Panowie.
Podpinam się pod temat. W moim R 45 założyłem gaz w tym tygodniu (stag4) i mam taki sam problem. Powyżej 3 tyś obrotów wszystko jest w porządku.
Jednakże praca na benzynie i gazie czy zimny czy ciepły silnik przy wolnych obrotach - jest koszmarna. Nie da się jechać normalnie...
Czy ktoś już obstawiał czujnik wałka rozrządu czy zacząć od podłączenia komputera?

Pozdrawiam
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 10:47   

Jak po założeniu gazu to się zrobiło to z nim problem i gazownicy coś zwalili.
 
 
 
van-reiv 




Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 61
Skąd: Lubelskie

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 11:09   

sobrus napisał/a:
Zdecydowanie zacząć od zapłonu. Na początek sprawdź stan świec i przerwy miedzy elektrodami - czy nie są za duże.


Świece sprawdzone - przerwa ustawiona na 0,75, a było ok 1 mm. 3 są ok - 1 w średnim stanie, ale jak będę wymieniał za jakiś czas to wymienię 4. Świece i przewody mam NGK - przewody też ok.
Mam tylko jedno pytanie - w otworze na świecę (pierwszy od rozrządu) mam olej - skąd on się tam mógł wziąć? We wtorek odstawiam auto na warsztat na pozbycie się wycieku z okolic uszczelki, więc i ta sprawa znajdzie rozwiązanie, aczkolwiek zastanawia mnie to bardzo...
Charakterystyczny bulgot niestety nie ustał - mam dziwne wrażenie że może to jednak coś z tłumikiem, bo silnik chodzi normalnie...
 
 
klunio 



Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 3
Skąd: Siedlce

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 17, 2013 17:43   

Zdążyłem podjechać jeszcze na podłączenie komputera.
Sprawdziłem do tej pory wszystko, świece ok, przewody ok, czujnik wałka również, za to na komputerze diagnostycznym stwierdzono za duże ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym...

Ktoś się orientuje w wartościach ?
Elektronik powiedział o standardzie 0.3 bara a jest ponad 0.5 bara, to normalne?
Czyżby 'lewe; powietrze po montażu?

Pytam tu oczywiście z ciekawości i czystej frustracji bo samochód miał pojechać dziś. :)
W poniedziałek niestety wraca do panów gazowników na poprawkę wydaje się mechaniczną bo praca jest ta sama na benzynie i gazie jak już stwierdziłem wyżej.

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi, bo widzę tu powyżej podobne przypadki.

[ Dodano: Sro Lip 17, 2013 12:39 ]
Witajcie koledzy.

Mój problem pozostaje nierozwiązany w tym momencie dlatego podpinam temat.
Samochód stoi od poniedziałku u gazowników, którzy nie mogą zdiagnozować problemu. Opisałem ten problem już w postach powyżej.

Zna ktoś dobrego magika od R45 w okolicach Siedlec lub Warszawy?
Czas upływa, a ja nie mogę poruszać się sprawnym samochodem.

Kolejna sprawa, to jakie mam podjąć kroki by udowodnić winę montażystom LPG, gdyż samochód oddałem sprawny!

pozdrawiam, Piotrek.

[ Dodano: Sro Lip 17, 2013 18:43 ]
Ponownie:

Temat rozwiązany.
Dla innych szukających napisze, że problem był w komputerze. Otóż ktoś go wcześniej rozbierał i prawdopodobnie źle złożył. W środku zrobił się nagar na stykach od wilgoci i komputer pokazywał błędy - zły przepływ prądu. Po oczyszczeni, trochę chemii usterka znikneła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


U mnie ta sama sytuacja. więc dla szukających - zaczynajcie od tego :)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 17, 2013 18:12   

Nagar to może się nie pojawił, ale patyna mogła ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Nierówna praca silnika
Hera_23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Kwi 11, 2014 08:04
Remigiusz
Brak nowych postów [414] nierówna praca silnika
ZiGuSs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lip 02, 2012 11:27
ZiGuSs
Brak nowych postów [R420SDi 98r] Nierówna praca silnika...
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lis 21, 2010 20:07
veldrin_scoll
Brak nowych postów [R416+BRC] Nierówna praca silnika
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 06, 2010 19:18
wpietruszewski
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika po HGF???
oneu2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 26, 2007 23:44
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink