Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:26 [620 Sdi ] Dymi na siwo/biało
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witajcie
Dymi mi auto na siwo/biało przy czym śmierdzi okropnie starym autobusem. Zauważyłem takie dymienie na postoju. W czasie jazdy nie zaobserwowałem tego a wkręciłem go dzisiaj na czwartym biegu na 4,5 tys obrotów i ani jednej czarnej chmurki nie widziałem. Autem się jedzie super, ustawiony świeżo kąt wtrysku nic się nie zapala ciągnie równiutko.
Zrobiłem 1 tyś km nie ubyło mi nic oleju i płynu chłodniczego ( płyn czysty min ilosć rdzy na korku )
Ktoś ma jakieś pomysły bo ręce opadają delikatnie mi sadzi dym z pod korka i bagnetu ale podobno tak ma być przy tym silniku .. pomóżcie od czego mam zacząć. może to zawór EGR
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
EGR pewnie ma na to niewielki wpływ, zaślep go bo i tak nic nie daje poza brudzeniem dolotu
Przyczyną może być też jakośc paliwa, warto spróbować zatankować na innej stacji.
U mnie po zatankowaniu paliwa chyba ze 2 razy też coś takiego miało miejsce ale odkąd tankuję w jednym miejscu problem się nie pojawił.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Paź 02, 2011 19:00
Balas87 napisał/a:
Dymi mi auto na siwo/biało przy czym śmierdzi okropnie starym autobusem. Zauważyłem takie dymienie na postoju.
tronsek napisał/a:
Balas87 napisał/a:
a może to wtryski ?
raczej Wtedy kopcił by na czarno.
Raczej objawem lejących wtrysków jest dymienie na siwo/biało, ponieważ niedostatecznie rozpylona dawka paliwa w cylindrze spala się w układzie wydechowym a że, jest tam nie za wiele tlenu to powstaje chmurka takiego właśnie dymu.
Najpierw zmień paliwo jak kolega radzi i dolej do paliwa środka do czyszczenia wtrysków, może coś pomoże.
Jak nie będzie poprawy to wtryski do sprawdzenia na warsztat
Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony okej jak pisałeś.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Nie Paź 02, 2011 19:04, w całości zmieniany 1 raz
postaram się włąc inne paliwo i zobaczymy czy pomoże a jak nie to leszce raz kat wtrysku a macie jeszcze jakieś inne pomysły ?
[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 20:20 ]
a idzie ty wtryski jakoś domowymi sposobami wyczyścić ? I jakie w końcu dymy daje padniety wtrysk ? Oraz czy może on powodować dłuższy rozruch silnika ? Moje auto czy zimne czy ciepłe trzeba je kręcić tak z 3s
byłem teraz zapalić auto w garażu dym tak gryzie w oczy że nie można wytrzymać oraz wszędzie czuć tak jakby coś spalonego.... podobnie śmierdzi jak się odkręci korek wlewu oleju i powącha olej.... Możliwe jest żeby przepracowany olej tak śmierdział i dymił
Sprawdź jeszcze filtr powietrza bo może jest zarośnięty i zaślep EGR , wystarczy kawałek dociętej blaszki to będziesz się martwił dalej
a wtrysków sam nie sprawdzisz bez przyrządu bo jak sprawdzisz czy dobrze rozpylają paliwo?
Raczej objawem lejących wtrysków jest dymienie na siwo/biało
jakby wtryski lały to by za ładnie nie odpalał
no właśnie że nie chce odpalać zawsze, bo kręcę z 4s czy ciepły czy zimny. Dzisiaj rano jak go odpaliłem to nie widziałem żadnych niepokojących dymów tylko smród czułem - wycięty katalizator. Po przygazowaniu na 4 tys puścił białą chmure po przejechaniu 20 km po przegazowaniu do 4 tyś puścił czarną chmurę
Zrobiłem już nim 1100 km zero spadków jakichkolwiek olejów.... Może to faktycznie któryś z wtryskiwaczy Nie mniej jednak auto się naprawdę dobrze wkręca na obroty.... A może to świece padnięte znajomy mówił że to uszczelniacze zaworowe i że nie zauważam spalania oleju.... ale wtedy był by raczej niebieski dymek....
Za dużo chaosu... napisz po kolei co już zrobiłeś.
Uszkodzone uszczelniacze powodują spalanie oleju. Główny objaw jest taki, że gdy postoisz na wolnych obrotach na światłach to przy ruszaniu autko zostawi chmurę niebieskiego dymu.
Ale może być też tak, że pali go bardzo mało i tego nie widać.
Od wymiany do wymiany dolewasz oleju?
A jak już koniecznie chcesz sprawdzić wtryski to je wyjmij i zabierz do jakiegoś warsztatu gdzie mają odpowiednie urządzenie do tego i po sprawie
no więc auto nie dawno kupiłem zrobiłem nim 1100 km zauważyłem że auto na postoju śmierdzi i lekko dymi. Po tym co przeleciałem auto nie wzięło nic oleju ani płynu jednak coś mu musi dolegac skoro dymi i śmierdzi starym autosanem . I tak podejrzewam wtryski świece albo najgorszy wyrok czyli uszczelniacze zaworów . Byłem u kilku mechaników i każdy mówił co innego. Zauważyłem jeszcze że auto po krótkiej trasie np 20 km już w ogóle nie dymi albo dymi tak delikatnie że żeby to zobaczyć to naprawdę trzeba się przyglądać jednak smród zostaje. W aucie jest wycięty katalizator. Na zimnym silniku po gazowani puszcza dyma szarego tak konkretnie natomiast na ciepłym na czarno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum