Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 SD] Wymiana linki sprzęgła w warunkach polowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 220 SD] Wymiana linki sprzęgła w warunkach polowych
Autor Wiadomość
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 17:24   [R 220 SD] Wymiana linki sprzęgła w warunkach polowych
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich forumowiczów. W dniu dzisiejszym (dokładniej to jakieś 2 h temu) strzeliła mi linka sprzęgła:( Niestety stało się to w na parkingu w przydrożnym markecie;/ Jutro mam zamiar, albo raczej muszę ją wymienić, ponieważ w grę nie wchodzi odholowanie i wizyta u mechanika.

Koledzy proszę was o pomoc, porady jak to zrobić w takich warunkach. Czy potrzebuje kanału? Jaki rodzaj linki, jaka długość?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 22, 2011 17:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:23   

linkę musisz kupić dedykowaną do twojego auta wyczepiasz pod nogami wyczepiasz z ramienia sprzęgła demontujesz i zakładasz nową....
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:27   

kaczmar, pękła nie bez powodu ! Sprawdz łape sprzęgła jak chodzi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:32   

Raptile napisał/a:
kaczmar, pękła nie bez powodu ! Sprawdz łape sprzęgła jak chodzi


No mam nadzieję, że to tylko linka. Dodam tylko, ze nie użyłem wielkiej siły naciskając pedał sprzęgła. Po prostu było tylko "PYK" i moje "Kur...... Mać" :) Auto stało na parkingu jakieś 9 godzin i wydaje mi się, że linka przymarzła. Wcześniej nie miałem żadnych problemów za sprzęgłem itp.
Rozumiem, że jest do niej dostęp od góry i kanał nie potrzebny?
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:43   

od góry sprawdzisz obudowe filtra trzeba tylko wyjac
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:54   

Mozna spokojnie zrobić to na parkingu bez zadnego mechanika.Najlepiej zrobic tak:klucz 13 zeby odkręcic klemy od aku(wyjąc aku), klucz 10 albo 8 zeby odkrecic filtr powietrza, klucz 10 i 8 zeby odkrecic podstawę aku tylko uważaj bo pod spodem pod podstawa aku sa przykrecone 3 śruby ktore mogą byc zardzewiałe (tutaj musisz looknąc pod auto). jak wyjmiesz podstawe aku to pociagasz za linke do dołu i wyjmujesz ją z łapy.nastepnie idziesz do auta, nurkujesz pod kierownice i zdejmujesz linke z zaczepu na pedale.idziesz znow do komory silnika i wyjmujesz linke razem z uszczelką ktora jest w ścianie grodziowej-tyle mi zajmuje to 20 min ale jesli robisz to pierwszy raz moze to troche dluzej potrwac.Mam nadzieje ze pomogłem :grin:

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 19:54 ]
Mozna nie odkrecac podstawy aku-ale po odkreceniu masz duzo miejsca i wszystko widzisz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:11   

maniu48 napisał/a:
Mozna spokojnie zrobić to na parkingu bez zadnego mechanika.Najlepiej zrobic tak:klucz 13 zeby odkręcic klemy od aku(wyjąc aku), klucz 10 albo 8 zeby odkrecic filtr powietrza, klucz 10 i 8 zeby odkrecic podstawę aku tylko uważaj bo pod spodem pod podstawa aku sa przykrecone 3 śruby ktore mogą byc zardzewiałe (tutaj musisz looknąc pod auto). jak wyjmiesz podstawe aku to pociagasz za linke do dołu i wyjmujesz ją z łapy.nastepnie idziesz do auta, nurkujesz pod kierownice i zdejmujesz linke z zaczepu na pedale.idziesz znow do komory silnika i wyjmujesz linke razem z uszczelką ktora jest w ścianie grodziowej-tyle mi zajmuje to 20 min ale jesli robisz to pierwszy raz moze to troche dluzej potrwac.Mam nadzieje ze pomogłem :grin:

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 19:54 ]
Mozna nie odkrecac podstawy aku-ale po odkreceniu masz duzo miejsca i wszystko widzisz


Dzięki Maniu, proścoej się chyba nie dało :) a jakieś wskazówki odnośnie długości linki ?? ?
Na tej aukcji http://allegro.pl/linka-s...1993420421.html jest podane, że 837 mm.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:11   

Nie trzeba wyciągać aku wszystko widać po wyjeciu puszki od filtra, tylko zbędna robota
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:20   

ale za to przyjemna :mrgreen:

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 20:19 ]
poszukaj z samoregulatorem(taka spręzyna zamiast tego bialego)

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 20:20 ]
http://allegro.pl/rover-2...1984381773.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:22   

300 zł ?? ? szok, a w moim Roverki jest z regulatorem czy bez?
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:25   

otwórz maske i zobacz czy masz tą spręzyne. mozesz kupic ta która wybrales ale śrubka od regulacji moze sie odkrecic i nie bedziesz mial sprzegla-no chyba ze bedziesz tego pilnował

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 20:25 ]
widzisz roznice pomiedzy nimi przwda??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:35   

Teraz nie zobaczę, bo auto na parkingu stoi jakieś 30 km dalej. A czy jak odkręci mi się ta śrubka od regulacji to pedał mógłby wpaść do samej podłogi i nie odbijać???
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:46   

zależy jaka jest tam ta regulacja.jesli duza to teoretycznie mozliwe ale nawet przy urwanej lince pedal powinien odbic bo jest na nim sprężyna ktora wraca pedal.ale w sumie jak tak mysle to moze tak sie stac ze przy urwanej lince pedał zostanie w podlodze bo(kurde nie wiem jak to wytlumaczyc).jak za daleko nacisniesz pedal to tak jakby spręzyna zaczela ciągnąć do podlogi a nie do gory do nogi(zadna awaria).zlap pedal reka i pociagnij go do normalnej pozycji.Jak kilka razy wcisniesz pedał i za kazdym razem nie bedzie wracał to bedziesz wiedział o co mi chodzi z tym odbijaniem

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 20:46 ]
a sprzegło ciezko wczesniej ci chodzilo??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:53   

Pedał sprzęgła jak nie ma naciągu linki (oporu linki) w momencie wciśnięcia do podłogi w niej zostanie. Możliwe, że linka strzeliła przy samym zaczepie pedała. Nie wiem w sumie bo było ciemno i nie patrzyłem dokładnie, mam nadzieje, że to nic poważnego. Co innego niby mogło się stać??? Łapa sprzęgła się urwała?
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:59   

raczej mało prawdopodobne żeby lapa sie urwala. ja smarowalem pedal-odlączyłem linke i normalnie wracal bo jest tam na pedale sprezyna.tylko czasem jak za daleko i mocno sie wcisnie to zostanie w podlodze.wczesniej lekko czy ciezko chodziło??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 21:00   

Lekko chodziło, żadnych problemów nie było. Może po za małym skrzypieniem od czasu do czasu.
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 21:06   

u mnie ciesko chodzi i skrzypi i jest to na 90% zatarta łapa. Jak u ciebie lekko chodzilo to poprostu moze zwyczajnie strzeliła (zmęczenie materialu) albo sie gdzies przetarła i strzeliła no chyba ze masz ta linke z reczna regulacja to moze i na maxa sie rozluźnila i dlatego nie ma sprzęgła(ale raczej nie).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 21:20   

kaczmar napisał/a:
Raptile napisał/a:
kaczmar, pękła nie bez powodu ! Sprawdz łape sprzęgła jak chodzi


No mam nadzieję, że to tylko linka. Dodam tylko, ze nie użyłem wielkiej siły naciskając pedał sprzęgła. Po prostu było tylko "PYK" i moje "Kur...... Mać" :) Auto stało na parkingu jakieś 9 godzin i wydaje mi się, że linka przymarzła. Wcześniej nie miałem żadnych problemów za sprzęgłem itp.
Rozumiem, że jest do niej dostęp od góry i kanał nie potrzebny?


Spoooko, moja pekla tez bez powodu, po prostu ze starosci. Zajechalem na parking, stalem 5 minut, bylo cieplo. Caly czas siedzialem w aucie. Pozniej cofam i pyyyk xD Wymiana to kilka minut.
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 21:30   

xtek napisał/a:
kaczmar napisał/a:
Raptile napisał/a:
kaczmar, pękła nie bez powodu ! Sprawdz łape sprzęgła jak chodzi


No mam nadzieję, że to tylko linka. Dodam tylko, ze nie użyłem wielkiej siły naciskając pedał sprzęgła. Po prostu było tylko "PYK" i moje "Kur...... Mać" :) Auto stało na parkingu jakieś 9 godzin i wydaje mi się, że linka przymarzła. Wcześniej nie miałem żadnych problemów za sprzęgłem itp.
Rozumiem, że jest do niej dostęp od góry i kanał nie potrzebny?


Spoooko, moja pekla tez bez powodu, po prostu ze starosci. Zajechalem na parking, stalem 5 minut, bylo cieplo. Caly czas siedzialem w aucie. Pozniej cofam i pyyyk xD Wymiana to kilka minut.


A pedał został Tobie w podłodze ?
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Gru 23, 2011 08:41   

kaczmar napisał/a:
A pedał został Tobie w podłodze ?


Tak. On do pewnego momentu odbija, ale gdy sie dalej pchnie (jak linka jest peknieta) to wpada po prostu w podloge.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 220sdi ]wymiana linki sprzęgła
zegas11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 09, 2011 20:16
kepor
Brak nowych postów [R200]Wymiana linki sprzęgła
princo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Paź 31, 2011 11:57
Raptile
Brak nowych postów [R200 R3 1.6 benzyna] Wymiana linki sprzęgła - problem
WMAlleG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Mar 19, 2020 07:20
dawidd
Brak nowych postów [MG ZR 160] Lokalizacja Linki Sprzęgła
krzychunh Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Lip 11, 2016 18:52
krzychunh
Brak nowych postów [R25] Skrzypienie linki sprzęgła??
Raku83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Sty 24, 2011 17:14
marek181



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink