Forum Klubu ROVERki.pl :: [freelander] obroty pow. 5 tyś zaraz po uruchomieniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[freelander] obroty pow. 5 tyś zaraz po uruchomieniu
Autor Wiadomość
staspolo 



Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 4



Wysłany: Czw Lis 29, 2012 19:30   [freelander] obroty pow. 5 tyś zaraz po uruchomieniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam,
Jestem świeżym urzyszkodnikiem freelandera, niestety zamiast od witania się z wami na tym forum – muszę zacząć od usterki, inna sprawa że liczyłem się z tym kupując ferdka.

Usterka:
po tygodniu eksploatowania - bez żadnych zapowiedzi - pewnego dnia - czyli dziś po uruchomieniu silnika, silnik wkręca się na wysokie obroty, przy ok 5 tyś, „gaszę” go bo to chyba niezdrowe jak na zimy silnik (podejrzewam że „wlazł by” wyżej). Samo odpalanie odbywa się bez jakichkolwiek problemów. Czytając forum trafiłem na tematy dot. wysokich obrotów więc zgodnie z zaleceniami – przeczyściłem (przemyłem) silnik krokowy, i zbadałem przepustnice – nie zacina się – w sensie odbija do końca.

proszę o informację czy jest to jakaś typowa usterka tego modelu i naprowadzenie mnie gdzie szukać przyczyny. W autku jest zainstalowana instalacja LPG (sekw.) jednakże samo odpalanie odbywa się na benzynie.

a… ostatnio zatankowałem 98 na orlenie ale to raczej nie od tego ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 29, 2012 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Lis 29, 2012 23:29   

Krokowy odpada. Nie wkręci silnika na takie obroty. Tylko przepustnica. Nie wiem czy tam jest linka gazu czy przepustnica jest sterowana elektrycznie. Włącz stacyjkę i zobacz czy przepustnica się otwiera.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lis 29, 2012 23:47   

Być może potencjometr przepustnicy umarł zmierzyć miernikiem na pinach ew. może przewody potencjometru uszkodzone. Lub spróbuj czymś zatkać przepustnicę i wtedy zobacz, jak się wkręci to gdzieś łapie lewe powietrze i to dużo
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
staspolo 



Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 4



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 16:49   

dzięki chłopaki za wskazówki, sprawdziłem krokowy, przepustnicę i potencjometr - wszystko ok. Usterka okazała się tak błacha, że teraz zastanawiam się nam myślą techniczną konstruktorów freelandera albo nad bezmyślnością poprzedniego właściciela. Sądząc po stanie filtra powietrza - stawiam na to drugie.
Przyczyną okazał się (pierwszy za przepustnicą) "łącznik" kolektora z jakaś rurką który po prostu wypadł z kolektora. Dziwne bo nie ma tam żadnej uszczelki, zimeringu, itd. Ktoś kojarzy, czy to w orginale jest klejone, zgrzewane... ?

aż strach pomyśleć co by było gdy by tak trafiło na żonkę podjeżdżjącą w korku.... lub do przejścia dla pieszych.....

a tak sobie pomyślałem, może to mieć wpływ na falujące oborty - o czym tematów tu nie brakuje, jeżeli "łącznik" nie jest szczelnie osadzony - puszcza lewe powietrze przez co krokowiec wariuje. Mi tez wariowały zobaczymy co będzie po naprawie (ew. klejeniu).
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 11:29   

tych rurek sie nie klei one maja być na wcisktylko mają być nie zmęczone wtedy wszystko działa jak trzeba. Znam te silniki od ponad 10 lat i zawsze jak nie było skatowne przez mechanika/porzedniego właściciela chodziły jak zegarek. Swoją drogą wrzuć jakąś fotkę o jaką dokładnie rurkę chodzi bo coś mi się wydaje że o rurkę od korkowca właśnie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
staspolo 



Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 4



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 14:44   

witam, więc tak to wygląda.
rurka biegnie do czujnika na lewym nadkolu, z czujnika zaś tak jak by do zbiornika paliwa (po drodze spodziewałbym się filtru weglowego).
---------------------------------------
... przy okazji znalzłem - rurka biegnie do 'EVAP purge valve' - jakby zawór odpowietrzający - co tłumaczy zasysanie korka wlewu paliwa ;)
Ostatnio zmieniony przez staspolo Nie Gru 16, 2012 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 15:16   

byłem w aucie i u mnie to jest wciśnięte w taki szary kołnierz a wężyk zabezpieczony opaską i trzyma się mocno a idzie na nadkole tam jest jakaś puszeczka sterowana elektrycznie i wraca chyba na listwę wtryskową ale nie widzę dokładnie tam bo ciasno jest
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
staspolo 



Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 4



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 16:08   

no to u mnie brak tego kołnierza, fakt, w podobnych takich wypustach też wystają kolorowe kołnierze. Sprawę załatałem dwuskładnikowym, wysokotemperaturowym klejem technicznym.
Bedę to jeszcze obserwował.
Dzięki za odzew.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 16:20   

ten przewod orginalnie jest ze sztywnego tworzywa zacisniety termicznie na kroccu "szybkozlaczki" w kolektorze, dosc czesto sie rozluznia i zaczyna lapac lewe powietrze, inna kwestia ze widzialem wielokrotnie ze mechanicy dlubiac w tych silnikach nie wypinaja go i przewod/szybkozlaczka ulegaja przy okazji uszkodzeniu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Falujące Obroty [Freelander I 98r. 2.0 Di]
Ciorny Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Pon Lip 01, 2019 18:49
Lukasz126
Brak nowych postów [Freelander] Wysokie obroty
arthurs Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Wto Lis 25, 2008 20:34
arthurs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink