Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czujnik położenia... oraz ciśnienie w ukł. chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czujnik położenia... oraz ciśnienie w ukł. chłodzenia
Autor Wiadomość
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 20:05   [R75] Czujnik położenia... oraz ciśnienie w ukł. chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam!
Problemy z moim autkiem wyglądają tak.
Silnik czasami faluje obrotami i potrafi czasem zgasnąć, lub sporadycznie, ale potrafi mieć problem z odpaleniem. Czsami też jest tak że mogę jeździć i wszystko jest ok. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd czujnika polozenia, ale właśnie nie pamietam czy wału korbowego czy jakiś inny czujnik. Pamiętam że na pewno było czujnik wału lub wałka. Czy orientuje się ktoś do usterki którego czujnika pasują te objawy? Gdzie mniej więcej szukać tego czujnika, chodzi o jego umiejscowienie w silniku. I nie wiem czy mi się zdaje czy nie, ale tak jak by problemy z nim były w mokrą/deszczową pogodę, może jakieś zwarcie. Ale i przy mroźnych dniach też potrafił mieć takie objawy, więc może mi się tylko zdaje.
Prosił bym ewentualnie o jakiś kod jego jak ktoś ma pod ręką, lub samą nazwę to poszukam sobie :wink:

Kolejny chyba problem to że górny przewód chłodniczy po dobrym nagrzaniu silnika staje się twardszy. Twardy jak kamień nie jest, ale nie wiem czy jest to normalne. Po ostygnięciu silnika jest znów miękki, a po odkręceniu korka jest delikatne psss. Nie odkręcałem korka przy nagrzanym silniku, bo raczej na pewno by płyn wyleciał. Czy jest to normalny objaw, że przewody stają się twarde?
Mam gdzieś delikatny wyciek płynu, bo potrafi mi ubyć pare ml. Chyba jedno miejsce zlokalizowałem, jest to taki trójnik na górnym przewodzie wchodzącym do chłodnicy. Ten trójnik jest prawie zaraz przy wejściu do chłodnicy. Ale też dziwne że jak wróciłem dziś to był on suchy, a za pewnie pójdę za chwilę do garażu i będzie mokry, jest tam taki odstający z niego ku dołowi cypelek i to właśnie on jest mokry. Po otwarciu maski nagrzanego silnika to z przodu gdzies czuć płyn chłodniczy, więc raczej sądzicie że to wyciek i gdzieś paruje czy silnik ciągnie płyn(HGF robiłem około roku temu, w porządnym serwisie w Anglii). Czy ewentualnie możliwe że to uszczelka pod kolektorem dolotowym? Olej jest na jednakowym poziomie i na swój prawidłowy kolor, bagnet i korek oleju tez bez masła. Przewody chłodnicze są na takich dziwnych jak by metalowych opaskach samozaciskowych. Może warto dodatkowo dac takie skręcane?

Jak już tak zadaję pytania to pójdę za ciosem i postaram się wszystko załatwić.
Jak dużo wchodzi płynu do układu wysprzęglania oraz oleju do silnika?

[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 20:05 ]
Pomógł by mi ktoś?
_________________
:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 02, 2013 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 18:30   

Ja mam akurat problem w 2.0 v6, i gdy jest ciepły silnik to nie chce zapalić, okazuje się że winny jest czujnik wałka rozrządu, znajduje się on na górze silnika w okolicy właśnie wałka rozrządu (tam gdzie pokrywa zaworów). Co do układu chłodzenia, to naturalne jest że pod wpływem panującego ciśnienia, na gorącym silniku węże twardnieją, ale bez przesady - nie mogą być bardzo twarde jak kamień. A ten górny przewód chłodniczy dopiero powinien się nagrzewać i twardnieć, jak się otworzy termostat. Czyli gdy silnik jest zimny i się nagrzewa, to płyn krąży w małym obiegu (z pominięciem chłodnicy) a jak zacznie przekraczać około 90 stopni, to otwiera się termostat, i płyn zaczyna krążyć w dużym obiegu - i właśnie gdzieś przy tym grubym wężu na górze jest termostat, który tym wężem puszcza płyn na chłodnicę Wygląda na to że masz wszystko ok, a wyciek po prostu zlikwiduj. Ogrzewanie kabiny działa normalnie?
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 19:06   

Dzięki za odpowiedz :)

Zlokalizowałem dziś ten czujnik wału korbowego i po wyjeciu wtyczki 2 z 3 złączy były zaśniedziałe. Wyczyściłem je i zobaczę jutro jak sie w czasie jazdy sprawdzi. Zauważyłem że ten górny wąż od chłodnicy jest pod spodem mokry, więc gdzieś tam prawdopodobnie cieknie. Ale widać było to dopiero z kanału.
Ogrzewanie w kabinie mam właśnie takie nie równomierne. Tzn bliżej środka szyby mocniej dmucha, natomiast najbardziej z prawej strony dmucha delikatnie. Nie wiem czy to normalne.
_________________
:)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 22:29   

Adsik napisał/a:
natomiast najbardziej z prawej strony dmucha delikatnie. Nie wiem czy to normalne.

może to być tylko wina nieotwierającej się klapki od nawiewu, albo tylko trosze udaje się jej poruszyć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 17:33   

A jak tą klapkę sprawdzić? W którym miejscu szukac?

Podłączyłem przed chwilką ponownie komputer do autka. Pokazuje błąd P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu. Wadliwe działanie.

Wymieniać na nowy czy mają one jakąś usterkę typu, zaśniedziałe kostki, czy pękające przewody?
_________________
:)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 18:04   

jeżeli nie chce czasem odpalać na ciepłym silniku, to wymień na nowy


co do klapek nawiewu, to najpierw ustaw jednakowe temperatury na klimie i przełączaj pozycje nawiewu i obserwuj czy po przełączeniu z odpowiednich kratek wylatuje powietrze z taką sama siłą
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 17:16   

rafalmis1 napisał/a:
jeżeli nie chce czasem odpalać na ciepłym silniku, to wymień na nowy


No gdy silnik złapał już jakąś temperaturę, to zaczynał falować na obrotach. Nawet potrafił zgasnąć na wolnych obrotach. Ciężko też odpalał gdy był ciepły.

Znalazłem dziś ten czujnik i go wykręciłem, nie odpinając od wtyczki. Zdziwiło mnie że nie był dokręcony i przez oring wyciekał olej. Wczesniej myślałem że to uszczelka pod pokrywą. Po wyczyszczeniu i mocnym dokręceniu zamontowałem go znów na próbę. Umyłem autko i chciałem usunąć błąd, bo chyba po wymianie częsci trzeba go usunąć. No i o dziwo błędu już nie było.

Odpaliłem autko i teraz bez problemów płynnie wkręcał się na obroty oraz płynnie z nich schodził. Wczesniej miał delikatne jak by duszenie się przy 2000 obr i jak spadał z obrotów to przy około 1800 obr się lekko zawieszał.
_________________
:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 75] Ciśnienie w układzie chłodzenia
tupak20 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 14, 2012 18:10
kuba_b
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Sie 02, 2016 22:46
dawidek126
Brak nowych postów [R75] Górny wąż układu chłodzenia, duże ciśnienie
montrey Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 16, 2019 12:11
montrey
Brak nowych postów [r75] Czujnik położenia
leinad86 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lut 24, 2015 18:45
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Czujnik położenia wału
orlowskii2 Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Mar 03, 2009 19:45
kamiloski88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink