Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Witam, prosze o pomoc a może raczej porade od czego zacząć lub gdzie szukać danych do mojego modelu. Silnik pali i chodzi równo dopóki jest na ssaniu (1100-1200obr/min) po podniesieniu sie wskazówki temeratury zaczyna się falowanie i gaśnięcie na wolnych obrotach. Silniczek krokowy pracuje gdy włączam zapłon oraz odłączam czujnik temperatury. (Swoją drogą wrzuciłem go po kilku próbach czyszczenia do myjki ultradźwiekowej z benzyną ekstrakcyjną wcześniej nasączając środkiem do czyszczenia przepustnic itp...) Po odłączeniu wtyczki TPS silnik chodzi równo ale to nie jest zapewne żadna wskazówka (może oszukiwać jeżeli nie ma wskazania). Po dwóch dniach zabawy z krokowcem odwiedziłem komputer (brainbee), oczywiście błędów była masa bo odłączałem wtyczki żeby przejrzeć styki... Ciągle wyskakuje błąd prędkościomierza a licznik chodzi jak zawsze. Przed chwilą złożyłem wszystko do kupy bo porozbierałem i przejżałem wtyczki również tą od czujnika prędkościomierza, wszystkie wężyki, przemyłem przepustnice (bez nieszczelności), złożyłem i to samo... Jeżeli jeszcze ktoś dotrwał do tego momentu:) to moje pytanie dotyczy tego gdzie znajde dane jakie powinny być na tps, krokówce, czujniku temp, oraz prędkościomierza (chyba że czujnik daje bezpośrednio na licznik a do ECU bierze z ABS- ale z ABS problemów żadnych nie miałem). Na kompie wychodziło wskazanie z tps 0.57v i zmieniało się po dodaniu gazu. Nie wiem, czy po moim czyszczemiu i odłaczaniu wtyczek bład prędkościomierza znikł (dowiem się jutro jak wjade na komp)
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 21:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Patryk25, to zabrzmi bardzo nieprofesjonalnie w obliczu tych wszystkich Twoich pojęć... Ale tak mi wpadło do głowy: co z czujką położenia przepustnicy?
Dzięki za link Adrian ale czy to nie jest przypadkiem dla 1.8i?? Niemniej jednak sprawdzę i porównam te parametry... Wczoraj przejrzałem całą wiązke i przedmuchałem przepustnice i takie tam i o dziwo dzisiaj faluje wciąż ale w mniejszym zakresie (nie spadają tak nisko i przez to nie gaśnie) ale po chwili dochodzi do siebie i się stabilizują obroty (ok 900obr/min). Ale to może być przypadek...
Otóż to auto pali i jeździ. Umówiłem się na jutro na testbook'a bo z przyjemnością coś wymienie ale na ślepo to troche żal kasy... Przypomniało mi się że na starym kompie ma ad 2007, wrzucam tps gdyby ktoś był ciekaw.
[ Dodano: Nie Mar 02, 2014 19:24 ]
Po wizycie na t4 wgrane nowe sterowniki, aktualne mapy silnika (2012r) problem znikł w 90%. Delikatnie za niskie podciśnienie w dolocie- uszczelniona rurka od serwa, bo była lużna co poprawiłem i jest wszycho ok. Dowiedziałem sie przy okazji o wolno podającej parametry sondzie, lekko oszukującym czujniku temp. Polecam wszystkim serwis w Nowym Mieście- gość rzeczowy, wie o co kaman (wd-kiem nie psika:))
Temat do zamknięcia. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i wskazówki:)[/scroll]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum