Wysłany: Wto Sty 10, 2012 18:03 [MG ZS] Nierówna praca silnika
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Elo...
Problemik dotyczy mojej nowej maszyny, mianowicie MG ZS 2003r 2.0 IDT...
od momentu zakupu mam problem z pracą silnika, mianowicie silnik miewa "ataki" i nie równo pracuje, nieważne czy ciepły czy zimny jak zacznie pracować nierówno (tak jakby na 3 cylindry, przerywał inaczej mówiąc szarpać) wystarczy, że go zgaszę i zapalę ponownie i jest spokój.
To "szarpanie" miewa praktycznie codziennie...
Od strony technicznej...
przepływówka, czujnik położenia wału - OK
zmieniłem pompę na inną - bez zmian
powiem że z nudów zmieniłem silnik xD też bez zmian...
Poratujcie biednego górala... jakieś rady
z góry thx za zainteresowanie i poświęcenie Swojego cennego czasu
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 12, 2012 10:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 18:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 09:48
Hera_23 napisał/a:
powiem że z nudów zmieniłem silnik xD też bez zmian...
Zmieniałes kompletny silnik z osprzetem czy goły słupek,a osprzet od twojego ?
Cytat:
mianowicie silnik miewa "ataki" i nie równo pracuje, nieważne czy ciepły czy zimny jak zacznie pracować nierówno (tak jakby na 3 cylindry, przerywał inaczej mówiąc szarpać) wystarczy, że go zgaszę i zapalę ponownie i jest spokój.
to ponowne wył/wł zawsze pomaga i czy w trakcie pracy znów zaczyna nierówno chodzic ?
Ja mam ten sam objaw. Zaczyna szarpać na jałowych obrotach. Zero innych objawów, błędów też nie ma na komputerze. Na angielskim forum przeczytałem, że może to być elektrozawór sterujący kątem wtrysku (nie wiem czy to dokładnie tak się nazywa). Umieszczony jest na dole pompy, podłaczony jest 2 przewodami. Na alledrogo są nowe za 80 zł. Wymienić mozna samemu ale troszkę trzeba porozkręcać. Link do manuala jak go wymienić: http://www.roverdiesel.co...eplacement.html
[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 19:11 ]
Trochę czasu upłynęło od ostatniej odpowiedzi ale temat jest nadal aktualny. Po pierwsze chciałbym sprostować swoją wypowiedź. W pompach VP 30 często padają zawory dawki a nie kąta wtrysku, są dość drogie (700zł nowy) i do ich wymiany potrzebujemy specjalnego klucza. Objawy jego zużycia to głośna, klekocząca praca silnika, zwłaszcza przy dodawania gazu. Po wymianie prawie zawsze trzeba kalibrować pompę czyli koszty naprawy przekraczają 1000zł. Ja walkę z trzęsącym się silnikiem zacząłem od prostych rzeczy- wymiana filtra paliwa i gruszki. Po wymianie filtra nic się nie zmieniło, po wymianie gruszki jest jak na razie ok ale wydaje mi się, że przewód paliwowy od baku jest przypchany bo pompując ręcznie gruszka powoli wraca do swojego kształtu. U was też jest taki opór?
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
Powiem na wstępie co wymieniłem... Wpierw wymieniłem pompę, następnie wymieniłem kompletny silnik wraz z pompą i k...a w dalszym ciągu ten sam objaw, jak się zagrzeje to zaczyna klekotać jak stary traktor... Nie wierzę żeby 3 pompy były strzelone...
Poradźcie coś na ten temat
Może to być wina wtrysku (sterującego nie pamiętam czym tam) tego z kabelkiem ?
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Luboń/ k. Poznania
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 23:48
Witam
Koniecznie dokładnie obejrzyj kabelek od wtrysku sterującego i dalej wtyczkę oraz dwa przewody za wtyczką idące do wiązki, u mnie przerwany był jeden z tych kabelków ale izolacja
była cała i nie widać było uszkodzenia,dopiero od wstrząsów i ciepła pracującego silnika robiła się przerwa i objawy były takie jak opisałeś
Pozdrawiam
Testbook nie wskazuje nic niepokojącego, zero błędów...
Instalacje całą przepatrzyłem i wszędzie są prawidłowe przejścia, żadnych przerw (miernikiem sprawdzałem) od wtyczki do wtyczki...
Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
A jaka jest w ogóle różnica pomiędzy wtryskami z IDT a SDI ?
Jaka jest różnica ciśnień wytwarzanych przez pompy w obu typach silników ?
SZOSO, mam nadzieje, że to pomoże, dam znać o efektach
[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 19:16 ]
Panowie, odświeżam temat... Wymiana wtrysków nie przyniosła efektów, myślałem nawet że może wina hydraulików, wymieniłem na nowe... bez zmian.
Reasumując, wymieniono praktycznie cały silnik z osprzętem, instalację silnika, ecu wraz z pompą. Obecnie włożone wtryski z SDI.
Co zauważyłem, zgaszę samochód i odpalę na kilka sekund jest OK po czym znów "wali" jak stary traktor. Silnik sprawdzono na 3 różnych pompach paliwa. Silnik wyciągnięty z Rovera 400 i tam pracował elegancko...
Są jakieś możliwe przerwy w obwodach pomiędzy kabiną a silnikiem, które mogą powodować takie problemy ?
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum