Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 09:36 [R620 SDi] Jaka powinna być wysokość pedału sprzęgła ?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Jak w temacie.Wymieniłem właśnie sprzęgło w swojej ślicznotce i kombinuję z ustawieniem pedału sprzęgła.Branie niżej czy wyżej,jaki luz.
Może ktoś ma prawidłowe ustawienia.proszę o poradę.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 09:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 20:20
Cięgno pompki powinno być tak wkręcone żeby tłok mógł się maksymalnie cofnąć. W przeciwnym razie będziesz mógł mieć problemy ze ślizgającym się sprzęgłem po zagrzaniu się płynu i automatycznie bardzo twardym pedałem. Wysokości brania sprzęgła raczej nie da się zmienić no chyba że tak jak pisałeś ale wtedy możesz mieć te problemy co pisałem wyżej.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Paź 06, 2014 20:00
Szkoda że nie jakiegoś manuala.Miałem to tak pokombinowane przez wytarty docisk.
Kiedyś mechanik przedłużył mi ten pręt od wysprzęglika o jakięś 5 mm.Dlatego miałem to całkowicie rozregulowane.A poza tym ile ja się nawymieniałem pompek i wysprzęglików.
[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 21:00 ]
W 600-tce wkręcając pręt pompki skracamy wysokość i skok pedału.Czyli ma być krótki ?Jak bardzo?
Jeśli chodzi o wysokości w instrukcji do accorda wygląda to tak jak w załączniku. Chociaż ja osobiście mam ustawione metodą prób i błędów. Kręcisz śrubą nad pedałem i popychaczem tak żeby był luz zanim zacznie się załączać sprzęgło. Jak przesadzisz w jedną to będą źle wchodzić biegi, jak w drugą zacznie ślizgać.
Ja miałem taki problem, że na zimnym silniku było ok ale jak płyn hamulcowy się rozgrzał, to tłok pompy nie miał się gdzie cofnąć i wypychało pedał do góry, robił się twardy jak kamień a auto łapało muła. W końcu znalazłem takie ustawienie gdzie skok jałowy utrzymuje się cały czas, sprzęgło bierze szybciej a pedał ma wygodną wysokość. Najważniejsze żeby nie doprowadzać do braku luzu tak jak jest to w instrukcji napisane poza tym ustaw sobie tak żebyś czuł że Ci to pasuje.
P.S. Wydaje mi się że spore znaczenie na komfort używania sprzęgła ma jakość pompki. Ja wymieniałem na jakąś nie najwyższych lotów i był ogromny problem z odpowietrzeniem.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Paź 17, 2014 19:36
Dzięki.
Tak samo jak ty, wiele razy nurkowałem pod pedały.Najpierw ustawiłem popychacz tłoka pompki tak aby biegi wchodziły przyzwoicie.Przy tej regulacji odkręciłem ile się dało śrubę zderzaka nad pedałem.Po wyregulowaniu popychacza (wkręcanie w prawo w pedał daje niższy pedał i odwrotnie.)Tak wkręciłem zderzak nad pedałem żeby był zapas luzu.Pojeżdziłem trochę aby silnik był zagrzany,włączyłem klimę i dopiero wtedy ustawiłem zderzak aby nie było efektu jak pisałeś z twardym sprzęgłem.Czy to koniec moich ustawień ? nie wiem.Na razie jestem zadowolony.Nie muszę podnosić nogi wysoko co mnie zawsze irytowało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum