Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 23:34 Zamiana 1.8i na 1.8VVC
Czesc. Jestem posiadaczem MGF 1.8i i interesuje mnie czy istnieje jakas realna mozliwosc przerobienie mojego silnika na VVC. Jesli tak to co sie z tym wiaze? Jakie czesci sa niezbedne do zamianay itd...?
ps. Z gory dziekuje...
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 23:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 02:56
po 1. VVC jak sama nazwa wskazuje, posiada regulator faz rozrządu,
więc stopień skomplikowania przerobienia jest ogromny..
inna wałki rozrządu, zawory, koletor dolotowy nie wspominając kompuera
i jeszcze pewnie paru innych rzeczy..
po 2. w jakim celu chcesz przerabiać?
domyślam się, że z powodu większej mocy i odrobinę większego momentu..
moim zdaniem zupełnie nie warto..
jeśli chcesz mocniejszy silnik to podłub przy obecnym..
obróbką kanałów dolotowych, wylotowych, zmianą przepustnicy, oprogramowania
jesteś w stanie osiągnąć przybliżoną moc, ale co ważniejsze duuuuużo większy
niż w VVC moment obr..
po 3. zastanów się w ogóle nad jakimikolwiek modyfikacjami..
MGF i tak nigdy nie będzie demonem mocy,
więc czy warto ingerować w trudno dostępny silnik i pakować
sporo pieniędzy żeby urwać tę 1 sek. do setki..
zważywszy, że MGF nie ma żadnej nawet namiastki "szpery" i słabe hamulce..
po 2. w jakim celu chcesz przerabiać?
domyślam się, że z powodu większej mocy i odrobinę większego momentu..
moim zdaniem zupełnie nie warto..
jeśli chcesz mocniejszy silnik to podłub przy obecnym..
obróbką kanałów dolotowych, wylotowych, zmianą przepustnicy, oprogramowania
jesteś w stanie osiągnąć przybliżoną moc, ale co ważniejsze duuuuużo większy
niż w VVC moment obr..
Masz moze informacje na temat kosztow tej przeróbki i czy moze ty ja zrobiles w swoim MGF??
brt:poprawiłem cytat
Ostatnio zmieniony przez Brt Sob Kwi 21, 2007 21:51, w całości zmieniany 2 razy
1) Glowica VVC, ktora to jest zdeczka inna. Podstawowa roznica polega na srednicy kanalu dolotowego ktory w VVC ma srednice 36mm wobec 34mm u Ciebie. Glowica VVC ma inne zawory - 31.5mm ssace, 26mm wydechowe wobec 27.5mm ssace i 24mm wydechowe. Glowica VVC ma inne srednice w punktach "lozyskowania" walka ssacego.
2) Wiazka silnika
3) ECU sterujacy zmiennymi fazami
4) Immo
5) Stacyjka z kluczykiem
Na koniec powiem, ze jestem zwolennikiem wszelakich modyfikacji poprawiajacych osiagi wiec do dziela. Jedyny minus to cena podzespolow. Glowice VVC sa drogie a w Polsce na rynku czesci uzywanych praktycznie nie do zdobycia. Jak ja zaluje ze sprzedalem swojego VVC
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Dziekuje za konkretny opis podzespolow do przerobienia na VVC:) Mam nadzieje ze przemyslales wszystko i tylko tyle sie z tym wiaze? Akuratnie tak sie sklada ze przebywam w angli i to autko tez tu mam i chce je tutaj przerobic. Jesli mozesz to przemysl to jeszcze raz dokladnie i daj odp czy to wszystko na czym ta przerobka bedzie polegac bo planuje sie rozgladac za czesciami...:) Pozdrawiam
Wydaje mi sie ze to wszystko. Aha, bylbym zapomnial. Kolo zamachowe od VVC bedzie Ci potrzebne. O czujnikach chyba nie musze wspominac. Chodzi mi o te odpowiadajace za lokalizowanie ustawienia walkow ssacych. Problematyczne moze byc polaczenie elektryki silnika z elektryka samochodu. Nie wiem jak to jest rozwiazane w MGF. Niestety nie podam Ci 100% recepty jak to zrobic. Swiat nalezy do odwaznych i szalonych
Jezeli jestes w UK to nie powinienes miec problemu w namierzeniu partsow. Najlepiej jak bys zakupil caly silnik VVC. Wtedy odpadaja Ci koszty zwiazane ze "sklejeniem" glowicy z Twoim blokiem. Drugim powodem jest to ze bedziesz mial pewnosc ze o niczym nie zapomniales. Zamontowanie silnika nie powinno stanowic zadnego problemu poniewaz wszelkie wytloczenia, punkty mocujace w bloku VVC sa takie same co u Ciebie. Jaka skrzynie masz w swoim MGF? Nie jestem do konca zorientowany czy to PG1 taka sama jak w przednionapedowych roverach czy nie. Fakt faktem ze sprzeglo musisz miec 215mm i powinno wystarczac.
Co do turbo to standardowy uklad jest malo wysilony. Tam jest chyba 0.4 bara doladowania wiec calkiem niewiele i mocowo jest podobnie bo 160KM, ale za to moment chyba juz 210Nm w duzym zakresie obrotow wobec bodajze 170Nm przy VVC. Roboty troszke wiecej niz przy swapie na VVC i nie wiem jak to wejdzie w komore silnikowa MGFa. Turbinka troche wystaje poza kolektor wydechowy..
Powiem tak. Jezdzilem Roverkiem 200Vi na tym silniku, ktory mial wyladowac w moim poldku i dla mnie to byl kosmos. Ciarki mnie przechodzily jak to sie zbieralo hehe.
Daj znać jak cos namierzysz. Sam jestem ciekaw jak sie ceny takich rzeczy ksztaltuja w UK.
Pozdro
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:02
Moloch napisał/a:
Jak jesteś w Anglii to sobie wstaw Turbinkę będzie więcej frajdy
to już bardziej..
sens zrobienia tego silnika z turbiną jest zdecydowanie większy..
a podejrzewam, że koszty mogą być podobne..
na wyspach są tysiące firm, które przerabiają ten silnik..
ja również czekam na jakieś info o cenach.. silnika z T..
jak by było przystępnie to sam bym tam pojechał..
Adolf, o przerobkach w firmach tuningowych w UK mozesz zapomniec chyba ze masz fuuuullllll kasy Ja osobiscie wolalbym wsadzac VVC niz turbo, ze wzgledu na brak koniecznosci strojenia itp., oraz pewnosci ze to wejdzie pod maske.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 11:04
Senn napisał/a:
Adolf, o przerobkach w firmach tuningowych w UK mozesz zapomniec chyba ze masz fuuuullllll kasy Ja osobiscie wolalbym wsadzac VVC niz turbo, ze wzgledu na brak koniecznosci strojenia itp., oraz pewnosci ze to wejdzie pod maske.
jasne.. ale chciałbym zobaczyć jak "tanio" wyjdzie przełożenie VVC..
wsadzenie VVC dla mnie mija się z celem choćby z racji poprawy osiągów..
25KM i 9Nm więcej.. za.. ?!..
u mnie na hamowni wyszło 19Nm więcej niż w serii więc o 10Nm więcej niż w VVC!!..
poza tym oczywiście VVC nie musisz stroić.. bo musisz kupić całego kompa od VVC..
i jeszcze jedno.. jeśli założymy T to mamy
jeszcze pewną rezerwę w podniesieniu mocy,
którą dużo łatwiej podnieść niż w wolnossącym..
postaw obok siebie VVC 160KM i T 160KM.. nie będzie żadnego porównania..
Adolf, nie wiem co tam w swoim porobiles ze poprawiles serie o 19Nm i 8KM to po pierwsze. Jezeli cos grzebales w ukladzie dolotu i wydechu to to samo mozesz zrobic przy VVC.
1.8 K4 VVC ...... 1.8 K4
Obroty Nm ...... Obroty Nm
1000 138 ....... 1000 120
2000 146 ....... 2000 150
3000 165 ...... 3000 156
4000 174 ...... 4000 160
5000 174 ...... 5000 158
6000 170 ...... 6000 138
7000 160 ...... 7000 Nie ma co ciagnac bo moment sie skonczyl
Roznice widac prawda?
Adolf, nie musisz mnie tez przekonywac ze odczucia przy turbo beda lepsze, ale nie zgodze sie z toba ze lepsza baza jest silnik Turbo K. Zaleta sa napewno bardziej wytrzymale korbowody i wal w silniku turbo. Wydaje mi sie wlasnie ze sa lepsze w silnikach Turbo, ale jezeli chodzi o glowice to niestety ale VVC bije ta z Turbo. Na glowicach z VVC stosujac konwersje tzw. "solid cams" czyli wywalenie systemu zmiennych faz i zastosowaniu jednego odpowiednio ostrego walka chlopaki z UK osiagaja moce 190KM. Podobne do VVC glowice VHPD pozwalaja na osiaganie mocy 240koni.
Marzyc sobie mozna, ale chodzi o latwosc takiego swapa. Skoro nie stac nas na oddanie samochodu do warsztatu tuningowego to swap na VVC bedzie w tym przypadku bardziej odpowiednim niz na Turbo. Wiem cos na ten temat. Nawet najmniejsza pierdola moze stanac na drodze konwersji silnika.
A oplacalnosc to sprawa dyskusyjna. Przy cenie 25kpln za MGF silnik za 3k zl to jak dla mnie cena rozsadna. Wartosc rynkowa mojego poldka to jakies 3kpln, a swap kosztowal mnie jakies 2500 wiec jak sie ma swira to nie jest to wazne
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:04
Senn napisał/a:
nie wiem co tam w swoim porobiles ze poprawiles serie o 19Nm i 8KM to po pierwsze. Jezeli cos grzebales w ukladzie dolotu i wydechu to to samo mozesz zrobic przy VVC.
o to chodzi, że nic.. zmieniłem tylko umiejscowienie dolotu..
zapomniałeś jeszcze o 1.8VVC 145/7000 - 174Nm/4500 (są różne dane)..
Cytat:
A teraz popatrz na to
1.8 K4 VVC ...... 1.8 K4
Obroty Nm ...... Obroty Nm
1000 138 ....... 1000 120
2000 146 ....... 2000 150
3000 165 ...... 3000 156
4000 174 ...... 4000 160
5000 174 ...... 5000 158
6000 170 ...... 6000 138
7000 160 ...... 7000 Nie ma co ciagnac bo moment sie skonczyl
Roznice widac prawda?
owszem widać.. natomiast te dane nijak się mają do danych fabrycznych
przedstawionych przez Ciebie wyżej..
zdecydowanie one na korzyść VVC (fabr 160Nm/2750 i 174/4700).. co tylko pokazuje,
że albo przedstawione dane co tys. obr są lipne albo VVC jest już dłubnięty..
zresztą każdy silnik jest inny..
ale jeśli by brać pod uwagę wartości fabryczne to dla VVC już tak różowo nie jest,
bo wtedy do 4000 tys. VVC nie jedzie.. co determinuje trwałość jednostki
jak i przydatność auta do jazdy "zwykłej"..
Cytat:
nie musisz mnie tez przekonywac ze odczucia przy turbo beda lepsze, ale nie zgodze sie z toba ze lepsza baza jest silnik Turbo K. Zaleta sa napewno bardziej wytrzymale korbowody i wal w silniku turbo. Wydaje mi sie wlasnie ze sa lepsze w silnikach Turbo, ale jezeli chodzi o glowice to niestety ale VVC bije ta z Turbo
tylko powiedz po co mi ta "magiczna" głowica?.. skoro fabrycznie mam przy wykorzystaniu
standardowej o 35Nm więcej?! dostępnych w przedziale, o którym VVC może
jedynie pomarzyć, a który pozwala na swobodną jazdę
zarówno w miejskich warunkach jak i na trasie..
Cytat:
Na glowicach z VVC stosujac konwersje tzw. "solid cams" czyli wywalenie systemu zmiennych faz i zastosowaniu jednego odpowiednio ostrego walka chlopaki z UK osiagaja moce 190KM. Podobne do VVC glowice VHPD pozwalaja na osiaganie mocy 240koni
podczas gdy Ty będziesz chciał, i tak już mocno wysilony obrotami silnik,
poddać obróbce mechanicznej aby zdobyć te 30KM i jakieś marne Nm..
w silniku z T tę moc uzyska się po niewielkiej modyfikacji oprogramowania..
nie wspominając o ilości Nm, które niejako dostaje się "w gratisie"..
a chyba nie muszę tłumaczyć, że to nie "moc" ciągnie do przodu..
Cytat:
Marzyc sobie mozna, ale chodzi o latwosc takiego swapa. Skoro nie stac nas na oddanie samochodu do warsztatu tuningowego to swap na VVC bedzie w tym przypadku bardziej odpowiednim niz na Turbo. Wiem cos na ten temat. Nawet najmniejsza pierdola moze stanac na drodze konwersji silnika
tutaj po części się zgodzę.. ale też nie do końca..
ja sam między innymi zrezygnowałem z większych modyfikacji m.in. dlatego,
że nie wyobrażam sobie oddać MGF-a do kogoś w Polsce..
99% mechaników nie poradziłoby sobie z dużo bardziej popularnym
więc co dopiero mówić o "wynalazku" jakim bez wątpienia jest u nas MGF..
Cytat:
A oplacalnosc to sprawa dyskusyjna. Przy cenie 25kpln za MGF silnik za 3k zl to jak dla mnie cena rozsadna. Wartosc rynkowa mojego poldka to jakies 3kpln, a swap kosztowal mnie jakies 2500 wiec jak sie ma swira to nie jest to wazne
tutaj zgadzam się w 100%, bo jak ktoś chce to koniec..
miałem tak przy poprzednim aucie..
natomiast co do kosztów.. to jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć, żeby silnik
VVC (i to jeszcze z Trophy) można było kupić za 3 tys...
ale przypuśćmy że mamy fart i jakiegoś staruszka, któremu taki silnik leży w szopie,
to doliczmy koszty przekładki i niespodziewanych sytuacji (zawsze się zdarzą..)
w tym momencie widzę jeszcze mniej sensu żeby coś takiego robić..
moim zdaniem dużo lepszą alternatywą byłaby np. przeróbka GT u Chojnackiego..
koszty ok. 4000,- przyrost ok. 15% z naciskiem na Nm..
duuuużo bezpieczniejsza perspektywa..
o to chodzi, że nic.. zmieniłem tylko umiejscowienie dolotu..
No to nie wiem o co chodzi, ale roznice zdaja sie byc znaczne. Obawiam sie ze hamownia powinna przejsc kalibracje. Zyskac "tyle" KM i Nm poprzez przesuniecie miejsca ssania to jakis cud.
Cytat:
zapomniałeś jeszcze o 1.8VVC 145/7000 - 174Nm/4500 (są różne dane)..
Owszem, ale dlaczego mam mowic o slabszej wersji?
Cytat:
owszem widać.. natomiast te dane nijak się mają do danych fabrycznych
przedstawionych przez Ciebie wyżej..
zdecydowanie one na korzyść VVC (fabr 160Nm/2750 i 174/4700).. co tylko pokazuje,
że albo przedstawione dane co tys. obr są lipne albo VVC jest już dłubnięty..
zresztą każdy silnik jest inny..
Dane sa odczytane z wykresow przebiegu momentu i mocy.
Cytat:
ale jeśli by brać pod uwagę wartości fabryczne to dla VVC już tak różowo nie jest,
bo wtedy do 4000 tys. VVC nie jedzie.. co determinuje trwałość jednostki
jak i przydatność auta do jazdy "zwykłej"..
Po co sa zmienne fazy? Ano po to zeby samochod przy wysileniu do 160KM z poj. 1.8 wolnossacej zachowal przyzwoity przebieg momentu. Adolf jezdziles VVC? Nie wiem jak sie jezdzi MGF 1.8 bo to lekkie "gowienko" i pewnie zdrowo idzie. Ja jezdzilem 200Vi 147KM i dla mnie to byla bajka. Ciagnal od dolu a 160 zlapalem momentalnie, nawet nie wiem kiedy
Cytat:
tylko powiedz po co mi ta "magiczna" głowica?.. skoro fabrycznie mam przy wykorzystaniu
standardowej o 35Nm więcej?! dostępnych w przedziale, o którym VVC może
jedynie pomarzyć, a który pozwala na swobodną jazdę
zarówno w miejskich warunkach jak i na trasie..
Zgoda. Pisze jeszcze raz. Silnik Turbo jest lepszy jezeli chodzi o parametry, ale wczesniej wspomniales o bazie wyjsciowej wiec twierdze ze VVC bedzie lepszym wyborem.
Cytat:
podczas gdy Ty będziesz chciał, i tak już mocno wysilony obrotami silnik,
poddać obróbce mechanicznej aby zdobyć te 30KM i jakieś marne Nm..
w silniku z T tę moc uzyska się po niewielkiej modyfikacji oprogramowania..
Nie obrobce mechanicznej tylko poprzez zastosowanie innych elementow i modyfikacji oprogramowania. Na Turbo sie nie znam.
Cytat:
że nie wyobrażam sobie oddać MGF-a do kogoś w Polsce..
99% mechaników nie poradziłoby sobie z dużo bardziej popularnym
więc co dopiero mówić o "wynalazku" jakim bez wątpienia jest u nas MGF..
Nie wiem czego twierdzisz ze MGF to czarna magia. To jest zwykly silnik K, ktorych w polsce sa tysiace i wielu ludzi go naprawia i zna na wylot. Podejrzewam ze Zastec rowniez.
Cytat:
natomiast co do kosztów.. to jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć, żeby silnik
VVC (i to jeszcze z Trophy) można było kupić za 3 tys...
Swoj, choc 147KM za tyle kupilem i to w Polsce. Mysle ze w UK da sie kupic 160konny VVC za rownowartosc 3kpln
Cytat:
w tym momencie widzę jeszcze mniej sensu żeby coś takiego robić..
moim zdaniem dużo lepszą alternatywą byłaby np. przeróbka GT u Chojnackiego..
koszty ok. 4000,- przyrost ok. 15% z naciskiem na Nm..
duuuużo bezpieczniejsza perspektywa..
Your toys, your choice
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 09:17
Senn napisał/a:
No to nie wiem o co chodzi, ale roznice zdaja sie byc znaczne. Obawiam sie ze hamownia powinna przejsc kalibracje. Zyskac "tyle" KM i Nm poprzez przesuniecie miejsca ssania to jakis cud.
hamownia jest jedną z najbardziej poważanych w W-wie..
kłopot w tym, że nie byłem na niej przed.. dlatego twierdzę, że
w serii miałem tych Nm więcej niż w VVC..
Cytat:
Owszem, ale dlaczego mam mowic o slabszej wersji?
ok.. możesz mówić o mocniejszej, która jest nie do dostania w Polsce
i również trudno dostępna w GB.. i za równowartość 3 tysi PLN,
to kupisz co najwyżej szrot..
Cytat:
Dane sa odczytane z wykresow przebiegu momentu i mocy.
to popatrz sobie, na maks moment fabryczny
i potem na przedstawione dane z wykresów.. są zupełnie inne..
Cytat:
Po co sa zmienne fazy? Ano po to zeby samochod przy wysileniu do 160KM z poj. 1.8 wolnossacej zachowal przyzwoity przebieg momentu. Adolf jezdziles VVC? Nie wiem jak sie jezdzi MGF 1.8 bo to lekkie "gowienko" i pewnie zdrowo idzie. Ja jezdzilem 200Vi 147KM i dla mnie to byla bajka. Ciagnal od dolu a 160 zlapalem momentalnie, nawet nie wiem kiedy
ehh.. no ja wiem po co są zmienne fazy..
Honda też ma VTEC-a i to znaczy, że ciągnie od dołu?.. teoria jedno a praktyka co innego..
przejedź się turbo albo V6 pojmiesz różnicę..
Cytat:
Zgoda. Pisze jeszcze raz. Silnik Turbo jest lepszy jezeli chodzi o parametry, ale wczesniej wspomniales o bazie wyjsciowej wiec twierdze ze VVC bedzie lepszym wyborem.
no dziwie Ci się, że czytając to co napisałem, jeszcze twierdzisz, że VVC
będzie lepszym wyborem..
Cytat:
Nie obrobce mechanicznej tylko poprzez zastosowanie innych elementow i modyfikacji oprogramowania. Na Turbo sie nie znam
ja generalnie robię wielkie oczy jak czytam, że dla Ciebie w wolnossącym
silniku (już mocno wysilonym) zrobienie 30KM to żaden problem..
Cytat:
Nie wiem czego twierdzisz ze MGF to czarna magia. To jest zwykly silnik K, ktorych w polsce sa tysiace i wielu ludzi go naprawia i zna na wylot. Podejrzewam ze Zastec rowniez.
dlatego celowo napisałem MGF a nie silnik K..
w MGF silnik trzeba wyjąć dołem co wiąże się z koniecznością np.
odpięcia węży do hydraulicznego zawieszenia..
z doświadczenia nabytego.. wiem, że na pewno coś by spieprzyli.. a na swoim aucie uczyć się nie pozwolę..
Proponuje Ci podjechac na inna hamownie bo przestawienie punktu ssania nie podnosi parametrow, choc dlugosc dolotu tez jest wazna. Byc moze Twoj silnik jest jakis wyjatkowy ale nie traktuj go jako jednostke wzorcowa do porownywania z VVC. Twoj silnik w serii ma mniejszy moment i nie podlega to dyskusji.
Moj za 3000 byl w bardzo dobrej kondycji, z calym osprzetem, wiazka, sprzeglem, kompem, immo, stacyjka. Szukales VVC w UK? Ja szukalem w Polsce i znalazlem,twierdze ze tam tez bym znalazl.
Co do parametrow to nie wiem o co Ci chodzi. Krzywa momentu nie jest linia prosta i nie zawsze rosnie, a poszczegolne wartosci sa w punktach co 1000 rpm.
Jezdzilem V6 i znam roznice, ale o swapie na V6 nie rozmawiamy. Przejedz sie V12 to poczujesz roznice.
Twierdzilem i nadal bede twierdzil ze glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa od glowicy zwyklej. Nie rozumiem ze Ty tego nie rozumiesz. Nawet pod Turbo bedzie lepsza.
Co do kompetencji mechanikow z firm tuningowych nie bede sie wypowiadal, ale mniejsza z tym. Watek zalozyl kolega Piotrek i pytal o mozliwosc swapa na VVC. Ty wtraciles o Turbo. Do niego nalezy wybor, ktora droga pojdzie. Ja zachecam go do VVC bo zrobi to sam, a osiagi bedzie mial nieporownywalnie lepsze.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 14:13
Senn napisał/a:
Proponuje Ci podjechac na inna hamownie bo przestawienie punktu ssania nie podnosi parametrow, choc dlugosc dolotu tez jest wazna.
a widziałeś jak jest umocowany oryginalnie dolot w MGF?..
a może temperatura zasysanego powietrza też nie ma wpływu na parametry?..
poza tym nigdzie nie napisałem, że przesunięcie miejsca ssania poprawiło u mnie parametry o 19Nm więcej niż w serii..
Cytat:
Moj za 3000 byl w bardzo dobrej kondycji, z calym osprzetem, wiazka, sprzeglem, kompem, immo, stacyjka. Szukales VVC w UK? Ja szukalem w Polsce i znalazlem,twierdze ze tam tez bym znalazl
hmm.. może masz jakieś znajomości.. więc ok..
bo niestety np na Ebay'u ceny za VVC (nie mówię o 160KM) rozpoczynają się od 600 funtów..
+ transport.. hm.. powiedzmy, że jak dla mnie mało atrakcyjna oferta..
Cytat:
Co do parametrow to nie wiem o co Ci chodzi. Krzywa momentu nie jest linia prosta i nie zawsze rosnie, a poszczegolne wartosci sa w punktach co 1000 rpm.
chodzi mi jedynie o to.. że fabrycznie VVC ma max moment przy 4700,
a z danych z wykresu wynika, że ma już przy 4000.. to chyba istotna różnica czyż nie?
dokładnie tak samo jest w przypadku 1.8MPi fabrycznie 160/2750 u Ciebie z wykresów 160/4000.. hmm.. nie ma różnicy?..
Cytat:
Jezdzilem V6 i znam roznice, ale o swapie na V6 nie rozmawiamy. Przejedz sie V12 to poczujesz roznice.
mhm.. czyli grochem o ścianę..
Cytat:
Twierdzilem i nadal bede twierdzil ze glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa od glowicy zwyklej. Nie rozumiem ze Ty tego nie rozumiesz. Nawet pod Turbo bedzie lepsza.
ale trzeba ją kupić.. a jak sam napisałeś lepiej od razu z silnikiem..
Cytat:
Watek zalozyl kolega Piotrek i pytal o mozliwosc swapa na VVC. Ty wtraciles o Turbo. Do niego nalezy wybor, ktora droga pojdzie. Ja zachecam go do VVC bo zrobi to sam, a osiagi bedzie mial nieporownywalnie lepsze.
po 1. to nie ja wtrąciłem o turbinie.. ja tylko podchwyciłem temat..
po 2. to oczywiste, że do kolegi Piotrka należy wybór.. ale niestety może popełnić błąd
przy wyborze jeśli będzie miał nierzetelne informacje..
i wreszcie po 3..
zachęcasz go do swapa na VVC..
przypuśćmy, że doszło do cudu i zakupił VVC za 3.000,-..
czy zrobi to sam?.. jeśli ma przyrząd do usuwania i napełniania zawieszenia.. hmm..
jeśli jest specem od elektryki.. hmm.. jest szansa..
ale powiedzmy, że się udało.. jest super.. ma 145KM.. albo niech będzie ma 160KM..
i co?.. nieporównywalnie lepsze osiągi?.. otóż popatrz..
MGF 1.8i - MGF Trophy 160SE
0-60mph/h 8.5 s. - 6.9 s. - faktycznie.. przepaść..
Vmax(mph) 120 - 137 - też dużo.. tylko gdzie latamy 200km/h i jak często..
30-50mph (IV) 6.6 - 6.4 - wyczujesz?..
50-70mph (IV) 7.0 - 6.6 - no tu już całe 0.4 s..
to są w/g Ciebie nieporównywalne osiągi?.. ok..
ale przypuśćmy, że kolego Piotrka ma identyczne MGF i oddaje go na przeróbkę mech.
czyli tzw. poprawianie fabryki (np. Chojnacki, piszę o nim, bo u niego robiłem 2 auta i byłem bardzo zadowolny z efektów,
ale podejrzewam, że podobnej rzeczy podejmie się połowa tunerów..)
i co?.. zwiększa moc i moment o ok. 15%.. zmniejszy różnicę w przyspieszeniu do 100 i Vmax do zupełnie niewyczuwalnych różnic..
za to w codziennej jeździe i podczas jazdy na trasie zostawi 160KM daleko w tyle,
przy dużo mniejszym apetycie na paliwo..
Piotrek.. jak w randce w ciemno.. "ale decyzja należy do Ciebie"..
a widziałeś jak jest umocowany oryginalnie dolot w MGF?..
a może temperatura zasysanego powietrza też nie ma wpływu na parametry?..
Ma wplyw, ale nie az taki. To by oznaczalo ze w zimie mamy przykladowo 125 koni, a w lecie 117 tak?
Cytat:
hmm.. może masz jakieś znajomości.. więc ok..
bo niestety np na Ebay'u ceny za VVC (nie mówię o 160KM) rozpoczynają się od 600 funtów..
+ transport.. hm.. powiedzmy, że jak dla mnie mało atrakcyjna oferta..
3600 + transport wiec nie jest tragicznie. Modyfikacje niestety kosztuja. Zreszta pewnie w tej cenie tez mozna kupic Turbo.
Cytat:
chodzi mi jedynie o to.. że fabrycznie VVC ma max moment przy 4700,
a z danych z wykresu wynika, że ma już przy 4000.. to chyba istotna różnica czyż nie?
dokładnie tak samo jest w przypadku 1.8MPi fabrycznie 160/2750 u Ciebie z wykresów 160/4000.. hmm.. nie ma różnicy?..
Czepiasz sie bzdetow. A jak Ci napisze, ze VVC ma 173Nm przy 4000 i 174 przy 4700 to juz bedzie dobrze. Chodzi o przyblizony przebieg momentu. Wiadomo ze odczytujac z wykresu nie strzele z oka z duza dokladnoscia.
Cytat:
ale trzeba ją kupić.. a jak sam napisałeś lepiej od razu z silnikiem..
Pewnie ze trzeba. Powtorze jeszcze raz. :Glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa.
Cytat:
po 2. to oczywiste, że do kolegi Piotrka należy wybór.. ale niestety może popełnić błąd
przy wyborze jeśli będzie miał nierzetelne informacje..
i wreszcie po 3..
zachęcasz go do swapa na VVC..
przypuśćmy, że doszło do cudu i zakupił VVC za 3.000,-..
czy zrobi to sam?.. jeśli ma przyrząd do usuwania i napełniania zawieszenia.. hmm..
jeśli jest specem od elektryki.. hmm.. jest szansa..
ale powiedzmy, że się udało.. jest super.. ma 145KM.. albo niech będzie ma 160KM..
i co?.. nieporównywalnie lepsze osiągi?.. otóż popatrz..
MGF 1.8i - MGF Trophy 160SE
0-60mph/h 8.5 s. - 6.9 s. - faktycznie.. przepaść..
Vmax(mph) 120 - 137 - też dużo.. tylko gdzie latamy 200km/h i jak często..
30-50mph (IV) 6.6 - 6.4 - wyczujesz?..
50-70mph (IV) 7.0 - 6.6 - no tu już całe 0.4 s..
Ad.2 Uwazasz ze podaje nierzetelne info?
Ad.3 Dla chcacego nic trudnego. Co do parametrow to tak - sa nieporownywalnie lepsze jesli chodzi o przyspieszenie. Co do elastycznosci zgoda. Nie jest juz takiej roznicy, ale jednak jest. Chcialbym zobaczyc rowniez porownanie VVC do Trubo K
Cytat:
ale przypuśćmy, że kolego Piotrka ma identyczne MGF i oddaje go na przeróbkę mech.
czyli tzw. poprawianie fabryki (np. Chojnacki, piszę o nim, bo u niego robiłem 2 auta i byłem bardzo zadowolny z efektów,
ale podejrzewam, że podobnej rzeczy podejmie się połowa tunerów..)
i co?.. zwiększa moc i moment o ok. 15%.. zmniejszy różnicę w przyspieszeniu do 100 i Vmax do zupełnie niewyczuwalnych różnic..
za to w codziennej jeździe i podczas jazdy na trasie zostawi 160KM daleko w tyle,
przy dużo mniejszym apetycie na paliwo..
Adolf co robiles u Chojnackiego?
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum