Forum Klubu ROVERki.pl :: Ostre Wałki i pare innych pytan
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Ostre Wałki i pare innych pytan
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 14:07   Ostre Wałki i pare innych pytan

1.Jak w temacie ma ktos zamontowane ostre wałki produkcji Np Swiątek? chodzi o silnik 1.4 16v Si 103KM jak to sie sprawuje i czy dynamika sie o dużo polebszyła bo nie chce wywalac w błoto ponad 1 tys zł
2.Kolejne pytanie Stożek nie chodzi mi tu o jakis stożek za 50 czy 100zł tylko o dedykowany dolot firmy K&N do rovera (nie wyjasniac mi zasady działania stożka bo wiem jak to działa)Ma ktos zamontowany? bo nie ktozy twierdza ze stożek nic nie daje ale kwestia zbudowania dobre dolotu:)
3.Czy przepustnica w 1.6 16 v Si jest większa srednica od 1.4 ?


Pytam sie dlatego o te rzeczy bo chce zacząc dłubac samochód ale najpierw musze pare rzeczy poustalac...

Moge sie pochwalic ze z mojego drugiego samochodu o seryjnej mocy 71KM udało mi sie wyduśić 95KM...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 27, 2007 14:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 27, 2007 20:45   

kolin napisał/a:
1.Jak w temacie ma ktos zamontowane ostre wałki produkcji Np Swiątek? chodzi o silnik 1.4 16v Si 103KM jak to sie sprawuje i czy dynamika sie o dużo polebszyła bo nie chce wywalac w błoto ponad 1 tys zł


za ta kase lepsze efekty da pewnie zmiana silnika na 1.6 16V

kolin napisał/a:
bo nie ktozy twierdza ze stożek nic nie daje ale kwestia zbudowania dobre dolotu:)


u naszego klubowego kolegi byly robione testy na hamowni, faktycznie troszke bylo lepiej jesli stozek byl PRZED maska :mrgreen:

kolin napisał/a:
3.Czy przepustnica w 1.6 16 v Si jest większa srednica od 1.4 ?


jest taka sama

kolin napisał/a:
Moge sie pochwalic ze z mojego drugiego samochodu o seryjnej mocy 71KM udało mi sie wyduśić 95KM...


pokaz wykresy z hamowni i napisz co zostalo zrobione chetnie obejze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 22:15   

same wałki bez nowego programu to wywalenie kasy w błoto..

i też chętnie się dowiem co zrobiłeś żeby otrzymać wzrost o ponad 1/3,
zakładam że silnik wolnossący..
_________________
ex - MGF
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 06:17   

Hhmm ja bym wydech robił z kwasówki chyba ta przeróbka ma najlepszy stosunek cena/jakość :mrgreen:

A co do wykresów pokaż je :mrgreen:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 06:31   

No to tak


Drugi samochodzik jest to Ford Fiesta Mk3 która seryjną moca dysponowała 71 KM

1.4 8v 1991 rok

Opis modyfikacji silnikowych...Mono wtryskowego robione na Pełną szpryce...

-Zamontowanie niebieskich wtrysków z fiesty xr2i 110KM 1.6
-Cały układ dolotowy+przepustnica z 1.6
-Ostry wałek rozrządu
-Utwardzone popychacze
-Wydajniejsza pompa paliwa
-Splanowana głowica,dotarte gniazda zaworowe,wymiana uszczelniaczy
-Pół okrągłe tłoki
-Zmieniony Komp i ECU+dodatkowy czujnik na wiązce+Map
-Zmieniony cały układ wydechowy wraz z kolektorem srednica 55mm
-Nowie pierscienie
-Nowe panweki
-Sprzęgło
-Zmieniona głowica bo stara nie miała wypustek na wtryski
-Rozpórka górna
-Sportowe zawieszenie niebieskie+czerwone springi 40mm
-Nowy rozrząd
-Zamontowana chlodniczka olej-woda
-Fotele Kubełkowe
-Wyremontowana blacharka samochodu+reperaturki+konserwacja+malowanie
-Lusterka M3 Look
-Alufelgi Borbet 185/60/13
-Swieży płyn chłodniczy
-Olej Valvoline 10w40
-Stożek
-Wymieniłem wszystko co zrobiłemoi car audio nie bede pisał bo juz jest zamontowane w roverku

Samochód od momentu poskładania przejechał dopiero 150km wiec raczej o hamowni nie ma tutaj mowy bo silnik jest na dotarciu ale skąd wysnioskowane nasze 95KM otóż stąd ze juz składalismy taki sam projekt i wyszło w nim 92KM a tutaj jest zmodyfikowany układ wydechowy więc sądzimy ze doszły z te 3-4KM bo samochodzik jest zrywniejszy,ale hamownia pokaże wszystko po dotarciu


Oczywiscie najpierw silnik został wyremontowany na serrie,zeby trzymał moc seryjna pozniej zaczelismy dłubać zeby poprawic fabryke jeśli chcieli byśćie usłyszeć koszty to hmmmmmm tak licząc to wszystko to suma siega ok wartosci mojego Rovera...chodz to i tak nie wszystko samochód na obecna chwile jest przygotowywany pod Turbo czyli pierwsze w polsce 1.4T
AndrewS napisał/a:
za ta kase lepsze efekty da pewnie zmiana silnika na 1.6 16V


Tak myslalem ze dostane taka odpowiedz...tylko ze biorąc po uwage 1.6 ile jest mocniejszy ? 8KM i ile NM bo nie pamietam ? to sadze ze taka moc nie jest odczówalna

Adolf napisał/a:
same wałki bez nowego programu to wywalenie kasy w błoto..


Z tym sie zgodze nie chodzi tutaj o uzyskana moc na wałkach ale w przypadku forda miałem nie stablina prace na biegu jałowym...więc także w gre wchodzi strojenie...
AndrewS napisał/a:
u naszego klubowego kolegi byly robione testy na hamowni, faktycznie troszke bylo lepiej jesli stozek byl PRZED maska :mrgreen:


Czyli w roverze stożek nie zbytnio sie sprawdza :mrgreen:

W każdym razie dzięki chłopaki za wypowiedzi...tak czytając i dumając to Rover zupełnie inna konstrukcja niz Ford jak widac bardziej oporna na wykrzesanie mocy...bo chyba jak na 1.4 16v to i tak dosc duzo wykrzesali mocy bo az 103 KM...
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 09:21   

kolin napisał/a:
W każdym razie dzięki chłopaki za wypowiedzi...tak czytając i dumając to Rover zupełnie inna konstrukcja niz Ford jak widac bardziej oporna na wykrzesanie mocy...bo chyba jak na 1.4 16v to i tak dosc duzo wykrzesali mocy bo az 103 KM...


Według mnie przez to, że ten silniczek ma tyle mocy to już jest wysilony i dużo z nim nie da się zrobić bez poważniejszych zmian (a do Roverków nie ma łatwo z częściami tak jak z innymi dupowozami typu Golf)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 28, 2007 12:33   

kolin napisał/a:
pod Turbo czyli pierwsze w polsce 1.4T


chyba jednak nie pierwszy, pare lat temu widzialem fotki poldorovera 1.4 z turbina od BMW 525
zreszta mam gdzies jego fotki :-)

kolin napisał/a:
Tak myslalem ze dostane taka odpowiedz...tylko ze biorąc po uwage 1.6 ile jest mocniejszy ? 8KM i ile NM bo nie pamietam ? to sadze ze taka moc nie jest odczówalna


niby koni to ma niewiele wiecej, ale ciagnie juz od samego dolu i jest roznica w jezdzie
obejz sobie wykresy momentu dla 1.4, 1.6 ,1.8
www.powertrainltd.com
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 15:20   

AndrewS napisał/a:
chyba jednak nie pierwszy, pare lat temu widzialem fotki poldorovera 1.4 z turbina od BMW 525
zreszta mam gdzies jego fotki :-)


Chodzi o marke forda fiesty :mrgreen: a to ze inne 1.4T smigaja to ja wiem
AndrewS napisał/a:
niby koni to ma niewiele wiecej, ale ciagnie juz od samego dolu i jest roznica w jezdzie
obejz sobie wykresy momentu dla 1.4, 1.6 ,1.8


Oj moment jest o wiele wiekszy i to zupełnie inaczej rozwijany nie myslalem ze az taka rożnica moze byc :mrgreen:

Podumam z kolegami jak dokoncze rejstracje wozu... :wink:

Moloch napisał/a:
Według mnie przez to, że ten silniczek ma tyle mocy to już jest wysilony


z tym sie zgodze w 100%
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 14:29   

AndrewS napisał/a:
iby koni to ma niewiele wiecej, ale ciagnie juz od samego dolu i jest roznica w jezdzie
obejz sobie wykresy momentu dla 1.4, 1.6 ,1.8
www.powertrainltd.com

Tu są wykresy dla nowszych silników serii K, tych spełniających Euro3 oraz bez rozdzielacza zapłonu.

Starsze 1.6 serii K miały 145Nm, a 1.4 "tylko" 127Nm. Kształt ch-ki prawie identyczny.
Moim zdaniem warto 1.4 > 1.6
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Lip 12, 2007 20:00   Re: Ostre Wałki i pare innych pytan

do ostrych wałkow bedziesz musial wystroic autko a to dodatkowe koszta, bo na serii programie z tymi wałkami moze byc gorzej niz seria :mrgreen:

lepiej swapa na 1.8 za ta kase zrobic :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Parę pytań o SWAP'y!
KatoSBE Tuning mechaniczny 0 Pon Mar 04, 2013 16:59
KatoSBE
Brak nowych postów MG ZT 1,8 turbo pare pytań o tuning
skibav6 Tuning mechaniczny 2 Pią Sty 23, 2009 10:23
skibav6
Brak nowych postów [R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti
sowa1993 Tuning mechaniczny 10 Wto Sty 20, 2015 17:21
greg-si
Brak nowych postów [MG ZR] wałki
sic_corey Tuning mechaniczny 12 Sro Maj 19, 2010 08:32
kolin
Brak nowych postów Czy to są wałki z głowicy VVC?
Sachar Tuning mechaniczny 15 Wto Lut 12, 2008 23:00
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink