Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 GTi 92' LPG] dwa problemy z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 GTi 92' LPG] dwa problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 08:14   [R216 GTi 92' LPG] dwa problemy z odpalaniem

Od czasu kiedy zakupiłem Roverka mam dwa różne problemy z odpalaniem.

Pierwszy dotyczy próby uruchomienia silnika po dłuższym postoju (po nocy, czy dobrych kilku godzinach w ciągu dnia). Mianowicie przekręcam kluczyk na zapłon, potem jak pompa paliwa przestanie chodzić - na rozruch i trzeba bardzo długo (3-4 sekundy) kręcić aby odpalił. Jak załapie to obroty są bardzo niestabilne, jakby silnik się dusił. Ale po około 4-5 sekundach takiej sytuacji albo wejdzie na swoje oborty (ponad 1500), albo po prostu zgaśnie. Jak zgaśnie to kolejne odpalenie jest od kopa).

Co może być problemem? Świece są nowe, przewody WN wyglądaja na dobre i żadnych przebić nie ma, odpalam zawsze na benzynie której jest pół baku. Czy może to zapchany filtr paliwa (który nie wiem gdzie się znajduje i za żadne skarby nie mogę go zlokalizować), czy coś innego? Gdzie jeszcze szukać problemu?


Druga sprawa nie zawsze występuje (tak raz na 10 odpaleń) . Jak silnik jest już nagrzany, lub po niedługim postoju. Przekręcam na zapłon, czekam aż zgaśnie lampka Check Engine i daje na rozruch. Auto odpala od kopa, ale za chwile obroty spadają do zera i samochód gaśnie. Nie pomaga dodawanie gazu - auto i tak zgaśnie. Po takiej sytuacji ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po około 30-60 sekundach. Przed tym czasem mogę sobie kręcić ile chcę. Co jest charakterystyczne, to po takiej akcji, po ponownym przekręceniu na pozycję zapłon nie słyszę pompy paliwa ani żadnego cyknięcia po przekręceniu kluczyka, ani drugiego po zgaśnięciu lampki Check Engine (co normalnie zawsze ma miejsce).

Czy jeden problem z drugim może być jakoś powiązany? Gdzie szukać przyczyny i jak uzdrowić Roverka? Liczę na Waszą pomoc :-)
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 12, 2007 08:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 11:57   

kovalek napisał/a:
Gdzie szukać przyczyny i jak uzdrowić Roverka?

Jaki masz typ instalacji gazowej?

W jakim stanie jest palec i kopułka?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 19:34   

Instalacja gazowa II generacji Landi Renzo.

A co do kopułki i palca to nie sprawdzałem. W jaki sposób poznać iż elementy są zużyte?

No i jeszcze jedno. Poza tymi objawami samochód nie ma żadnych problemów z układem zapłonowym. Jak już odpali to idzie pięknie, obroty trzyma dobrze, nie przerywa, nic nie strzela.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 07:27   

kovalek napisał/a:
...A co do kopułki i palca to nie sprawdzałem. W jaki sposób poznać iż elementy są zużyte?...

jedynie wizualnie ... zwracając uwagę na ewentualne pęknięcia, zaśniedziałe lub nadpalone elementy metalowe (trzeba je wtedy przeczyścić drobnym papierem ściernym), w kopułce na jej środku jest taki "węgielek", pod którym jest sprężynka (trzeba sprawdzić czy ona odbija i czy węgielek ma odpowiednią wysokość)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Nie Paź 14, 2007 05:16   

Sprawdzałem kopułkę i palec. Wygląda wszystko dobrze, nic nie zardzewiałe, nic nie zaśniedziałe. Wygląda jak nówka ze sklepu.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 15, 2007 13:02   

kovalek napisał/a:
Sprawdzałem kopułkę i palec. Wygląda wszystko dobrze, nic nie zardzewiałe, nic nie zaśniedziałe. Wygląda jak nówka ze sklepu.

Ja bym jeszcze sprawdził silnik krokowy. Powinien on ustawiać się przed rozruchem w pozycji "maksymalnie otwartej", aby ułatwić rozruch. W przeciwnym wypadku mogą być problemy z samym odpalaniem oraz stabilną pracą tuż po odpaleniu (jeśli się uda w ogóle odpalić).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów (R 216 1.6 GSI 93r.) Problemy z Odpalaniem.....
leondrago Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pią Sie 24, 2007 12:03
leondrago
Brak nowych postów [R216 coupe 97r] problem z odpalaniem
kerys Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Sob Kwi 26, 2008 08:49
kerys
Brak nowych postów [R200 Coupe 1.6 97r] nadal problemy z odpalaniem
kerys Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
37 Sro Cze 24, 2009 18:35
kerys
Brak nowych postów [R216 coupe] Problemy z elektryka ... Pomocy pilne !!!
B3ny Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sro Gru 01, 2010 21:57
B3ny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink