Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 Coupe 1.6 97r] nadal problemy z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 Coupe 1.6 97r] nadal problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:12   

z odpiętą sondą jest tak samo ale silnik jak by troszkę równiej pracował ale obroty sa tak samo niskie. Szarpanie podczas zmiany biegów również nie znika. Czujnik temperatury płynu 2 pinowy zmieniłem na nowy i nie pomogło. mam pytanie jeśli wypnę silnik krokowy to na pewno będzie problem z odpaleniem. jak mogę go sprawdzić bo jak jest silnik rozgrzany to włączenie klimatyzacji tylko nieznacznie powoduje podniesienie obrotów około 50 a następnie powrót do 900.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:15   

kerys napisał/a:
z odpiętą sondą jest tak samo ale silnik jak by troszkę równiej pracował ale obroty sa tak samo niskie.

Co jest "tak samo"?
Czy wtedy też trudno odpala i obroty ssania od razu spadają do 900?

kerys napisał/a:
Szarpanie podczas zmiany biegów również nie znika.

To raczej wskazuje na problemy z układem zapłonowym. Może cewka do wymiany?
Zakładam, że przepustnica i silnik krokowy zostały przeczyszczone.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:56   

Bez sądy też za 2 razem odpala i obroty są niskie. jak można sprawdzić cewkę zapłonową bo kable, kopułkę, palec i świece zmieniłem na nowe.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 12, 2008 06:32   

kerys napisał/a:
jak można sprawdzić cewkę zapłonową

Oscyloskopem, ale dokładnie jak się to robi to nie podpowiem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Sob Cze 14, 2008 10:12   

piter34 zkombinowałem oscyloskop i piter34 mam pytanie czy to jakaś wielka tajemnica że nie chcesz pomóc proszę :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 16:55   

kerys napisał/a:
piter34 mam pytanie czy to jakaś wielka tajemnica że nie chcesz pomóc proszę

Ja nie wiem jak to się robi dokładnie, dlatego napisałem, że nie podpowiem ;-)

prawdopodobnie wystarczy przyłożyć sondę oscyloskopu do styku cewki :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 17:15   

hmmmm nie wiem, czy to nie musi być sonda cegowa :roll: ale też strzelam :hm: a w necie nic nie ma na ten temat ?? może wujka googla warto zapytac ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 17:31   

dziś wróciłem z diagnozy i tak

cewka ok, sonda lambda ok pracuje aż miło był jeden błąd czujnika temperatury błąd skasowany czujnik wymieniony, był błąd map sensora- nie wiem jak sprawdzić czy przeczyścić bo ten sensor to w puszcze zamknięty ;-) , oraz jeden błąd nie znany.

odczyt podczas pracy silnika bardzo dziwny
temperatura paliwa 200 stopni, temperatura powietrza 64 stopnie.
Nie wiem o czym to może świadczyć, co może być powodem.
Proszę o jakąś podpowiedz.

Gdzie szukać jeśli jest czujnika temperatury paliwa lub przyczyny tak wysokiej temperatury. Odczyt tych temperatur podczas jazdy cały czas stały bez zmian.

czy to możliwe że diagnoza i usunięcie takiej usterki to koszt od 300 bez części do 1200 z wymianą części.

[ Dodano: Sro Cze 18, 2008 21:20 ]
nadal bez zmian proszę o odpowiedz
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 19, 2008 16:43   

kerys napisał/a:
Gdzie szukać jeśli jest czujnika temperatury paliwa lub przyczyny tak wysokiej temperatury.

Nie ma tego czujnika w systemie wtrysku MEMS, a odczyt 200 stopni jest pewnie bezpośrednio z tym związany. Ja bym w ogóle nie szedł w tym kierunku.

Wykręć silnik krokowy tak, aby jego wtyk był podłączony i sprawdź, czy trzpień cofa się do pozycji maksymalnie otwartej.

Jeszcze raz opisz w wątku dokładnie objawy, bo trochę zacząłem się gubić.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 17:20   

sytuacja wygląda tak
jak rano chce odpalić lub po pracy to jest taki problem:
1. kluczyk w pozycji II pompka pompuje paliwo potem start i nic dopiero po około 30 sekundach silnik łapie i obroty od zera powoli sie podnoszą do 1100.
2. jeśli zrobię tak kluczyk w pozycji II start i zaraz powrót do pozycji II i start to silnik łapie i obroty od zera do 1100.
Jak już odpali i wcisnę od razu pedał gazu to obroty zamiast rosnąc to spadają i tak go można zdusić. Jak już się zagrzeje to obroty spadają na w granicach 900 a 850 i wtedy reaguje prawidłowo na pedał gazu. Gdy silnik jest rozgrzany to pali za pierwszym razem ale po kilku godzinach postoju powtórka z rozrywki :( :cry: zostało wymienione kable, kopułka, palec, świece, filtr paliwa i powietrza, czujnik temperatury płynu 2 pinowy, silnik krokowy przeczyszczony, oleju nie bierze, płynu chłodzącego nie ubywa, w zbiorniczku wyrównawczym czysto. sam nie wiem gdzie mam szukać przyczyny tego problemu Proszę o pomoc.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 21, 2008 09:36   

Sonda rozumiem, że wymieniona, ale sprawdź ją jeszcze raz.
Sprawdź też, czy podciśnienie jest prawidłowo podłączone do komputera wtrysku (w środku jest czujnik). Chodzi o taki plastikowy wężyk idący od kolektora ssącego przez separator do komputera. Nie zaszkodzi też omomierzem pomierzyć ten wymieniony czujnik temperatury płynu. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 19:05   

Jeszcze raz sprawdziłem czujnik temperatury sonda ok podłączenie wężyka podciśnienia ok, sprawdziłem cały jest szczelny. Po wykonaniu tych czynności nadal problem z zapaleniem. Ale dzisiaj jak zapalił to z baku zaczął wydobywać się dziwny dźwięk chrobotania "trrtrrtrrrtrrtrrrrrtrrrrrrtttrrtttrrrr" - mniej więcej tak to brzmiało :razz: . jak zapalił to nadal przy próbie przy gazowania silnik się dusił dopiero po 2 minutach pracy można było przy gazować. Mam związku z tym pytanie czy to nie jest przypadkiem problem z pompką paliwa że nie wyrabia, potem udałem się na przejażdżkę i tak do 3000 obrotów w miarę się kręci ale dalej to już ma problem od 3 biegu na 1 i 2 niema tego problemu. Jak na 4 biegu wcisnę pedał do spodu to można czekać żeby się zebrał ale jak troszkę odejmę to wtedy dopiero się zbiera.

Jakie ma oznaczenie pompa paliwa w moim roverku oraz jakiej firmy kupić. :bezradny:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 19:17   

jesli sie nie myle to z bagaznika jest dojscie, trzeba tylko wyjac wykladzine:) i tam wsio pisze na niej:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 19:42   

w bagażniku jest metalowa zaślepka ale po odkręceniu niema nic tak że z bagażnika niema dojścia ale czy pod tylnymi siedzeniami czasem nie jest bak przytwierdzony tylko jak podnieść te siedzenia.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 20:14   

kerys napisał/a:
potem udałem się na przejażdżkę i tak do 3000 obrotów w miarę się kręci ale dalej to już ma problem od 3 biegu na 1 i 2 niema tego problemu. Jak na 4 biegu wcisnę pedał do spodu to można czekać żeby się zebrał ale jak troszkę odejmę to wtedy dopiero się zbiera.

To może wskazywać na pompę paliwa.
Opis demontażu pompy znajdziesz w RAVE.

kerys napisał/a:
Jakie ma oznaczenie pompa paliwa w moim roverku oraz jakiej firmy kupić. :bezradny:

Fabio kiedyś polecał pompy firmy WALBRO (poszukaj w archiwum)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 13:03   

problem z odpalaniem nie znikną ale jeszcze mam jeden mały problemik :wink: potrzebuję rurki od serwo do rozdzielacza bo linka od sprzęgła mu zrobiła malutkie wcięcie i boje się że może pęknąć. Proszę o informację czy taka rurka to jest uniwersalna czy musi być kupiona do konkretnego modelu samochodu. Jaki koszt może być tego elementu.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:55   

kerys napisał/a:
potrzebuję rurki od serwo do rozdzielacza bo linka od sprzęgła mu zrobiła malutkie wcięcie i boje się że może pęknąć. Proszę o informację czy taka rurka to jest uniwersalna czy musi być kupiona do konkretnego modelu samochodu. Jaki koszt może być tego elementu.

Załóż nowy wątek. Ten wątek dotyczy problemów z odpalaniem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 18:35   

problem z odpalaniem znikną jak mu pompkę wymieniłem i teraz jest ok ;) dziękuje za pomoc a w sondę to nie potrzebnie inwestowałem ale cóż tak czasem bywa ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R200 1.6 Coupe 95r] Problem z odpalaniem
budyn24 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Cze 12, 2009 23:31
budyn24
Brak nowych postów (R 216 1.6 GSI 93r.) Problemy z Odpalaniem.....
leondrago Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pią Sie 24, 2007 12:03
leondrago
Brak nowych postów [R216 GTi 92' LPG] dwa problemy z odpalaniem
kovalek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Paź 15, 2007 13:02
piter34
Brak nowych postów [216 coupe 94r] PROBLEM Z ODPALANIEM!!!!
jarekKRK Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
16 Pon Gru 17, 2007 11:49
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink