Mój smigacz zdecydowanie za dużo spala ok 10l/100km. Ilosc spalania systematycznie rośnie od jakis 3 miesiecy. Wiem ze takich tematów było już sporo ale ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o samochody (ale sie ucze) to prosze o pomoc. Zgodnie z technicznym FAQ, przyczyny zwiekszonego spalania:
1) Zabrudzony filtr powietrza - mój jest brudny, zamówiłem nowy w ciągu dwóch dni powinienem wymienic, mam pewne wątpliwości czy filtr mógłby powodować aż tak duże spalania
2)Zużyte elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, świece, przewody wysokiego napięcia)
3) Paliwo złej jakości - tankowalem różne
4) Uszkodzona sonda lambda - sprawdzone
5) Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego - sprawdzone
5) Uszkodzony silnik krokowy - sprawdzone
6) Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
7) Uszkodzony termostat
Zapchany katalizator - na analizatorze spaliny ok
Odnośnie punktów 2,6,7 bo to mi zostało:
- gdzie znajduje sie przepływomierz, jak go sprawdzic
- gdzie znajduje sie termostat jak go sprawdzic
Czy jakies pomysły w jaki sposób mógłbym zweryfikować co jest naprawde przyczyną? Czy występuja jakies dodatkowe objawy przy uszkodzeniach 2,6,7 które pozwoliłyby mi określic o którą usterke chodzi?
Dzieki za wszystkie odpowiedzi
Łukasz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 02, 2008 09:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mam taki sam model rover'ka, mój pali 9,5 na 100 byłem kilka dni temu w serwisie hondy (też mi dużo pali) Chciałem go podłączyć pod kompa ale pan mechanik powiedział że analiza spalin wystarczy. Wyniki były bardzo dobre i nie mógł sie do niczego przyczepić (a nawet zachwalał ) Filtry, przewody mam wymienione. Mówił że przyczyna może być zima, krótkie dystanse lub paliwo złej jakości.
Fakt ze ostatnio pokonuje dużo krótkich dystansów tez sie zastanawiałem że to może byc przyczyną, ale patrząc na dane producenta ten model powinien spalać 5,0 dla predkości 90 km a 7,5 w miescie wiec róznice są spore
kamikaze, w tym modelu nie ma przepływomierza. Termostat jest z tyłu silnika w takiej rurce (chyba).
Na www.roverki.pl w artykułach dot. HGF chyba jest namalowane co i jak
Ja też miałem problem z podwyższonym spalaniem, ale przyczyną były hamulce. Zapiekły mi się prowadnice dociskających równomiernie bądź odpychających klocki od tarczy. Dokładnie nie wiem jak ta część fachowo się nazywa. Przy hamowaniu nie odbijało a jedynie trzymało przy tarczy.
Odczuwalne to było brakiem przyśpieszenia po rozgrzaniu oraz podwyższonym spalaniem.
Musiałem to rozkręcić, ściągnąć gumowe osłony i młotkiem wybić. Potem nasmarować i hula jak trza teraz. Miałem to we wszystkich kołach. Na początku pojawiło się na przodzie a potem na tyle. Z tyłu też mam tarczowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum