Forum Klubu ROVERki.pl :: [R623] Drastyczny wzrost spalnia co się stało??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R623] Drastyczny wzrost spalnia co się stało??
Autor Wiadomość
neo184 




Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 31
Skąd: Ostróda



  Wysłany: Pią Mar 28, 2008 14:08   [R623] Drastyczny wzrost spalnia co się stało??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1994

w ostatnich dniach (tygodniach) moje cudowne autko zaczęło więcej palić. nie o litr czy dwa tylko prawie o 10 litrów paliło w granicach 12-15 litrów gazu, a teraz w granicach 20-25 litrów. tankuje dalej na tej samej stacji-dla pewności zatankowałem na innej stacji aby sprawdzić i to samo. ostatnio nic nie naprawiałem ani tym bardziej nie grzebałem przy instalacji LPG. Na benzynie nie testowałem bo nie mam tyle benzyny :) nie wiem co się stało POMOCY
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 28, 2008 14:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jarekft 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 73
Skąd: Sulechów

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 28, 2008 14:55   

Witam glupia zecz jak autko zaczyna tak palic ja posiadajac wczesniej auto z lpg mialem podobny problem w moim zastapilem silniczek krokowy elektryczny na reczny i jak reka odja z czego to wyniklo ano z tego iz auta z silnikiem benzynowym posiadaja juz silnik krokowy i w momecie gdy zostanie chwilowo zablokowany doplyw powietrza lub paliwa sonda odczytuje brak i dodaje lub zmniejsza dawke a silniczek reguluje to i jezeli masz w instalacji takowy silniczek na lpg on niestety niebedzie dzialal jak ten od benzyny ipoda max dawke , jezeli masz zwykly (reczny) to sprawdz zabrudzenie miksera ,filtr powietrzdobze by bylo sprawdzic zachowanie auta na bezynie
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 28, 2008 18:05   

jarekft napisał/a:
Witam glupia zecz jak autko zaczyna tak palic ja posiadajac wczesniej auto z lpg mialem podobny problem w moim zastapilem silniczek krokowy elektryczny na reczny i jak reka odja z czego to wyniklo ano z tego iz auta z silnikiem benzynowym posiadaja juz silnik krokowy i w momecie gdy zostanie chwilowo zablokowany doplyw powietrza lub paliwa sonda odczytuje brak i dodaje lub zmniejsza dawke a silniczek reguluje to i jezeli masz w instalacji takowy silniczek na lpg on niestety niebedzie dzialal jak ten od benzyny ipoda max dawke , jezeli masz zwykly (reczny) to sprawdz zabrudzenie miksera ,filtr powietrzdobze by bylo sprawdzic zachowanie auta na bezynie

Nie do końca rozumiem, bo brakuje tu chyba części przecinków i kropek, ale zrozumiałem, że po awarii silniczka krokowego wstawiłeś inny "manualny"...
Ja bym wymienił na nowy, bo silniczek krokowy ma swoje zadania i jeśli instalacja LPG wymaga modyfikacji normalnie pracującego silnika, to coś jest z nią nie tak i to ją trzeba poprawić, a nie silniczek krokowy.
Poza tym:
a) dlaczego dopływ powietrza miałby zostać zablokowany
b) nawet jeśli tak się stanie, to jak ten dopływ zostanie wznowiony, lambda to wykryje i komp poda właściwą dawkę paliwa
c) silniczek krokowy jest istotny na biegu jałowy i ssaniu, a w czasie jazdy to jednak przepustnica jest istotna, a awaria krokowca nie będzie miała dużego wpływu na spalanie

A co do problemu z wysokim spalaniem w R623, to standardowo zacząłbym od sprawdzenia sondy lambda i kolektora dolotowego, bo objaw z nagłym przyrostem spalania, to bym zakwalifikował jako awarię któregoś czujnika albo wlot "lewego" powietrza do przepustnicy.

Napisz jeszcze jaką masz instalację - która generacja i jaka firma.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
neo184 




Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 31
Skąd: Ostróda



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 18:39   

maciej napisał/a:

Napisz jeszcze jaką masz instalację - która generacja i jaka firma

hehehe pojęcia nie mam jaka to instalacja a generacja to 2 lub 3

zastanawiam się czy na wstępie nie powymieniać filtrów i świec co o tym myślisz??
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 28, 2008 20:44   

czesc!
R623 kulalame sie 4 lata:) na moj gust to samo co mowi Maciek, az tak drastyczny wzrost spalania nie moze byc spowodowany brundymi filtrami...elektronika cos miesza podjedz do jakiegos zakladu i niech Ci sprawdza sonde i obezja kolektor;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 29, 2008 13:31   

Ja bym dla pewności sprawdził ile pali na benzynie - to wyjaśni, czy kwestia jest w instalacji gazowej, czy ogólna.

A na początku pokombinowałbym, czy coś się nie stało ostatnio, np. strzał gazu, bo to mogło rozszczelnić dolot albo coś w tym stylu i obejrzał cały dolot, czy nie ma nieszczelności.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
neo184 




Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 31
Skąd: Ostróda



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 17:45   

maciej napisał/a:
Ja bym dla pewności sprawdził ile pali na benzynie - to wyjaśni, czy kwestia jest w instalacji gazowej, czy ogólna.

A na początku pokombinowałbym, czy coś się nie stało ostatnio, np. strzał gazu, bo to mogło rozszczelnić dolot albo coś w tym stylu i obejrzał cały dolot, czy nie ma nieszczelności.


chyba jakiś strzał był bo pęknięta jest obudowa filtra powietrza. i jest jeszcze jeden objaw na benzynie(przy odpalaniu) kuleje tak jakby chodził na 3 cylindrach. wybieram się też na początku przyszłego tygodnia do znajomego żeby podpiął gaz do komputera i wtedy zobaczymy.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 11:35   

jarekft napisał/a:
z czego to wyniklo ano z tego iz auta z silnikiem benzynowym posiadaja juz silnik krokowy i w momecie gdy zostanie chwilowo zablokowany doplyw powietrza lub paliwa sonda odczytuje brak i dodaje lub zmniejsza dawke a silniczek reguluje to i jezeli masz w instalacji takowy silniczek na lpg on niestety niebedzie dzialal jak ten od benzyny ipoda max dawke ,

Silnik krokowy w instalacji LPG odpowiada za zupełnie inne rzeczy niż ten w instalacji wtrysku benzyny. Ten drugi (jak napisał maciej) służy do regulacji obrotów biegu jałowego, do otwierania dodatkowego obiegu powietrza podczas hamowania silnikiem, do regulacji obrotów ssania, itp. (jest artykuł na stronie klubowej).
Ten od gazu na podstawie wskazań sondy lambda podaje więcej/mniej gazu do miksera.
Zastąpienie krokowca LPG śrubą (czyli "ręcznym silnikiem krokowym", BTW co za nazwa :lol: ) powoduje absolutny brak regulacji składu mieszanki, która ustawiona jest sztywno, na tak zwaną "pałę". ;-)

Trzeba likwidować przyczyny problemu, a nie jego skutki. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
neo184 




Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 31
Skąd: Ostróda



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 15:54   

Byłem u znajomego na regulacji gazu, (wymieniłem obudowę filtra powietrza) według niego i komputera sonda lambda jest ok. zrobił minimalną korektę w ustawieniach gazu i niby nic. ale pojeździłem kilometry poleciały i niespodzianka spalanie na poziomie 10 litrów gazu. lepiej niż było. mam nadzieje że tak zostanie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620sdi] Co się stało ze sprzęgłem ???
19bizon08 Rover serii 600, Honda Accord 13 Sob Lut 09, 2013 22:32
kruszan
Brak nowych postów [R623] Kopci
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Paź 19, 2012 22:01
madagaskar
Brak nowych postów [r623] błąd 41
ofis Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Gru 27, 2011 22:16
Marrkus
Brak nowych postów [R623] Kierownica
Tomeczunieczek Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Lis 04, 2010 21:34
Tomeczunieczek
Brak nowych postów [R623] Głowica
junkers1964 Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Gru 13, 2007 09:36
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink