Wysłany: Sro Lut 06, 2013 15:34 [R620sdi] Co się stało ze sprzęgłem ???
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam. Mam nagły problem. Dzisiaj mój tata wziął Roverka i daleko nie ujechał. Nagle nie mógł wrzucić żadnego biegu, zgasił silnik i siłą wbił dwójkę, odpalił i przyjechał. Co to może być ? Dodam, że wcześniej sprzęgło łapał przy samej podłodze i podejrzewaliśmy docisk. Czy to faktycznie docisk jak tak czy od razu tarcza też się posypała ? A może problem leży po stronie wysprzęglika itp. ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 15:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pierwszy strzał brałbym wysprzęglik było już o tym na forum, sprawdź czy jest płyn w zbiorniczku no i pod autem czy nie wypadł wodzik albo czy nie ma śladu płynu.
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 16:02 Re: [R620sdi] Co się stało ze sprzęgłem ???
19bizon08 napisał/a:
Witam. Mam nagły problem. Dzisiaj mój tata wziął Roverka i daleko nie ujechał. Nagle nie mógł wrzucić żadnego biegu, zgasił silnik i siłą wbił dwójkę, odpalił i przyjechał. Co to może być ? Dodam, że wcześniej sprzęgło łapał przy samej podłodze i podejrzewaliśmy docisk. Czy to faktycznie docisk jak tak czy od razu tarcza też się posypała ? A może problem leży po stronie wysprzęglika itp. ?
nawet się nie chce poszukać. dosłownie kilka tematów niżej piszą o problemach ze sprzęgłem wystarczy poczytać i sprawdzić co trzeba i zacząć od sprawdzenia układu wysprzęglania.
Witam, tematów o sprzegle to prawie na każdej stronie tego forum znajdziesz:P...Ja dzisiaj wymieniłem wysprzęglik bo było tak: wczoraj rano pedał sprzęgła był luźny, biegi nie wchodziły wogóle przy zapalonym silniku, na zgaszonym udało się wbić bieg i dojechałem do garażu. Pod maske: mały zbiorniczek obok hamulcowego- płynu brak wiec szukamy wycieku po wężyku doprowadziło do pompki sprzęgła- wycieku brak może w kabinie patrzę sucho wiec nie tu idę niżej po rurce wzrokiem juz nie siegam wiec pod kanał...tam osłona pod silnikiem, zdjąłem i widzę jak na patelni wysprzęglnik zapaćkany płynem. Do sklepu zamówić taki sam. Dziś zamontowałem, odpowietrzyłem(przy okazji zmieniłem płyn na nowy) i śmiga
Ja miałem oba wysprzęgliki wysrane i płyn był.. Niestety zrobiłem to za późno i mój R dziś stoi u mechanika na wymianie sprzęgła. Po prostu przejrzyj całą instalacje i pewnie masz gdzieś jakiś wyciek albo coś. Jeśli instalacja jest szczelna a wysprzęgliki nie skrzypią to raczej mogę życzyć miłej wycieczki do mechanika. Niech sprawdzi sprzęgło czy się nie posypało. Jeśli będzie to docisk lub coś w sprzęgle to polecam wymienić całe sprzęgło (koszt sprzęgła 350zł + 450zł wymiana). Fakt nie jest to tanie ale już masz ten temat z głowy na stałe a robota i tak ta sama i wiele na tym nie oszczędzisz bo za wymianę docisku pewnie policzy nie wiele mniej niż za wymiane sprzęgła Pozdrawiam i powodzenia.
Okolice pedała suche, w zbiorniczku max płynu, a wysprzęglik sprawdze jutro na kanale, ale sądzę że to na 99% sprzęgło. Już mechanikowi mówiłem że mi bardzo nisko bierze i żeby odpowietrzył, zrobił to ale nic nie dało i już wtedy mówił, że docisk musi być słaby bo wysprzęglik cały się wysuwa (czy coś w tym stylu ) Co do ceny sprzęgła (docisk, tarcza, łożysko) na allegro znalazłem: http://moto.allegro.pl/sp...3012046442.html http://moto.allegro.pl/ta...2967665027.html http://moto.allegro.pl/ro...2986114391.html
To drugie to oczywiście używka i nie wiem czy wogóle zawracać sobie tym głowę ? W sklepie blisko mnie gościu oferuje mi Nexusa za 420 zł. Dobra firma ? Czy lepiej dołożyć na przesyłkę i zamówić tego Harta ? Doradźcie mi proszę
polecam NKK Japan albo Exedy Japan ale to już kosztuję.
Ja założyłem jakieś tanie bo Valeo bo mam inne wydatki ale myślę Hart powinien spełnić swoją role jeśli nie jeździć drastycznie tj. 1/4 itd.
Valeo/Hart itd tj. zwykłe sprzęgła powinny starczyć na następne 10/15 lat i koniec tego sprzęgła to już nie jest raczej twój problem
chłopie daj sobie spokój z firmami typu krzak, albo noname sprzegło z twojej trzeciej pozycji rozwaliło mi się po 1 tyś km. także nie wiem czy na tym oszczędzisz...
Dzięki, za info. Ogólnie myślę nad Hartem lub jak zdobędę, włożę używkę.
PS. Da się jakoś poznać ze zdjęcia czy podane przeze mnie sprzęgło z pozycji 2 trochę posłuży ?
[ Dodano: Sob Lut 09, 2013 11:04 ]
No i sprawa się wyjaśniła Patrze teraz na kanale, a urwała się łapa przy samej skrzyni (była już wcześniej spawana) i dopiero po jakimś czasie zleciał mi cały płyn. teraz czeka mnie spawanie i odpowietrzanie wysprzęglika. Jaki płyn wlać DOT 3 czy DOT 4 ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum