Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si '97] Problemy z LPG Stag-200
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si '97] Problemy z LPG Stag-200
Autor Wiadomość
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 09:04   [R416Si '97] Problemy z LPG Stag-200

bartko100, podaj dokładniejsze namiary, ja mam staga 200, czerwone valteki, reduktor chyba zavoli, wcześniej miałem dt-gas system 500, chodził fajnie do pewnego czasu (jakieś 80kkm), później zaczął świrować, tzn szarpać przy dodawaniu gazu, na niskich i wysokich obrotach, na stagu mam aktualnie to samo, próbuję trochę to sam ustawiać bo mój gazownik twierdzi że to nie samochód i że nie da się go ustawić, mówił że jedyny rover który dobrze jeździ na gazie to ten do którego wsadził mikser :/ .
Dodam jeszcze że jak wypnę TPS to jest dobrze, bez żadnych szarpnięć, ale po pewnym czasie od uruchomienia obroty trzyma w granicach 2000rpm, muzsę wtedy wyłączyć silnik i włączyć z powrotem, wtedy już zachowuje się "normalnie".
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Nie Cze 22, 2008 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 05, 2008 09:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 12:08   

bartko100 napisał/a:
kolego tomasseto jest do 90 KM, druga rzecz valtec nigdy w 100 % dobrze nie będzie chodził


Kolego ja mam "Solarisa" na podzespołach Tomasseto, czerowne Valteki i mam 158 KM (Chrysler Grand Voyager 3.3 `99) i jakoś różnicy nie widzę między jazdą na gazie i na benzynie poza ekonomią.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 16:37   

bartko100 napisał/a:
druga rzecz valtec nigdy w 100 % dobrze nie będzie chodził

U mnie chodzi w 99%. :rotfl3:

artfrik, stag 300 + porządne wtryski + porządny reduktor + porządna regulacja + porządny montaż i będzie to chodzić.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 09:08   

Piter34, postaram się wpaśc na najbliższy spot, więc jak zechcesz to zajrzysz jak to wygląda i może podpowiesz parę rzeczy, dowiedziałem się od kolegi Kozika, że u niego zaczęło działać jak należy jak podniósł ciśnienie na parowniku do 1,7 i map sensor przeniósł z końca kolektora, w miejsce przy przepustnicy, ciśnienie przestawione oraz skróciłem węzyki od szyny gazowej, teraz ładnie sobie leży tak jak widziałem na jakimś zdjęciu zaraz za silnikiem, przydałoby się jeszcze przebudować map sensor, bo ma doła w momencie wciskania pedału gazu na wyższych obrotach.
Dałoby radę do kogoś podjechać i przy okazji spotu to opanować? (laptop i kabel będę miał przy sobie)

Co do filtra i parownika to mam go miesiąc, może dwa, wcześniejszy z dt-gas system padł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 11:23   

artfrik, ja na spocie będę to sobie to obejrzymy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 03:19   

piter34, zrobiłem tak jak mówiłeś na ostatnim spocie, czyli podpiąłem map sensor poprzez trójnik do map sensora benzynowego i niestety nic się nie zmieniło, wypadałoby jeszcze chyba sprawdzić czujnik na wale i cewkę, tylko do kogo się z tym udać, ew. jak to samemu sprawdzic?

edit:
tak myślę, że problem może faktycznie leżeć w wyżej wymienionych rzeczach, być może niepotrzebnie dt-gas wymieniłem na staga, tak jak już pisałem kiedyś nawet ten źle opiniowany dt chodził pięknie przez 80kkm
Poza tym piter zauważyłem, że faktycznie w momencie wdepnięcia pedału gazu, na chwilę przymykają się wtryski i dlatego ma doła nawet na wyższych obrotach, przy wypiętym TPS tego przymykania już nie ma, tylko gdzie teraz szukać winowajcy?
Po odpaleniu jeszcze ciepłego silnika i rozpoczęciu jazdy przez kilka minut jest wszystko ok, później zaczyna świrować (dziwne). Dodam jeszcze że tego "doła" ma w granicach 2000-4000 obrotów, jutro znów pojeżdżę z laptopem i spróbuję go ustawić, dziś ustawianie nie pomogło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 12, 2008 07:29   

artfrik, czy próbowałeś pytać o swój problem na forum AC?
Świta mi coś teraz w głowie, że tam ktoś z ROVERkiem pisał o podobnych problemach (tzn. wpływ TPS na prawidłowe działanie instalacji).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 14:39   

Nie pytałem, zarejestruję się i spróbuję jeszcze tam zapytać :/
BTW okazało się dziś że to co tak dziwnie się odzywa to nie łożysko, a skrzynia biegów, muszę się wybrać do gości powiedzieć, że mi sprzedali szajs i jakoś wygzekwować od nich drugą skrzynię albo chociaż część kasy, wymieniałem ją w zimie i już zaczyna padać.:/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 12, 2008 14:45   

artfrik napisał/a:
Nie pytałem, zarejestruję się i spróbuję jeszcze tam zapytać :/

Zapytaj jeszcze na forum z podpisu bartko100

[ Dodano: Czw Cze 12, 2008 14:46 ]
artfrik napisał/a:
BTW okazało się dziś że to co tak dziwnie się odzywa to nie łożysko, a skrzynia biegów,

Hmm, szumiało z prawej strony, a skrzynia jest po lewej :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 15:22   

Obydwie półosie mają luzy, a szczególnie jedna, poza tym dwójka wyskakuje, więc czeka wymiana, pytanie jakim i czyim kosztem, wkurzający jest ten kraj, najpierw mechanicy zalali olej przekładniowy, zamiast silnikowy, więc wymieniłem, mówili że tak im podaje książka, teraz znów skrzynia niedługo zrobi kaput, mam nadzieję że jeszcze wytrzyma ze 2kkm :|

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 11:31 ]
piter34 napisał/a:
artfrik, czy próbowałeś pytać o swój problem na forum AC?
Świta mi coś teraz w głowie, że tam ktoś z ROVERkiem pisał o podobnych problemach (tzn. wpływ TPS na prawidłowe działanie instalacji).


Czytałem to forum, niejaki ufokom miał identyczny problem ale od grudnia się nie odzywał, więc nie wiadomo czy się z tym uporał.

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 11:50 ]
mam mapki, ale dziwnie mi ustawia autokalibracja, rano mnożnik zaczynał od 1,1 a popołudniu po ponownej kalibracji od 1,3, dziwne to troche.
Konfiguracja:
-czerwone valteki
-reduktor zavoli
-stag200
-wężyki ok5cm (za silnikiem wciśnięta listwa przy kolektorze ssącym)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 19:38   

Witam. Masz rozkalibrowane wtryskiwacze tak mi sie wydaje po wykresach patrząc. Musisz kupić pojedyńcze wtryskiwacze magicjet z dystrybutorem , i to powinno wystarczyć u ciebie . wstaw zdjęcie gdzie masz wkręcone siuśki w kolektor. Wtryskiwacze kupisz wysyłkowo od gustawa666 z forum w moim opisie. Dysze do wtryskiwaczy chyba 1.8 będą ci potrzebne a dostępne są : 1.5, 2.0 Więc weź te mniejszew i rozwiercić trzeba. Jak to załatwisz to daj znać
_________________
FORUM LPG KME STAG ZENIT
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 23:20   

Kurde, te wstawiłem niedawno, z miesiąc może mają, spróbuje dogadać się z gaziarzem, może je zwrócę.
A dysze to już chyba mam 1,8 z wcześniejszej instalacji zostały, dalej szarpie skubaniec, mam nadzieję że po ich zmianie to ustąpi :/
Po dzisiejszym dniu mapa moja wygląda tak:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 23:04   

Widzisz mapa zaczyna się możliwie ale mnożnik pod koniec mapy wygląda tragicznie do twoich czerwonych valtec, naprawde wymiana ci pomoże jeśli by miał być valtec to rail ale to i tak nie będzie to samo co magic. Dysze od valteca nie będą pasować do magicjet. Mnożnik powinien zaczynać sie od okolicy jedynki i kończyć się na jedności też powinien. Oprócz tego masz troche wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym co może świadczyć o nieszczelności lub wypalonym zaworze ssącym, z tąd się biorą tak porozrzucane te kropki, ale to nie jest aż takim wielkim problemem. Spróbój jeszcze raz opisać precyzyjniej wszystkie objawy jakie masz i wstaw screena z ustawieniami jakie masz
_________________
FORUM LPG KME STAG ZENIT
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 20:19   

Gaz w roverku ujarzmiony, wyrazy uznania i podziękowania za pomoc dla: piter34 i bartko100 oraz koledze Grześkowi z Lublina, na którego namiar dał bartko100.
W jaki sposób opanowane?
1. Skrócenie wężyków od listwy (teraz mają ok. 5cm)
2. Podłączenie map sensora gazowego poprzez trójnik do benzynowego
3. Podniesienie ciśnienia z 1,1 na 1,4 bar
4. (Chyba najważniejszy punkt) zmiana softu na najnowszy

Pięknie jeździ nawet na tych czerwonych valtekach, pytanie tylko jak długo...
Później wymienie je najwyżej na matrixa albo na magic jety :P

Apropo forum AC to będę omijał je z daleka, trafiłem na niezbyt przyjemnych ludzi, za to polecam to z opisu bartko100.

Pozdrawiam i zmykam bo muszę gnać na egzaminy w Krakowie i do żony do szpitala w Mielcu (poważna operacja - torbiel w głowie :sad: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 21, 2008 10:32   

artfrik napisał/a:
do żony do szpitala w Mielcu (poważna operacja - torbiel w głowie :sad: )

Trzymamy kciuki :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 09:34   

Zyczymy zdrowia dla żony i nie zapomnij kliknąć dla osób które ci pomogły " pomógł"
_________________
FORUM LPG KME STAG ZENIT
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 10:02   

bartko100 napisał/a:
nie zapomnij kliknąć dla osób które ci pomogły " pomógł"

Posty dot. problemu artfrika wydzieliłem do nowego wątku. Teraz może klikać "pomógł"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 11:26   

Punkty przyznane :wink:

bartko100 napisał/a:
Zyczymy zdrowia dla żony i nie zapomnij kliknąć dla osób które ci pomogły " pomógł"

Wielkie dzięki chłopaki, powiedziałem jej że bardzo wielu ludzi mniej i bardziej znajomych jej kibicuje, była zadowolona, operacja była w czwartek, dziś będą ją stawiać na nogi :>
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 1.6 16v] stag 4 czy stag 300-4 plus
jaką instalację lpg założyć
erjot86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 25, 2010 23:55
kasjopea
Brak nowych postów [R200] LPG SEKWENCJA STAG, PROSZE O POMOC W REGULACJI
bonus89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Sty 20, 2011 07:34
sobrus
Brak nowych postów [R25]- ABS- Problemy
rodzyn_pl1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Wrz 21, 2012 00:23
rodzyn_pl1
Brak nowych postów [200 SDi] problemy z silnikiem
Sebah2o Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Cze 13, 2012 21:43
Sebah2o
Brak nowych postów [MG ZR 160] Problemy ze sprężaniem
mgzrturbo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Maj 25, 2012 17:21
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink