Wysłany: Wto Lip 15, 2008 08:09 [Honda Accord] Problem z hamulcami
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Bry!
Wymieniłem ostatnio zaciski hamulcowe z tyłu. W starym prawym padł ślimak i nie działał ręczny po tej stronie, nożny na granicy akceptowalności.
Zaciski podebrałem od benzyny na części.
Po wymianie, pomimo kilkukrotnego odpowietrzania hamulec jest bardzo miękki, dopiero za drugim razem gdy się podpompuje robi się twardszy, ale po chwili spada ciśnienie z pedału.
Dodatkowo, po odcięciu tylnych hamulców, pedał był twardy jak powinien.
Gdy silnik jest zgaszony pedał jest dosyć twardy, ale lekko gumowaty na początku.
Przed wymianą siła hamowania była ok, a przynajmniej tak mi sie wydawało.
Gdzie jest problem?
Czy to pompa mi nie wyrabia na nowych zaciskach? (może wcześniej ciśnienie nie musiało być tak duże bo tył nie działał w pełni)
Błąd odpowietrzania?
Pomóżcie
Nie chciałbym mieć dzwona na czyjejś albo swojej dupie (w zależności od twardości hamulców)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 22:23, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 15, 2008 08:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Lip 15, 2008 11:26
Raczej coś z odpowietrzeniem układu.
A może odpowietrznik nie trzyma tak jak powinien i gdzieś puszcza?
P.S. Kiedyś coś w Rave wyczytałem o dziwnej kolejności odpowietrzania kół. Było chyba coś w rodzaju: prawy przód, lewy tył, prawy tył, lewy przód. Choć dla mnie to nie do końca logiczne i nie daję głowy, że to akurat tak było.
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 74 Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:09
ja ostatnio tez nie mogłem odpowietrzyć hamulców(zmieniałem zaciski na przedniej osi), pedał cały czas był miękki, przepompowałem 1,5 litra i nic.
A okazało się, że poprostu zamieniłem strony zacisków (odpowietrznik musi być na górze)
Co do kolejności odpowietrzania to robiłem prawy tył, przedni lewy czyli normę i teraz jest ok.
Pozdrawiam
MP [Usunięty]
Wysłany: Wto Lip 15, 2008 14:53
Odpowietrzniki są na górze, więc tu jest OK.
Jak z kolejnością odpowietrzania?
Robić wg manuala czyli zaczynając od przodu czy od tylnych zacisków, jako że są najdalej od pompy?
A ja sie z tym nie zgodzę...
mcteusz, dobrze mówi
W R600 czyli i w [H] Accord jest podział hamulców diagonalny czyli krzyżowy
1.prawy tył,
2. lewy przód,
3.lewy tył,
4.prawy przód
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 108 Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Lip 16, 2008 20:33
A czy przy demontażu i montażu mógł się zapowietrzyć regulator rozdziału hamowania (przód/tył)? Może tam jest problem. Nie wiem gdzie to jest w R bo swojego mam 2 tydzień.
Ale chyba tak w golfie kiedyś miałem.
MP, ile rurek wychodzi z pompki hamulcowej cztery czy dwie
jak cztery to:
1. Tył prawy
2. Tył lewy
3. Przód prawy
4. Przód lewy
jak dwie to:
1.prawy tył,
2. lewy przód,
3.lewy tył,
4.prawy przód
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum