Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:49
[R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło

a
Autor Wiadomość
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 23:55   [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

1) Zauwazyłem wyciek paliwa, spod filtra paliwa - jest tam jakis kurek.

2) Sprzęgło - wydaje mi się że pedał jest dośc nisko
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 13:10, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 06, 2009 23:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 00:30   

Lkwiatos.

1)Tak to jest filtr paliwa(cieknie bo może nie jest dokręcony?)
A zapala ci normalnie czy kręcić trzeba troszeczkę?

2)Te objawy nie świadczą o niczym dobrym :neutral:

Ponadto warto wnikliwie czytać to forum,bo naprawdę dużo można się dowiedzieć.

A na zapytanie nr.2 jest tu chyba tye odpowiedzi co i Forumowiczów :grin:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 00:37   

Witam

1) Tak, własnie odpalił normalnie i chyba normalnie nim jechałem te 4 km. Jeszcze nie wiem czy może coś stracił na mocy bo jeszcze nie znam tego silniczka. Dlatego zapytałem czy przypadkiem nie jest to filtr od webasto bo wydaje mi się ze gdyby spadł wężyk to układ paliwowy by się zapowietrzył lub coś w tym rodzaju i autko by nie jechało.

2) to niedobrze - jak będe miał chwile musze zerknąc. Podobno zbiorniczek z pompą jest gdzies przy pedale sprzęgła, tak?

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 00:38 ]
A i jeszcze jedno... z tego filtra na skrzynie to nie cieknie ale leci ciurkiem przy zapalonym silniku (jakby pod ciśnieniem)
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 00:52   

lkwiatos napisał/a:
Podobno zbiorniczek z pompą jest gdzies przy pedale sprzęgła, tak?

Tak zgadza się,odkręć pokrywkę i wymacaj czy jest płyn???
lkwiatos napisał/a:
z tego filtra na skrzynie to nie cieknie ale leci ciurkiem przy zapalonym silniku

Przejżyj tam wszystko wnikliwie Jeżeli leci ciurkiem,to może jakiś z węży,pooglądaj tam do okoła napewno to wyczajisz :shock:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 20:40   Już wiem co z tym paliwem

1) Dziś odkręciłem osłone silnika i obejme filtra paliwa aby filtr troche podnieść. Wszystkie przewody paliwowe jak i elektryka są na górze a pod spodem jest tylko takie pokrętełko z dziubkiem, które najpewniej służy do odpowietrzania lub odwadniania układu.
Kręciło sie dośc luźno więc dokręciłem je - efekt - dalej leci ciurkiem. Dokręciłem więc na maxa i wreszczcie przestało - jest OK.
Nie wiem tylko czy takie zakręcenie tego pokretełka moze mieć jakieś negatywne skutki.
Może ktoś coś wie?

2) Chciałem zajrzeć do zbiorniczka płynu przy pompie sprzęgła. Ledwo 4 palce tam włożyłem i za nic nie mogę odkręcić korka tak mocno jest przykręcone (może zimno i dlatego). Czy jest jakiś sposób na to? A i jaki płyn tam się leje?
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 07, 2009 20:45   

lkwiatos napisał/a:
Nie wiem tylko czy takie zakręcenie tego pokretełka moze mieć jakieś negatywne skutki.

Nie - to jest spust aby spuścić z filtra ew. syf, wodę czy inne części stałe - *POWINIEN* być zakręcony na maksa, jak normalna śruba.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 20:48   

to pokrętło jest do spuszczania wody :) dobrze że dokręciłeś, tak ma być a dwa to możesz być pewnien że wody napewno na dzień dzisiejszy nie masz :D
Co do korka to są specjalne narzędzia - śrubokręt i młotek ;) puknij w te "żebekra" na nakrętce aby trochę się zluzowała i odkręcisz. Nie wiem ile wiesz ile nie ale w środku będzie gumka, musisz ją wyjąć żeby się dowiedziec ile jest płynu.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:41   

Dam-Kam napisał/a:
środku będzie gumka

Taki czarny kondonik :razz:
Uwaga :!: Nie uświń Se tapicerki :wink:
A z tym młotkiem i śróbokrętem to zupełnie jak bym siebie widział :lol:

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 21:45 ]
lkwiatos napisał/a:
A i jaki płyn tam się leje?

Ja wlałem Dot-4 i śmiga ale i tak będę wymieniał na nową(mam już kupione :smile: )
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 14:32   

boss.007 napisał/a:
A z tym młotkiem i śróbokrętem to zupełnie jak bym siebie widział :lol:

Identycznie robiłem :mrgreen:
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 23:30   Znowu leci.....

Ponownie zaczeło mi uciakać paliwo przez to ustrojstwo pod filtrem. Chyba co jakiś czas będzie mi się to luzowało a paliwo będzie spływac na asfalt.
Chyba zmienie cały filtr na nowy.
A przy okazji - czy w serwisie mogli założyć polski filtr paliwa? Niby serwisowany w autoryzowanym serwisie a założony filtr Filtrona (chyba że poprzedni właściciel sam go zmieniał - ale nic nie mówił)
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 23:58   

Cytat:
Ponownie zaczeło mi uciakać paliwo przez to ustrojstwo pod filtrem

Zmień na nowy może ten ma jakąś wade,albo ktoś wcześniej przeciągnął gwint na tym spuście i teraz popuszcza z czasem.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 13:42   

No właśnie mi to dokręcili,bo też po mrozach zaczęło kapać na skrzynię-za tydzień wymiana oleju to wymienie też cały filtr i mam wrażenie że R nie lubi mrozów
_________________
sprzedany
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 11:20   

Co do sprzęgła. Nie zagladałem jeszcze do pojemniczka z płynem.


Pozdr
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 13:13   

jakby było mało płynu to każdy bieg by Ci haczył a jak haczy jeden to najprawdopodobniej jest to właśnie synchronizator. A jak jest na wyłączonym silniku ?? Wchodzi ciężko czy tak jak reszta biegów ??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 15:41   

lkwiatos, jaki masz przebieg?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 11, 2009 15:55   

Moja rada na dostanie się do zbiorniczka (nie opisana wczesniej) płynu pompki sprzegła:
Odkręć cały dolny panel deski rozdzielczej - to zaledwie 2 srubki i 4 zatrzaski, spoko wychodzi.
W celu ułatiwenia sobie dostepu mozesz tez odkrecić i odpiąc całe to ustrojstwo od włączania swiateł, po jego wyjeciu masz spora dziure przez ktróa swobodnie mozesz oglądnąc wszystko z wierzchu i spokojnie się dostać i do pompki i do zbiorniczka.

Jesli chodzi o chrobot to stawiam na problem w samej skrzyni a nie sprzegle i całemu temu układowi.
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 19:30   

Rowan napisał/a:
lkwiatos, jaki masz przebieg?

Jesli chodzi o przebieg to 100.000 - nie wiem napewno ale na to wskazuje książka serwisowa z Niemiec i moim zdaniem idealny stan zarówno z zewnątrz jak i wewnatrz.

Nie sprawdzałem na wyłaczonym silniku ale jeszcze dziś sprawdzę.

Jesli chodzi o biegi to moim zdaniem ogólnie ciężko wchodzą.
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 19:38   

no biegi jak chodzą tak chodzą ;)
Skoro po odczekaniu bieg wchodzi bez trudu to na 100% śmiem twierdzić że to synchronizator ;/ Ktoś bardzo chciał wdusić 2-gi bieg bez sprzęgła i stało się. Mi się pare razy zdarzy że odpuszczam sprzęgło zanim wbiję bieg ale zgrzytnie na tyle delikatnie że nie mam problemów z biegami i nic mi nie haczy :)
Nic Ci nie pozostaje jak wizyta w warsztacie...
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 14:33   

Kurde, to ktoś naprawdę poje***y był, kto jeździł tym autem, synchronizator trydno jest rozwalić, trzeba mieć do tego talent. Aczkolwiek ja bym jednak sprawdził jak jest z płynem w pompce, zanim bym skrzynie zdejmował.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 17:40   

była już polska wersja "mam talent" ;) Ja kupiłem berlingo z wywalonym synchronizatorem. Mimo że kupiłem go w Rzeszowie serwisowany był przez moich mechaników. Powiedzieli że kierowca na siłe wcisnął 3-ke bez sprzęgła. Tutaj mógł mieć problem ze sprzęgłem i wcisnął 2-kę bez wysprzęglenia.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] niskie cisnienie paliwa po wymianie pompy
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lis 20, 2016 21:30
prebenny
Brak nowych postów [R75] wyciek paliwa spod silnika - filtr paliwa
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 20, 2019 13:18
dawidd
Brak nowych postów [R 75] Wpadające sprzęgło wyciek
SmoK Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Sie 09, 2013 18:59
SmoK
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa
staf Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Cze 15, 2009 21:53
filo
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa
Ewela Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Paź 06, 2017 23:37
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink