Forum Klubu ROVERki.pl :: [all R] Kierunki LED-przeróbka przerywacza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[all R] Kierunki LED-przeróbka przerywacza
Autor Wiadomość
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Lut 01, 2009 18:37   [all R] Kierunki LED-przeróbka przerywacza

Tak jak w temacie, interesuje mnie założenie kierunków LED, i zastanawialem sie nad problemem "sygnalizacji" spalonej żarówki szybkim miganiem. :hm:

Wg. mnie dołożenie do ukladu bocznika to nie rozwiązanie. :???: I tu pytanie do siedzących bardziej w elektronice ode mnie: Jak odłączyć/upośledzić bądź zmodyfikować pracę ukladu sprawdzajacego obciążenie instalacji??
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o rady :wink:

pozdrawiam :grin:

Są i fotki tego przerywacza :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Ostatnio zmieniony przez truten23 Pon Lut 09, 2009 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 01, 2009 18:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin8c 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 01:24   

ja bym sie nie bawil w "uposledzanie" tego mechanizmu z prostego wzgledu... nie bedziesz wiedzial kiedy ci sie faktycznie przepali kierunkowskaz
_________________
O_o
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:18   

truten23 napisał/a:
Jak odłączyć/upośledzić bądź zmodyfikować pracę ukladu sprawdzajacego obciążenie instalacji??
Obawiam się , że to awykonalne jest prostymi sposobami. Pozostaje budowa układu, który na wejściu będzie obciążał instalację jak żarówka a w przypadku awarii LEDa zrobi przerwę w obwodzie.
IMHO to nieopłacalne i niepotrzebnie komplikujące instalację :(
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:23   

marcin8c napisał/a:
ja bym sie nie bawil w "uposledzanie" tego mechanizmu z prostego wzgledu... nie bedziesz wiedzial kiedy ci sie faktycznie przepali kierunkowskaz

Właściwie przed każdą większą trasą sprawdzam czy wszystko świeci jak należy...

Paul napisał/a:
Obawiam się , że to awykonalne jest prostymi sposobami. Pozostaje budowa układu, który na wejściu będzie obciążał instalację jak żarówka a w przypadku awarii LEDa zrobi przerwę w obwodzie.
IMHO to nieopłacalne i niepotrzebnie komplikujące instalację


Faktycznie to byłoby nie opłacalne, dlatego zastanawiam się jak wyłączyć sam układ pomiarowy bez wyłączenia tranzystorów zasilających cewki przekaźników... :hm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:29   

trza by dorwać jakiegoś schemata :roll: albo wstawić zwykły przekażnik czasowy na 12V (pewnie trzeba by było cuś zmodyfikować przy okazji). Jeśli chodzi o przepalenie, to małoprawdopodobne, predzej moze być problem ze stykami itp. i do tego by się samodiagnostyka przydała :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:24   

Brt napisał/a:
trza by dorwać jakiegoś schemata

No właśnie szukalem schematu, ale jakoś mi się nie obił o oczy... :???:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:54   

koles w peugeocie 306 dokladal przyklejane boczne kierunki z ledow i po podlaczeniu ich zarowki kierunkow migaly normalnie.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 11:31   

Tak, ponieważ zapewne miał zwykłe żarówki wpięte w lampy z tyłu i przodu. Pobór prądu delikatnie się zwiększył właśnie o te dodatkowe LEDy. A zamieniając zwykłe żarówki na LED zmniejszamy pobór prądu, przez co przerywacz włącza się szybciej. Właśnie zastanawiam się jak pozbyć się tego pomiaru.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 17:57   

truten23, jezeli chodzi ci tylko o pozbycie się szybszego migania kierunkowskazów przy "żarówkach" diodowych to wystarczy tylko kupić przerywacz dostosowany do diod LED który mruga z taką samą częstotliwością niezależnie od obciążenia.
Chyba, ze chodzi ci o tzw check panel, czyli taki "telewizorek" na którym zapal ci się symbol żaróweczki gdy układ wyryje przepalenie żarówki. W przypadku takiego systemu już jest znacznie gorzej z kierunkami diodowym, niemniej jednak wydaje mi się, że w R400 nie montowano takiego udogodnienia.

P.S. Czy zmiana żarówek na diody nie wiąze się z utrata homologacji ?? Chyba tak.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 22:25   

Tomek1212 napisał/a:
truten23, jezeli chodzi ci tylko o pozbycie się szybszego migania kierunkowskazów przy "żarówkach" diodowych to wystarczy tylko kupić przerywacz dostosowany do diod LED który mruga z taką samą częstotliwością niezależnie od obciążenia.


Dokładnie o takie coś chodzi, zastanawiam się tylko jak przerobić fabryczny przerywacz żeby nie mierzył obciążenia.

Co do homologacji, to gdzieś mi się obiło o jakimś aneksie co do "żarówek" LED, z tym że takie "żarówki" muszą być z homologacją, a z tym to wiadomo jak jest. :hm:

Nie żebym był jakoś przeciw standardowym żarowkom, ale podoba mi się barwa i natychmiastowość zapalania LEDów i faktem raczej nie zaprzeczalnym jest ich żywotmość :roll:

Co do kierunkowości ich światła to warto odżałować 3 zł na sztuse i kupić modele 27 diodowe, wtedy wykożystywany jest i odbłyśnik lampy :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 23:44   

Jeżeli chodzi o te diody to i ile posiadają homologacje to OK. Ostatnio patrzyłem na allegro to widziałem tylko bez homologacji, ale nie szukałem specjalnie, bo mi to nie było potrzebne.

Co do przerywacza to wydaje mi się, że przeróbka nie wchodzi w grę. Raczej tylko zakup przerywacza lub można zrobić samemu. Dla kogoś kto zna się na elektronice wykonanie takiego przerywacza nie zajmie dłużej jak godzinę. Myslę ze na forum elektroda.pl znajdziesz mnóstwo odpowiednich schematów.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 09:31   

Wiem Co nieco z elektroniki, dlatego zastanawiam się nad przeróbką, tylko potrzebuje ukierunkowania :wink:

Zobaczę co z tego wyjdzie :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR]kierunki w lusterkach
scorpion Tuning wizualny 3 Wto Kwi 17, 2012 21:24
tasior214
Brak nowych postów Kierunki w R200
Papaa2 Tuning wizualny 14 Sob Sty 17, 2009 22:11
Sachar
Brak nowych postów [R 600] kierunki clear od accord
andrzejziom Tuning wizualny 48 Pon Maj 10, 2010 18:15
Mayson
Brak nowych postów [R618i '97] Boczne kierunki
marthinez Tuning wizualny 30 Nie Maj 23, 2010 22:07
kamax_19
Brak nowych postów R45/75 MG ZS/ZT kierunki boczne clear black
Markzo Tuning wizualny 13 Nie Maj 18, 2014 22:05
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink