.... na takim to pracuje niezła linia produkcyjna .... zmierzone 160A poboru przy 400V a Wy to do R pakujecie ... tak z ciekawości .. jaki jest pobór prądu przez wzmak ... Wiem, że chodzi o jak najniejszy spadek napięcia ... ale nie sądzę, że zauważycie róznicę pomiędzy 35 a 50mm2
Teoria teorią a praktyka jest różna
Botanix napisał/a:
Kablem 35mm2 puścisz z powodzeniem 100A na odległość 5 metrów bez żadnych strat, z tym, że ten wzmacniacz weźmie niecałe 80A aby wydobyć z tego głośnika max.
I tu się w ogóle nie zgodzę. Weź dwa mierniki i 'rejestruj' napięcie na klemach oraz na terminalach wzmacniacza.
speedxp napisał/a:
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd
Z tego co wiem to masa alternatora to jego obudowa więc tego nie rozumiem. Można dać o większym przekroju kabel plusowy.
90% przypadków przygasania świateł podczas słuchania muzyki w samochodzie jest spowodowana złym montażem oraz złym doborem okablowania.
Spotkałem się z wieloma instalacjami gdzie wystarczyło przeczyścić styki połączeń masy z karoserią bądź też puszczenie kabla o biegunie ujemnym bezpośrednio od akumulatora i wszystko grało. Nie raz wywalało się kondensator bo był zbędny.
Jednak nie ma co ukrywać że dodatkowy akumulator w bagażniku by był najlepszym rozwiązaniem.
Co do alternatora to przy lekkiej rzeźbie mocowania można wpasować alternator z Puga 2.0 HDI który ma 150A.
Jeśli jest tak jak michone pisze że pochodzi P&P z 1.8 to podajcie jaką on ma wydajność. Wydaje mi się że będzie jak w większości benzyniaków góra 100A.
Co do przerostu formy nad treścią z zastosowaniem okablowania 50mm2. Wychodzę z założenia że nie stać mnie na tanie rzeczy. Jak coś robić to raz a dobrze.
A tu zdjęcia żeby nie być gołosłownym:
Wszystko się da tylko trzeba chcieć i mieć choć odrobinę zdrowego rozsądku.
A co do montażu większego alternatora to na pewno coś na ten temat skrobnę jak będę go wymieniał u siebie.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 22:28
Cytat:
I tu się w ogóle nie zgodzę. Weź dwa mierniki i 'rejestruj' napięcie na klemach oraz na terminalach wzmacniacza.
Coś mi się wydaje, że o innych stratach myślimy. Nawet i 100mm2 kabel będzie miał straty.Z tym, że w przypadku tego nagłośnienia 35mm2 a 50mm2 straty będą te same.
Cytat:
Jednak nie ma co ukrywać że dodatkowy akumulator w bagażniku by był najlepszym rozwiązaniem.
I w tym sęk. to jest półtora tysiąca watt. Tu trzeba wymienić i alternator i dołożyć aku. To już nie te moce, ze jeden aku 5 metrów dalej podoła . Kondensatory pewnie można wstawiać i to kilka ale po co skoro aku zrobi robotę . Największe straty zawsze są na kablach, jakie grube by nie były to wciąż kable. Aku w bagażniku to niepodważalna zaleta. Krótki kabel = małe straty i spełnia rolę kondensatora, który z tej okazji zbędnym się staje.
Dopiero teraz zobaczyłem ,iż ktoś odpisał ,od ostatniej mojej wypowiedzi.Dokończę moje przemyślenia , jak tylko wrócę ze sklepu monopolowego :D.Strasznie ciężki dzień , cały przy samochodzie.Musiałem rozbierać całą konsolę przednią itd , gdyż podczas dopychania radia wyskoczyła złączka z regulacji nawiewem PANOWIE KOSZMAR.Są i plusy tego wiedza , znalazłem 100 zł pod przednim kokpitem , jakieś monety włoskie itd.Dowiedziałem się też dlaczego nigdy nie działała regulacja znajdująca się na środku deski (taki suwak zimne ciepłe ,góra dół ).Linka od tego przełącznika jest wypięta (za cholerę nie wiem gdzie to ma iść ).Przepraszam za literówki ,lecz ledwo widzę na oczy .
Witam.Dzisiaj zrobiłem małe poprawki.......efekt jest o niebo lepszy.Wnioski :Ten sprzęt nadaje się do samochodu dostawczego.
Robi okropne spustoszenie , w samochodzie jest wręcz okropnie (uczucie jakby samochód miał się za sekunde rozpaść ,gałki oczne wpycha do środka.
Napięcie na włączonym silniku spada do 10 V w impulsie , przy 1/3 mocy sprzętu (w samochodzie dyskoteka , wszystko przygasa)
Postanowiłem ,żę sprzedam jeden głośnik , oraz wzmaka ,gdyż jeden to i tak zbyt wiele.
Wymienie alternator , tylko ile ma ten od 1,8 , dołożę aku na tył , tylko jaki ,mam 12 AH (wiem mało , jednocześnie gabaryt przyjemny ).
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Kwi 30, 2009 23:17, w całości zmieniany 1 raz
speedxp, nawet te 12Ah na tył będzie ok. To ma być buforek. Sprawdź ile A może dać maksymalnie.
Co do konsoli to ja doszedłem do takiej wprawy że zdjęcie tunela środkowego oraz konsoli gdzie są te suwaki radio itp. to 5min a wymontowanie całego wnętrza czyli siedzeń z przodu i tyłu oraz wykładziny to 30 minut. Oczywiście mowa o robocie samemu.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Witam .Właśnie zrobiłem kilkanaście km...strasznie to przygasa.Pełen podziw za instalacje greg-si.W pierwszym tygodniu po tym jak zakupiłem rowerka też tak wyglądał (rozebrałem siedzenia na części pierwsze, prałem czyściłem itd).Podstawa to znać swój samochód.Coś mam nie tak z podświetlaniem konsoli od nawiewu.(reg stumienia ok,reg ciepła prawie ok , wylotów słabo świeci coś musiało się podziać przy składaniu ).Wracając do tematu.
Akumulatorek to coś takiego http://pl.farnell.com/yua...49449?in_merch=
Posiadam jeszcze kilka innych ,lecz wszystko są to aku z samochodzików dla dzieci itd..czy to się nadaje??
[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 22:58 ]
Temat można uznać za zamknięty.Przerost formy nad treścią....(zbyt toporny sprzęt do lovelka,obrotomierz zachowuje się jak głupi w impulsie do 1,8Kobr,komp załapał chyba jakieś błędy tylko nikogo nie mogę się doprosić o schemat testera diagnostycznego itd , itp)
Aktualnie myślę o zmianie samochodu ,o tym będzie kolejny temat (może wtedy znajdzie się racja bytu dla tego sprzętu ).Pozdrawiam , oraz jeszcze raz wszystkim dziękuję.Panowie czy ktoś posiada schemat testera diagnostycznego itd błagam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum