Wysłany: Sob Maj 16, 2009 15:57 [Freelander] Coś wyje i strzela w napędzie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000
WITAJ
Mam taki objaw od dziś.Jechałem rano i coś zaczęło po cichu wyć (jak by jakieś łożysko miało się ku końcowi ). Zatrzymałem się i nagle coś zaczęło ,,strzelać" ale nie za każdym obrotem koła.Więc do domku stopem.Po drugą furę i lawetę.W domu w kanele wizualnie ok.Lekkie luzy na podporach wału.Na tym okrągłym łączeniu wału-wiskozie (od strony tyłu) tylko ta duża okrągła guma się odłączyła .Trzyma się tego ,,okrągłego elementu" łączącego wał ale wyraźnie jest ,,przerdzewiała" .Jest też wyczuwalny ok.1.5-1.8 luz całego wału.Ale niepokoją mnie odgłosy strzelania już przy wolnej jeździe manewrowej z garażu i do niego.jest takie odczucie że jakby się koła jedno potem drugie blokowało. I co mogło ulec uszkodzeniu.IRD????? Jak to jednoznacznie stwierdzić.Boję się jechać ciut szybciej.Nie wiem czy to ważne od jakiegoś czasu ok.1 mies.coś przy ruszaniu gdy koła były skręcone coś jakby ,,pykło" lub lekko strzeliło ale tylko raz i dalej ok.
POMOCY
PS.Wymieniłam jakiś tydzień temu olej u mechanika w skrzynie IRD.Nadmienię że jestem takim ,,domorosłym "mechanikiem.I radzę sobie troszeczkę z moto usterkami
wild_weasel: wydzieliłem nowy temat i wymoderowałem tytuł. Następnym razem za zamieszczenie pięciu identycznych postów w tematach o Freelanderze dostaniesz warna.
_________________ Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:10, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 16, 2009 15:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam,mam ten sam problem ! Opisz dokładnie co będziesz wymieniał w IRD i skąd wziąłeś graty do naprawy ten zestaw .Ja chyba wezmę nowe zęby i ew.łożyska ,ale to dopiero po rozebraniu,na razie cieszę się że Landek odpalił po przekładce,wyjąłem wał i trochę się nim pocieszę ! Pozdro.
.....WITAM
mam ten sam problem w swojej "landrynie"
przy jezdzie na wprost pod obciażeniem cisza , przy hamowaniu silnikiem wycie -chrobotanie
podobnie przy jezdzie po luku w lewo , w prawo cisza
zdemontowałem wał napedowy i nie wiele to zmieniło
jak moge ocenic stan sprzegla wiskotycznego na oko na zdemontowanym wale ?
Więc co do oleju.Wlałem LIQUI MOLY GL5 75W/90 i z posiadanej przeze mnie wiedzy olej miał mały wpływ na uszkodzenia.Wymiana nastąpiła ok.400 km przed awarią.
Co do samej naprawy.Wyjęcie skrzyni to dwa popołudnia po ok.4 godziny.Zdjęcie wału,plastikowej obudowy pod silnikiem i tej aluminiowej pod nią ( pod przednim pasem).Wypięcie półosi i można już ją wyjmować po odkręceniu paru śrub.Dzięki magnesowi na korku spustowym od razu zauważyłem ok.3 cm ,,choinkę" z opiłków. Podczas wcześniejszej zmiany oleju opiów było b.mało( ok.0,5 cm)i wszystkie b.drobne.Skrzynię rozebrałem następnego dnia.Zajęcie bardzo proste.Jedyne miejsce do użycia w miarę specjalistycznego narzędzia to ściągnięcie ,,główki" wyprowadzającej napęd na tył(można tez młotkiem ale odradzam).
Po rozebraniu jej znalazłem wewnątrz 4 wyłamane zęby.
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 17:54 ]
.........
Następnie wyciągnięcie całej reszty no i mały problem.Aby wyjąć wałek ataku( ten co się połamały zęby)należy zdemontować chłodniczkę.Zajęcie dla cierpliwych Należy ją delikatnie pozawadzać z każdej strony np. śrubokrętem. Jest ona osadzona w gumowej opasce/tulei.Wychodzi ciężko ale da radę .W trakcie wyciągania smarowałem wystający kołnierz gumowy olejem w sprayu.Po ok.30 min wyszła.I można było odkręcić jedyna wewnętrzną nakrętkę i do końca wymontować wałki. Krawędź uległa trochę powyginaniu ale nie ma to wpływu na ponowny montaż.Tylko należy uważać aby jej nie uszkodzić.
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 17:55 ]
........ i ukazała się cała przyczyna tych ,,strzelań" w IRD.Miejsce skąd wyłamały się zęby.
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 17:58 ]
....... wewnątrz skrzyni znalazłem (co oczywiste) parę miejsc gdzie odłamki zarysowały obudowę skrzyni
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 18:01 ]
..... a cha i jeszcze na chłodnicy wystąpiło grożne zarysowanie prawie do wnętrza ale zostało już nad lutowane
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 18:08 ]
...... teraz zestaw naprawczy.Zakupiony w LONDYNIE za ok.1500 zł. Całość - koło i wałek ataku plus dwa oringi i komplet łożysk .Łożyska w mojej IRD były ok ale jak bym miał znów to wyjmować to by mnie... Paczka przyszła po ok.12 dniach od dnia zamówienia.Wysłał mi ją znajomy pracujący w LODYNIE.I powiem szczerze szkoda by mi było kasy na zakup na Allegro używanej skrzyni ( od 1900-3500) niewiadomego stanu techicznego lub używanych wałów( ok 1000zł).Dokładam ok.500 zł i mam mogę powiedzieć nówkę IRD!!!
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 18:18 ]
....i to wszystko.Jutro ja składam do kupy i do wozu montuje.Mam nadzieje że będzie hulać że hej!!!!!!!.
Sama naprawa IRD to nic skomplikowanego!!!!!!! parę podstawowych kluczy,młotek(jak ktoś ma ściągacz się przyda)ze 3-4 śrubokręty i jeden klucz od odkręcenia jednej nakrętki wewnątrz(nie pamiętam rozmiaru).I jeszcze jedno .Polecam przy tej okazji wymienić oring w skrzyni begów od strony IRD.Bo później będzie to niemożliwe bez wymontowania IRD.Przy wymontowywaniu IRD wyciekło mi ok.1 litr oleju ze skrzyni biegów.Ale to mały szczegół.I wrzucam jeszcze pare fotek IRD od wewnątrz.
Pozdrawiam i służę poradą
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 18:19 ]
Po zamontowaniu napisze jak hula!!!!!!!!!
PS:Tylko fotografie ułożone są od końca
_________________ Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Jakoś nie chce mi się wierzyć o wpływie oleju na te uszkodzenia.... Moja skrzynia rozsypała się długo po wymianie a olej był Mobil SHC... Ten typ tak już ma. Stare IRD (te przed modernizacją) wytrzymują podobno około 100 tyś km i wymiana..
WITAM
Gwarancja na IRD to 100 000 mil.Mi padała na 114 000 mili.A co do oleju też tak myślę, marka mało ma do znaczenia w temacie ,,padnie nie padnie' w przypadku tej czy innej skrzyni. Po prostu ma smarować.Wiadomo lepszy olej można ,,potrzymać" w skrzyni dłużej a najgorszej jakości krócej.Ale olej ma jedynie smarować.
[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 20:32 ] WITAM
Jutro postaram się wrzucić jeszcze parę fotek i uwag z remontu .
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 13:33 ] WITAM
Więc tak .
Wczoraj przed złożeniem,okazało się że chłodnica puszcza wodę w miejscu gdzie była podważana podczas wyjmowania.W miejscu łączenia.Więc szybko do warsztatu spawalniczego 20 min i już cała.Pospawana została ,za namową spawacza na całej długości aby ,,chuchać na zimne".Dodatkowo miejsce przetarcia zostało wzmocnione.Teraz tylko pilnik lekkie ,,wyokrąglenie" spawu i do środka.
Co ważne w tym zestawie naprawczym brakowało:
-jednego (największego) łożyska
-2 oringów na wałek wchodzący w drugi wałek
-jeden mały oring był za mały.
Wszystkie potrzebne rzeczy dokupiłem w sklepie od ręki.
Dziś i jutro wstawianie skrzyni do Land rovera.
Przepraszam za b.słabą jakość zdjęć.
_________________ Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Witam, mam ten sam problem i chciałbym sam wymontować i naprawić IRD, czy mógłbyś krok po kroku napisać co po kolei trzeba odkręcić, i jak wymontować prawą półoś (przednią oczywiście), bo chyba z tym będę miał trudności. Mam kanał, chęci i też jestem domorosłym mechanikiem, z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum