Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator - silnik od Voyagera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator - silnik od Voyagera
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 16, 2009 10:54   [R75] Wentylator - silnik od Voyagera
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam
oddałem do regeneracji silniczek od wentylatora chłodnic ale okazało się że nie mogą wyjąć wirnika, popatrzyłem na allegro i widzę, że chyba pasowałby silniczek od chryslera voyagera. Ma zaczepy w tym samym miejscu na deklu. Może numer seryjny ma inny na obudowie, ale pochodzenie i marka się zgadza (SIEMENS, made in Canada) co wy na to???
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 12:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 16, 2009 10:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:09   

Od którego Voyagera? Z jakim silnikiem bo patrzyłem i jest tego trochę. Ilu biegowy jest ten wentylator? Sterowany z komputera na 2 kablach czy osobne szczotki na każdy bieg i na przekaźnikach??
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 17, 2009 12:35   

jest to wentylator wody od voyagera z roku ponad 2001 nie wiem czy od diesla czy nie, w kostce są tylko dwie złączki a więc na 2 kable tylko, korpus i mocowanie ma taki sam jak oryginał z rovera tyle że zamiast 4 kabli idą dwa, dziś kupiłem ten wentylator i zobaczymy czy da się go ładnie podłączyć a oto link: http://allegro.pl/item677...ator_klimy.html
te śmigło jest dużo mniejsze ale oryginalne da się założyć. Jeśli sprawnie uda mi się dziś to podłączyć to oczywiście napiszę

[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 13:36 ]
acha czyli jak jest na 2 kablach to sterowany jest z kompa, a do oryginalnego idą 4 kable do każdego biegu... No nic, może jakoś to podłącze
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 17, 2009 13:00   

Poprzez rezystor dużej mocy mozna obniżać obroty, czyli mieć jeden bieg bez rezystora a pozostałe z rezystorem
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 09:27   [R75] Sposób działania wentylatora
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam właśnie zajmuję się naprawą wentylatora w moim roverku, postanowiłem dobrać wiatrak z innego auta i oczywiście dobrać do wiatraka rezystor. Po przeczytaniu artykułu MarianaK mam pytanko..
W artykule MarianK podłączając wentylator od opla napisał że nie ma potrzeby podłączania do silniczka kabelka od 3 biegu wentylatora. Czy trzeci bieg nie załącza się, w sytuacji przegrzewającego się silnika? powiedzmy, że klima jest wyłączona a silnik w korkach przegrzewa się. W sytuacji, gdy trzeci bieg odpowiada za chłodzenie chłodnicy wody a kabel od niego nie jest podłączony do silniczka wentylator nie włączy się?
Moje założenia są słuszne? czy jednak się mylę? Proszę o pomoc w tej sprawie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 09:41   Re: [R75 CDT] sposób działania wentylatora

kris-tofer napisał/a:
. Czy trzeci bieg nie załącza się, w sytuacji przegrzewającego się silnika?


gdyby się nie włączał to by go nie było,
najczęstszą przyczyną nie działającego śmigła są wytarte szczotki, jeśli usterka jest poważniejsza niestety musisz wydać 2000 PLN i kupić nowy silnik
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 09:53   

Kupiłem zamiennik od innego auta za 220zł (12V zamiast 13,5V)pracuje puki co na jednym biegu podłączony pod czerwony i czarny kabel, dziś jadę dobrać rezystor i podłącze go wg schematu MarianaK Jednak martwi mnie w tym schemacie wolny kabel od trzeciego biegu, bo podobno jak doczytałem się na forum trzeci bieg odpowiedzialny jest za chłodzenie silnika a nie klimy. Czyli jak ten kabel nie będzie podłączony a klima będzie wyłączona wentylator nie załączy się w przypadku przegrzania się silnika co doprowadzi do jego uszkodzenia
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 10:09   

Kto Ci powiedział, że tylko trzeci bieg odpowiada za chłodzenie silnika?
W R75 jest tylko jeden wentylator i wykorzystywany jest zarówno do klimatyzacji jak i do chłodzenia silnika. Każdy z biegów wentylatora bierze udział w chłodzeniu silnika i klimatyzacji - włączane są w zależności od potrzeby (temperatury silnika czy ciśnienia w układzie klimatyzacji).
Nie musisz się więc martwić brakiem 3-go biegu. Jak nie używasz klimy to w razie potrzeby schłodzenia silnika zostanie najpierw uruchomiony bieg pierwszy a potem drugi.

Poza tym - to, że kabel od trzeciego biegu nie jest podłączony (według schematu w artykule) nie oznacza że nie masz 3-go biegu. Trzeci bieg jest - tylko że taki sam jak 2-gi, tzn. silnik wentylatora kręci się tak samo na drugim biegu jak i na trzecim.

Mam nadzieję że wyjaśniłem :)

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 10:27   

kris-tofer napisał/a:
Czy trzeci bieg nie załącza się, w sytuacji przegrzewającego się silnika? powiedzmy, że klima jest wyłączona a silnik w korkach przegrzewa się.
kris-tofer ,tak masz rację, bo wentylator jest sterowany następująco :
klima - 2 prędkosci, pierwsza gdy włączymy klimę i druga jak ciśnienie czynnika wzrośnie do 15.2 bara i po schłodzeniu i spadku ciśnienia do 12.3 bara przełącza sie na pierwszy bieg.
chłodzenie silnika - 3 prędkości, pierwsza w zakresie temp. 100-98 st.C , druga 106-102 i trzecia 112-110 st. C i właśnie tej prędkości w extremalnych warunkach może brakować do szybkiego schłodzenia silnika, co nie jest tak grożne w dieslu, jak w kV6.

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 11:35 ]
dla kV6 są troszkę inne zakresy włączania wentylatora.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Sie 05, 2009 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 11:25   

Czyli z waszych porad wynika że należy podłączyć nowy wentylator wg schematu w artykule?
Kupiłem silniczek o mocy 12V a oryginał ma 13,5V Gdy założę oryginalne śmigło od rovera (bo jest taki sam zaczep) mniejszy silniczek nie spali się? Śmigło rovera jest bądź co bądź duże..
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 11:46   

trzeci bieg ma schładzać skutecznie płyn jak osiągnie temp. 112 st.C .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 12:08   

12V to napięcie .... ale jeśli jest dedykowany do samochodu (a oczywiscie jest) więc spokojnie powinien wytrzymać wyższe napięcie, bo w instalacji podczas jazdy jest ok. 14V. Co innego wielkość śmigła .... ona może powodować zbyt duże obciążenie silnika czyli zwiększony pobór prądu czyli jeśli prąd przekroczy wartośc graniczną to moze się silnik spalić.
Czy oprócz tych 12V jest coś jeszcze napisane na tym silniku ?? Z innego wątku kojarzę, ze pobór prądu tego silnika od voyagera to ok. 13A .... czyli trochę .... daje nam to pobór mocy rzędu 160W ..... dobrze by było znać wartośc prądu jaka pobiera taki wentylator zamontowany w voyagerze a także ciekaw jestem ile bierze orginalny wentylator od rovera :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 12:22   

Nie miałem możliwości sprawdzenia jaki jest pobór prądu oryginału bo samochód kupiłem już z uszkodzonym silniczkiem. Zmierzyłem zatem pobór prądu amperomierzem tego właśnie silniczka od voyagera (zamontowanego już w roverze) z jego śmigłem (jest ono mniejsze od śmigła rovera o około 1/3) i wyszło około 13A a moc ma katalogowo 128 WAT
Jednak nie mierzyłem poboru prądu ze śmigłem rovera. Zrobię to dopiero w piątek.
Oznaczenia na silniczku zamiennika do voyagera:
DL - 6035
DYELIH
6035
02030970002693
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 13:22   

oryginał 3-biegowy ma moc 450 W
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 12:28   

Wentylator http://forum.roverki.eu/v...p=459841#459841
 
 
matrix215 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 49
Skąd: Lubin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 11:17   

kris-tofer, I jak ten wentylator od voyagera się u Ciebie spisuje??
Przy podłączeniu tego wentylatora używałeś orginalne przekaźniki od Rovera??
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 11:59   

tak zmieniłem tylko silniczek, dorzuciłem rezystor + oryginalne śmigło od rovera, wszystko cacy działa :)
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 12:47   

kris-tofer napisał/a:
tak zmieniłem tylko silniczek, dorzuciłem rezystor + oryginalne śmigło od rovera, wszystko cacy działa :)


A jaki rezystor zapodałeś ?
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 14:42   

dukat11, TYCO 5-1625999-3 AX100WR 0R47 Rezystor drutowy z radiatorem 100W 0R47
http://forum.roverki.eu/v...t=51438&start=0
 
 
 
matrix215 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 49
Skąd: Lubin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 17:24   

kris-tofer, Mam jeszcze jedno pytanko. Może banalne ale muszę je zadać bo nie posiadam wiedzy jeżeli chodzi o elektryke :sad:

Na poniższym rysunku jest pokazane jak miałem podłączony mój spalony silnik.

W związku z tym że nowy silnik ma dwa przewody i dojdzie rezystor, to jak to ma być połączone w panelu sterującym? Jakie kable odlecą? Widziałem instrukcję zrobioną przez Marian_K ale niestety rysunek "5 z 8 Schemat zmodyfikowanej instalacji elektrycznej" nie za wiele mi mówi jeżeli chodzi o panel sterujący. Nie wiem także skąd są poprowadzone wszystkie kable do wtyczek. Tzn. jaki przewód za co odpowiada.
Czy nadal będą podpięte obie wtyczki?



Na poniższym zdjęciu jest pokazany panel sterujący który umieścił reed
tylko nie wiem skąd doprowadzony jest drugi czarny przewód przypięty do tego większego przekaźnika z prawej strony?

Ostatnio zmieniony przez matrix215 Czw Cze 10, 2010 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator od voyagera????
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sie 31, 2009 08:56
PIEKARZ
Brak nowych postów [R75] Wentylator
jupik Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Lip 28, 2010 11:35
Gość
Brak nowych postów [R75] Wentylator
Wentylator chłodnicy
reed Rover serii 75, MG ZT 147 Pon Mar 18, 2019 19:12
dorotamax1
Brak nowych postów [R75] wentylator
phuss Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lip 15, 2015 15:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 08:04
kacper



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink