Wysłany: Czw Lip 16, 2009 10:54 [R75] Wentylator - silnik od Voyagera
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam
oddałem do regeneracji silniczek od wentylatora chłodnic ale okazało się że nie mogą wyjąć wirnika, popatrzyłem na allegro i widzę, że chyba pasowałby silniczek od chryslera voyagera. Ma zaczepy w tym samym miejscu na deklu. Może numer seryjny ma inny na obudowie, ale pochodzenie i marka się zgadza (SIEMENS, made in Canada) co wy na to???
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 12:15, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 16, 2009 10:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Od którego Voyagera? Z jakim silnikiem bo patrzyłem i jest tego trochę. Ilu biegowy jest ten wentylator? Sterowany z komputera na 2 kablach czy osobne szczotki na każdy bieg i na przekaźnikach??
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
jest to wentylator wody od voyagera z roku ponad 2001 nie wiem czy od diesla czy nie, w kostce są tylko dwie złączki a więc na 2 kable tylko, korpus i mocowanie ma taki sam jak oryginał z rovera tyle że zamiast 4 kabli idą dwa, dziś kupiłem ten wentylator i zobaczymy czy da się go ładnie podłączyć a oto link: http://allegro.pl/item677...ator_klimy.html
te śmigło jest dużo mniejsze ale oryginalne da się założyć. Jeśli sprawnie uda mi się dziś to podłączyć to oczywiście napiszę
[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 13:36 ]
acha czyli jak jest na 2 kablach to sterowany jest z kompa, a do oryginalnego idą 4 kable do każdego biegu... No nic, może jakoś to podłącze
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 09:27 [R75] Sposób działania wentylatora
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam właśnie zajmuję się naprawą wentylatora w moim roverku, postanowiłem dobrać wiatrak z innego auta i oczywiście dobrać do wiatraka rezystor. Po przeczytaniu artykułu MarianaK mam pytanko..
W artykule MarianK podłączając wentylator od opla napisał że nie ma potrzeby podłączania do silniczka kabelka od 3 biegu wentylatora. Czy trzeci bieg nie załącza się, w sytuacji przegrzewającego się silnika? powiedzmy, że klima jest wyłączona a silnik w korkach przegrzewa się. W sytuacji, gdy trzeci bieg odpowiada za chłodzenie chłodnicy wody a kabel od niego nie jest podłączony do silniczka wentylator nie włączy się?
Moje założenia są słuszne? czy jednak się mylę? Proszę o pomoc w tej sprawie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:32, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 09:41 Re: [R75 CDT] sposób działania wentylatora
kris-tofer napisał/a:
. Czy trzeci bieg nie załącza się, w sytuacji przegrzewającego się silnika?
gdyby się nie włączał to by go nie było,
najczęstszą przyczyną nie działającego śmigła są wytarte szczotki, jeśli usterka jest poważniejsza niestety musisz wydać 2000 PLN i kupić nowy silnik
Kupiłem zamiennik od innego auta za 220zł (12V zamiast 13,5V)pracuje puki co na jednym biegu podłączony pod czerwony i czarny kabel, dziś jadę dobrać rezystor i podłącze go wg schematu MarianaK Jednak martwi mnie w tym schemacie wolny kabel od trzeciego biegu, bo podobno jak doczytałem się na forum trzeci bieg odpowiedzialny jest za chłodzenie silnika a nie klimy. Czyli jak ten kabel nie będzie podłączony a klima będzie wyłączona wentylator nie załączy się w przypadku przegrzania się silnika co doprowadzi do jego uszkodzenia
Kto Ci powiedział, że tylko trzeci bieg odpowiada za chłodzenie silnika?
W R75 jest tylko jeden wentylator i wykorzystywany jest zarówno do klimatyzacji jak i do chłodzenia silnika. Każdy z biegów wentylatora bierze udział w chłodzeniu silnika i klimatyzacji - włączane są w zależności od potrzeby (temperatury silnika czy ciśnienia w układzie klimatyzacji).
Nie musisz się więc martwić brakiem 3-go biegu. Jak nie używasz klimy to w razie potrzeby schłodzenia silnika zostanie najpierw uruchomiony bieg pierwszy a potem drugi.
Poza tym - to, że kabel od trzeciego biegu nie jest podłączony (według schematu w artykule) nie oznacza że nie masz 3-go biegu. Trzeci bieg jest - tylko że taki sam jak 2-gi, tzn. silnik wentylatora kręci się tak samo na drugim biegu jak i na trzecim.
Mam nadzieję że wyjaśniłem
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 10:27
kris-tofer napisał/a:
Czy trzeci bieg nie załącza się, w sytuacji przegrzewającego się silnika? powiedzmy, że klima jest wyłączona a silnik w korkach przegrzewa się.
kris-tofer ,tak masz rację, bo wentylator jest sterowany następująco :
klima - 2 prędkosci, pierwsza gdy włączymy klimę i druga jak ciśnienie czynnika wzrośnie do 15.2 bara i po schłodzeniu i spadku ciśnienia do 12.3 bara przełącza sie na pierwszy bieg.
chłodzenie silnika - 3 prędkości, pierwsza w zakresie temp. 100-98 st.C , druga 106-102 i trzecia 112-110 st. C i właśnie tej prędkości w extremalnych warunkach może brakować do szybkiego schłodzenia silnika, co nie jest tak grożne w dieslu, jak w kV6.
[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 11:35 ]
dla kV6 są troszkę inne zakresy włączania wentylatora.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Sie 05, 2009 11:37, w całości zmieniany 2 razy
Czyli z waszych porad wynika że należy podłączyć nowy wentylator wg schematu w artykule?
Kupiłem silniczek o mocy 12V a oryginał ma 13,5V Gdy założę oryginalne śmigło od rovera (bo jest taki sam zaczep) mniejszy silniczek nie spali się? Śmigło rovera jest bądź co bądź duże..
12V to napięcie .... ale jeśli jest dedykowany do samochodu (a oczywiscie jest) więc spokojnie powinien wytrzymać wyższe napięcie, bo w instalacji podczas jazdy jest ok. 14V. Co innego wielkość śmigła .... ona może powodować zbyt duże obciążenie silnika czyli zwiększony pobór prądu czyli jeśli prąd przekroczy wartośc graniczną to moze się silnik spalić.
Czy oprócz tych 12V jest coś jeszcze napisane na tym silniku Z innego wątku kojarzę, ze pobór prądu tego silnika od voyagera to ok. 13A .... czyli trochę .... daje nam to pobór mocy rzędu 160W ..... dobrze by było znać wartośc prądu jaka pobiera taki wentylator zamontowany w voyagerze a także ciekaw jestem ile bierze orginalny wentylator od rovera
Nie miałem możliwości sprawdzenia jaki jest pobór prądu oryginału bo samochód kupiłem już z uszkodzonym silniczkiem. Zmierzyłem zatem pobór prądu amperomierzem tego właśnie silniczka od voyagera (zamontowanego już w roverze) z jego śmigłem (jest ono mniejsze od śmigła rovera o około 1/3) i wyszło około 13A a moc ma katalogowo 128 WAT
Jednak nie mierzyłem poboru prądu ze śmigłem rovera. Zrobię to dopiero w piątek.
Oznaczenia na silniczku zamiennika do voyagera:
DL - 6035
DYELIH
6035
02030970002693
kris-tofer, Mam jeszcze jedno pytanko. Może banalne ale muszę je zadać bo nie posiadam wiedzy jeżeli chodzi o elektryke
Na poniższym rysunku jest pokazane jak miałem podłączony mój spalony silnik.
W związku z tym że nowy silnik ma dwa przewody i dojdzie rezystor, to jak to ma być połączone w panelu sterującym? Jakie kable odlecą? Widziałem instrukcję zrobioną przez Marian_K ale niestety rysunek "5 z 8 Schemat zmodyfikowanej instalacji elektrycznej" nie za wiele mi mówi jeżeli chodzi o panel sterujący. Nie wiem także skąd są poprowadzone wszystkie kable do wtyczek. Tzn. jaki przewód za co odpowiada.
Czy nadal będą podpięte obie wtyczki?
Na poniższym zdjęciu jest pokazany panel sterujący który umieścił reed
tylko nie wiem skąd doprowadzony jest drugi czarny przewód przypięty do tego większego przekaźnika z prawej strony?
Ostatnio zmieniony przez matrix215 Czw Cze 10, 2010 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum