Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 14:48 [r400] Modernizacja silnika
Witam w sumie powoli koncze tuning wizualny mojego r400. Teraz pozostaje mechanika. NIe znam sie na tym a widze ze jest tu wiele tematow na ten temat. Ale pomyslalem ze prosciej by bylo jak by kazdy napisal cos od siebie o tym co przerobil w swojej 4-setce;) Dzieki temu powstanie swego rodzaju instrukcja jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem;) no i oczywiscie przydaly by sie zdjecia i opisy jak co zamontowac .
ja mam silnik 1,6 benzyniaka 105koni.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 14:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
50Juro, Czy według Ciebie istnieje możliwość zwiększyć osiągi i jednocześnie zmniejszyć spalanie???.
Wg mnie ciężko to osiągnąć.
Na początek proponował bym:
- wyciąć katalizator
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ~ 2000 zl
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu
Te modyfikacje powinny Cię zadowolić na jakiś czas.
Pozdrawiam
_________________ R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
50Juro, jakiś rekord pobijasz? Na 17 napisanych postów masz 7 założonych tematów. Może użyj czasem wyszukiwarki? Na temat modyfikacji silnika znajdziesz dość sporo. Piszesz, ze jest wiele tematów to po co zakładasz kolejny? Aby znowu były 2, 3 odpowiedzi? Później burdel się robi im więcej takich tematów tym bardziej utrudnione wyszukiwanie aby aby znaleźć konkrety trzeba się przebijać przez masę tematów. Chcesz wszystko w jednym miejscu? Wykaż się odrobiną chęci i zbierz wszystkie informacje do kupy i zamieść w jednym miejscu... EOT
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 22:33
Ja wiem, że autor tematu chce modyfikować silnik, co uważam za bezsens ale może taniej i lepiej będzie wsadzić silnik 2.0T? Miejsce na ten silnik na pewno jest bo w serii były 2.0 litrowe silniki z tym że bez turbo ale skoro w R45 siedzi 2.5 V6 to na małe turbo na pewno znajdzie się miejsce.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
aiwer, tylko, że 50Juro chce mieć i lepsze osiągi i mniejsze spalanie, a takie rzeczy tylko w erze Po za tym co Wy macie z tym 2.0T wszędzie tylko wsadź 2.0T poczytaj lepiej temat o swapie na 2.0T... Taaa na pewno taniej wyjdzie o ile w ogóle coś z tego wyjdzie
greg-si napisał/a:
przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?
Poczytaj ile może dać kompletny wydech zrobiony np. w el-tecu na pewno więcej niż 1km
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pływak, tommyyogi, taka zmiana układu wydechowego w tak małym silniku jest jak wsadzanie patyka w gówno i twierdzenie że na tym można powiesić bilbord...
sorry za dosadność ale za 2-3x kwotę zrobienia układu wydechowego można kupić silnik z hanki B18C4 i mieć czym jeździć. Robienie cokolwiek w tym silniku jest niewspółmierne do efektu.
Pływak, podaj mi jakiś przykład kto zrobił kompleksowy układ wydechowy w silniku wolnossącym 1,4 bądź 1,6 w których moc oscyluje około tej w R. Bardzo ciekaw jestem ile tych Nm przybyło i czy w ogóle ktoś się taki znalazł.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
prawda jest taka..z silnika 1.4 nic nie wydusisz i tyle...chyba ze 5km ktorych nie poczujesz. i zadne tam wydechy i doloty, to jaest najmniejszy silnik na te bude i to czuc, kazdy pasazer zabiera 10KM
co mozna zrobic...
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 1.8Si ze skrzynia PG1 i w dalyszm czasie to turbić.....
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo
przkeladka na 1.8 wydaje sie latwiejsza bo 1.4 i 1.8 to silniki tej samej rodziny, silnik 2.0 musi przyjsc z nowym kompem etc.. bo to inna rodzina silnikow ...
jakiekolwiek zmiany w obrebie 1.4 nie maja sensu bo to absolutna strata kasy, to juz lepiej na pałe przelozyc sam silnik 1.8 i liczyc na to ze ta skrzynia co jest nie padnie
nie wiem czy jakiekolwiek dalsze ciagniecie tematu ma sens......a spalania to sie nie da zminiejszyc nawet zmniejszajac moc:P mocne samochody nie sa dla oszczednych. bo albo drogo kupujesz mocnego oszczednego diesla, albo tanio kupujesz bardziej paliwozerna benzyne (ew. opcja LPG)
Pływak, tommyyogi, taka zmiana układu wydechowego w tak małym silniku jest jak wsadzanie patyka w gówno i twierdzenie że na tym można powiesić bilbord...
sorry za dosadność ale za 2-3x kwotę zrobienia układu wydechowego można kupić silnik z hanki B18C4 i mieć czym jeździć. Robienie cokolwiek w tym silniku jest niewspółmierne do efektu.
Nie obchodzi mnie czy to się opłaca i czy jest sens, zrobienie wydechu w profesjonalnej firmie da o wiele więcej niż wyżej napisałeś. Tak samo mogę napisać jaki jest sens pakowania innego silnika? Jak się ma taką kwote na swap to trzeba pogonić tą padakę dołożyć tą kase i kupić auto które w serii ma dostateczną moc...
Cytat:
Pływak, podaj mi jakiś przykład kto zrobił kompleksowy układ wydechowy w silniku wolnossącym 1,4 bądź 1,6 w których moc oscyluje około tej w R. Bardzo ciekaw jestem ile tych Nm przybyło i czy w ogóle ktoś się taki znalazł.
Nie mam zamiaru Ci podawać przykładu bo to, że na tym forum nikt takich rzeczy nie robi nie znaczy że się nie da. Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Znajomemu w Civic'u 1.4 wymiana wydechu (od silnika do pierwszej puszki, łącznie z kolektorem wydechowym) i dolotu dała całkiem sporo, o ile pamiętam to kilkanaście koników potwierdzonych na hamowni i dodatkowo poprawę przebiegu momentu.
W jego przypadku prace nad silnikiem szły w parze z modyfikacją zawieszenia i hamulców.
Wydaje mi się, że prawidłowo przeprowadzona modyfikacja dolotu powinna zwiększyć przyjemność z jazdy poprzez poprawę "zbierania się" autka przy niższych obrotach. Ważną sprawą jest zapewnić dopływ zimnego powietrza do cylindrów, jak najmniej ogrzanego przez silnik, jednak należy to zrobić z głową, aby wyeliminować możliwość zassania wody.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum