Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400] Modernizacja silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400] Modernizacja silnika
Autor Wiadomość
50Juro 



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Łódz

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 14:48   [r400] Modernizacja silnika

Witam w sumie powoli koncze tuning wizualny mojego r400. Teraz pozostaje mechanika. NIe znam sie na tym a widze ze jest tu wiele tematow na ten temat. Ale pomyslalem ze prosciej by bylo jak by kazdy napisal cos od siebie o tym co przerobil w swojej 4-setce;) Dzieki temu powstanie swego rodzaju instrukcja jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem;) no i oczywiscie przydaly by sie zdjecia i opisy jak co zamontowac ;D . :cool:

ja mam silnik 1,6 benzyniaka 105koni.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 14:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 15:09   

50Juro, Czy według Ciebie istnieje możliwość zwiększyć osiągi i jednocześnie zmniejszyć spalanie???.

Wg mnie ciężko to osiągnąć.


Na początek proponował bym:
- wyciąć katalizator
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ;) ~ 2000 zl
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu

Te modyfikacje powinny Cię zadowolić na jakiś czas.

Pozdrawiam
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 15:26   

50Juro, jakiś rekord pobijasz? Na 17 napisanych postów masz 7 założonych tematów. Może użyj czasem wyszukiwarki? Na temat modyfikacji silnika znajdziesz dość sporo. Piszesz, ze jest wiele tematów to po co zakładasz kolejny? Aby znowu były 2, 3 odpowiedzi? Później burdel się robi im więcej takich tematów tym bardziej utrudnione wyszukiwanie aby aby znaleźć konkrety trzeba się przebijać przez masę tematów. Chcesz wszystko w jednym miejscu? Wykaż się odrobiną chęci i zbierz wszystkie informacje do kupy i zamieść w jednym miejscu... EOT
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 16:06   

hehehe, [b]tommyyogi, [/b] napisał "powinno Cię zadowolić na pewien czas" dobre, dobre tak trzymaj.....

50Juro, to albo masz 105 Km albo 1,6 pojemności, bo 103 ma 1,4 litra także coś ci się pomyliło. :mrgreen:
 
 
 
50Juro 



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Łódz

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 19:01   

camaro nic mi sie nie pomylilo wszedzie mam tak to opisane wiec moze ty popelniles blad
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 21:11   

tommyyogi napisał/a:
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ;) ~ 2000 zl

przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?

tommyyogi napisał/a:
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu

zachłepczesz wodę czy śnieg w zimę i co? Do tego taka zmiana na pewno nie wychodzi na zdrowie silnikowi z tego względu że mieszanka jest zbyt bogata.

Jedyna rozsądna zmiana to wymiana silnika na inny.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 21:27   

50Juro, nie żebym się czepiał http://roverki.pl/article.php?sid=86 1,6l ma 111 kucy
 
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 22:24   

greg-si napisał/a:
Jedyna rozsądna zmiana to wymiana silnika na inny.


50Juro napisał/a:
jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem;) no i oczywiscie przydaly by sie zdjecia i opisy jak co zamontowac ;D . :cool:


Jak widać koledze bardziej zależy na kompletnym przerobieniu silnika a nie jego wymianie.



greg-si napisał/a:
przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?

Napisalem że to pierwsza z modyfikacji jaką może przeprowadzić bo od tego nalazalo by zacząć.

greg-si, czy Ty znasz tylko takie pojęcie jak KM (konie mechaniczne) a co z momentem obrotowym???
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 22:26   

50Juro napisał/a:
jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem ;)

zrób z niego turbodiesla :rotfl:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 22:33   

Ja wiem, że autor tematu chce modyfikować silnik, co uważam za bezsens ale może taniej i lepiej będzie wsadzić silnik 2.0T? Miejsce na ten silnik na pewno jest bo w serii były 2.0 litrowe silniki z tym że bez turbo ale skoro w R45 siedzi 2.5 V6 to na małe turbo na pewno znajdzie się miejsce.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 23:01   

Brt, :lol: :ok:

aiwer, tylko, że 50Juro chce mieć i lepsze osiągi i mniejsze spalanie, a takie rzeczy tylko w erze :rotfl: Po za tym co Wy macie z tym 2.0T wszędzie tylko wsadź 2.0T poczytaj lepiej temat o swapie na 2.0T... Taaa na pewno taniej wyjdzie o ile w ogóle coś z tego wyjdzie :lol:

greg-si napisał/a:

przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?


Poczytaj ile może dać kompletny wydech zrobiony np. w el-tecu na pewno więcej niż 1km :]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 23:08   

Pływak napisał/a:
tylko, że 50Juro chce mieć i lepsze osiągi i mniejsze spalanie, a takie rzeczy tylko w erze

gadasz... na allegru za 50 juro to i ze 100 koni dokupisz a i spalanie spadnie poniżej zera ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 07:39   

50Juro, poczytaj sobie to http://www.mg-rover.org/h...t.php?ArtID=338 może Ci się uda zejść z spalaniem i może coś ci przybędzie na mocy :mrgreen:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 09:10   

Pływak, tommyyogi, taka zmiana układu wydechowego w tak małym silniku jest jak wsadzanie patyka w gówno i twierdzenie że na tym można powiesić bilbord...

sorry za dosadność ale za 2-3x kwotę zrobienia układu wydechowego można kupić silnik z hanki B18C4 i mieć czym jeździć. Robienie cokolwiek w tym silniku jest niewspółmierne do efektu.

Pływak, podaj mi jakiś przykład kto zrobił kompleksowy układ wydechowy w silniku wolnossącym 1,4 bądź 1,6 w których moc oscyluje około tej w R. Bardzo ciekaw jestem ile tych Nm przybyło i czy w ogóle ktoś się taki znalazł.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 09:11   

nie straszcie kolegi.. :-)

prawda jest taka..z silnika 1.4 nic nie wydusisz i tyle...chyba ze 5km ktorych nie poczujesz. i zadne tam wydechy i doloty, to jaest najmniejszy silnik na te bude i to czuc, kazdy pasazer zabiera 10KM ;-)

co mozna zrobic...
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 1.8Si ze skrzynia PG1 i w dalyszm czasie to turbić.....
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo

przkeladka na 1.8 wydaje sie latwiejsza bo 1.4 i 1.8 to silniki tej samej rodziny, silnik 2.0 musi przyjsc z nowym kompem etc.. bo to inna rodzina silnikow ...

jakiekolwiek zmiany w obrebie 1.4 nie maja sensu bo to absolutna strata kasy, to juz lepiej na pałe przelozyc sam silnik 1.8 i liczyc na to ze ta skrzynia co jest nie padnie

nie wiem czy jakiekolwiek dalsze ciagniecie tematu ma sens......a spalania to sie nie da zminiejszyc nawet zmniejszajac moc:P mocne samochody nie sa dla oszczednych. bo albo drogo kupujesz mocnego oszczednego diesla, albo tanio kupujesz bardziej paliwozerna benzyne (ew. opcja LPG)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 13:52   

paff napisał/a:
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo

przy takiej modyfikacji to już trzeba robić zawias i hamulce żeby się tym nie zabić :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 14:36   

greg-si napisał/a:
Pływak, tommyyogi, taka zmiana układu wydechowego w tak małym silniku jest jak wsadzanie patyka w gówno i twierdzenie że na tym można powiesić bilbord...

sorry za dosadność ale za 2-3x kwotę zrobienia układu wydechowego można kupić silnik z hanki B18C4 i mieć czym jeździć. Robienie cokolwiek w tym silniku jest niewspółmierne do efektu.


Nie obchodzi mnie czy to się opłaca i czy jest sens, zrobienie wydechu w profesjonalnej firmie da o wiele więcej niż wyżej napisałeś. Tak samo mogę napisać jaki jest sens pakowania innego silnika? Jak się ma taką kwote na swap to trzeba pogonić tą padakę dołożyć tą kase i kupić auto które w serii ma dostateczną moc...

Cytat:
Pływak, podaj mi jakiś przykład kto zrobił kompleksowy układ wydechowy w silniku wolnossącym 1,4 bądź 1,6 w których moc oscyluje około tej w R. Bardzo ciekaw jestem ile tych Nm przybyło i czy w ogóle ktoś się taki znalazł.


Nie mam zamiaru Ci podawać przykładu bo to, że na tym forum nikt takich rzeczy nie robi nie znaczy że się nie da. Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo :]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 15:01   

Pływak napisał/a:
Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo :]

dokładnie, na wyścigach na 1/4 mili objechało mnie 1.4 :P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 15:11   

Ciufcia napisał/a:
paff napisał/a:
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo

przy takiej modyfikacji to już trzeba robić zawias i hamulce żeby się tym nie zabić :)


i to są właśnie polskie realia gdzie 90% projektów odbywa się od dupy strony...

tak wczoraj przeglądałem allegro to trochę takich pokemonów jest którymi ciężko wcelować w 2 pasmową drogę...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 18:28   

Znajomemu w Civic'u 1.4 wymiana wydechu (od silnika do pierwszej puszki, łącznie z kolektorem wydechowym) i dolotu dała całkiem sporo, o ile pamiętam to kilkanaście koników potwierdzonych na hamowni i dodatkowo poprawę przebiegu momentu.

W jego przypadku prace nad silnikiem szły w parze z modyfikacją zawieszenia i hamulców.

Wydaje mi się, że prawidłowo przeprowadzona modyfikacja dolotu powinna zwiększyć przyjemność z jazdy poprzez poprawę "zbierania się" autka przy niższych obrotach. Ważną sprawą jest zapewnić dopływ zimnego powietrza do cylindrów, jak najmniej ogrzanego przez silnik, jednak należy to zrobić z głową, aby wyeliminować możliwość zassania wody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
ArekL Tuning mechaniczny 5 Sro Lip 31, 2013 08:04
Markzo
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [R25] wymiana silnika
Sylwek Tuning mechaniczny 15 Pią Lut 17, 2012 23:38
Gość
Brak nowych postów zamiana silnika 1,4 8v na 16v
raper1987 Tuning mechaniczny 14 Czw Sty 10, 2008 22:44
kolin
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink