Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0iDT] nadmierne spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0iDT] nadmierne spalanie

chyba
Autor Wiadomość
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 18:29   [R25 2.0iDT] nadmierne spalanie

wydaje mi sie, ze to problem nadmiernego spalania. sytuacja wyglada nastepujaco:

gdy jade na dluga trase (powyzej 200km) auto potrafi spalic 5,6l/100 przy jezdzie na 2tys - 2,5tys obr/min. ale gdy trasa jest krotsza, to przy tym samym stylu jezdzenia spala i 8 do 10 litrow. w miescie rowniez lubi wypic.

dodatkowo wskazania zegara na desce rozdzielczej sa dosc dziwne. w ciagu 50 km pokazuje ze spalil 8 litrow po czym przez 100 km nawet nie drgnie.

zauwazylem tez, ze po kazdej dluzszej trasie, po wjechaniu do miasta wskazowka paliwa w oczach opada.

czy to normalne? u was jest podobnie? co powinienem zrobic, zeby wyeliminowac takie kwiatki? :bezradny:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 06, 2009 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 19:17   

...orzesz fakesz :shock: , powiedziałbym , że to nienormalnie, nienormalne :( . Mamy identyczne silniki, tylko , że Ty masz mniejszą masę autka, więc spalanie powinieneś mieć mniejsze niż ja. Jeśli chodzi o to 5,6 to ok, ale jak przeczytałem 8 do 10 l w mieście, to na 100% nie jest normalne. Moje spalanie zamyka się w okolicach 6, z haczykiem, ale nawet przy jeździe tak z 80% po mieście nie przekroczyłem nigdy 7l , więc masz gdzieś chopie problem. Ale na chwilę łobecną nic sensownego mnie do łba nie wchodzi, więc nie pomogę :bezradny: , ale jak znam życie, długo na wskazówki nie będziesz czekał :wink:
Więc na razie w takim razie i powodzonka Tomhet :ok:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 19:37   

Tomhet napisał/a:
zauwazylem tez, ze po kazdej dluzszej trasie, po wjechaniu do miasta wskazowka paliwa w oczach opada

też tak mam ;) ale spalanie jest w normie ... ten wskaźnik oszukuje i nie można mu za bardzo wierzyć .... najlepiej zatankuj pod korek pojeździj tylko po mieście i znowu pod korek i sprawdź rzetelnie spalanie ... wtedy będziesz wiedział ile wychodzi i czy rzeczywiście trzeba szukać usterki ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 19:48   

Brt napisał/a:
Tomhet napisał/a:
zauwazylem tez, ze po kazdej dluzszej trasie, po wjechaniu do miasta wskazowka paliwa w oczach opada

też tak mam ;) ale spalanie jest w normie ... ten wskaźnik oszukuje i nie można mu za bardzo wierzyć .... najlepiej zatankuj pod korek pojeździj tylko po mieście i znowu pod korek i sprawdź rzetelnie spalanie ... wtedy będziesz wiedział ile wychodzi i czy rzeczywiście trzeba szukać usterki ;)


...bo dobre rady zawsze w cenie, zawsze tak robię , łodkąd się tego od Cię dowiedziałem- super sposób i prosty sposób :ok:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 19:55   

U mnie w R45 wskaźnik paliwa raczej opada zgodnie ze spalanym paliwem, po mieście potrafi spalić między 7,5-8,5L. Co innego w R600, tu wskaźnik rusza dopiero po jakiś 220-240km przejechanych :P
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:33   

dodam jeszcze, ze tankuje tylko paliwo Shell, od ostatniego tankowania zrobilem 250 km, zeszlo mi na oko 20 litrow, z czego jakies 200km w tzw. cyklu mieszanym, a 50km w miescie. niby wychodzi srednie 8l/100km

idzie w jakis sprawdzony sposob sprawdzic, czy ktores elementy samochodu znaczaco wplywaja na podwyzszone spalanie? oczywiscie poza elementem kierowcy ;)

ps.
aha, na trasie jesli chce pojechac szybciej, czyli powiedz 130 - 140km/h czyli 3tys obr/min i wyzej, to auto pije jak smok, z 10l/100km na pewno, tez pewnie nienormalnie nienormalne :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:34   

A u mnie mam tak, że jak w mieście przybutuje mojego tak do 3 tyś, że Turbo działa tak przez chwile to widzę, że wskazówka odrobinke opada po czym potem troszkę się podnosi.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:45   

Tomhet napisał/a:
dodam jeszcze, ze tankuje tylko paliwo Shell, od ostatniego tankowania zrobilem 250 km, zeszlo mi na oko 20 litrow, z czego jakies 200km w tzw. cyklu mieszanym, a 50km w miescie. niby wychodzi srednie 8l/100km

idzie w jakis sprawdzony sposob sprawdzic, czy ktores elementy samochodu znaczaco wplywaja na podwyzszone spalanie? oczywiscie poza elementem kierowcy ;)

ps.
aha, na trasie jesli chce pojechac szybciej, czyli powiedz 130 - 140km/h czyli 3tys obr/min i wyzej, to auto pije jak smok, z 10l/100km na pewno, tez pewnie nienormalnie nienormalne :/

...powiem tak, łod kiedy dowiedziałem się o ,, odkurzaniu tłoków'' , wskazówka raczej częściej jest powyżej 2000obr/min :mrgreen: , i powiem tak, jakoś specjalnie się to nie przedłożyło na spalanie, ale jak mówisz, że Tobie pali 10l to albo źle robisz pomiary tego spalania, albo masz sąsiada z wężykiem- bo to bardzo dziwne jest :hm:

[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 20:45 ]
Kasa313 napisał/a:
A u mnie mam tak, że jak w mieście przybutuje mojego tak do 3 tyś, że Turbo działa tak przez chwile to widzę, że wskazówka odrobinke opada po czym potem troszkę się podnosi.

...tym bym się nie sugerował, a poza tym kiedy Ty masz czas na to zerkanie na wskazówkę ?? :hm: , no chyba, że siedzisz obok, a ktoś kręci te 3000obr :ok:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:53   

Tomhet napisał/a:
ps.
aha, na trasie jesli chce pojechac szybciej, czyli powiedz 130 - 140km/h czyli 3tys obr/min i wyzej, to auto pije jak smok, z 10l/100km na pewno, tez pewnie nienormalnie nienormalne :/
Oj, jeśli to prawda to zdecydowanie jest coś nie tak. Albo wtryski leją za dużo paliwa, albo coś innego :/ Jedno jest pewne, nie powinien spalać 10l przy takiej prędkości...
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:57   

mój na 2,5-3ech tysiącach pali w miarę nie dużo (chyba bo raz na 10-11 litrach zrobiłem 100 mil po mieście więc raczej spoko) a gdy przycisnę go ponad 3tyś obrotów to żre jak lokomotywa. Wskazówka nie raz skacze jak chce (pod górkę leci w dół, na równym różnie z nią jest, a na pochyłym zawsze pokazuje mniej). Zauważyłem ze na zimnym zawsze pokazuje mi mniej paliwa w baku, a jak już chwilę pojeżdżę to wskazówka idzie w górę.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:59   

Legion1349, ale Ty masz LR czyli o wieeeele cięższe auto więc porównanie nie jest do końca realne z R25 :P ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:01   

Tomhet zrób porządnie pomiary spalania ... pod korek wyjeździć cały bak i znowu pod korek i tak kilka razy .... i wtedy wróć z wynikami na forum ;) :ok: Jazda na wskaźnik w R200 potrafi bardzo oszukać i zmartwić a po rzetelnych pomiarach często okazuje się, zenie ma powodu do zmartwienia :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:02   

Tomhet, gdzieś na forum wrzucałem plik zrobiony w Excelu do pomiarów spalania, jak chcesz to poszukaj, a jak nie znajdziesz to napisz mi PW to Ci podeślę.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:24   

Przyczyny dużego spalania w mieście upatrywał bym w:

a) niesprawnym termostacie - najbardziej odczuwalne na krótkich trasach, silnik dłużej się dogrzewa i przez to więcej konsumuje

b) problemy z przepływomierzem - sprawdź czy silnik wkręca się powyżej 4tys obrotów podczas jazdy
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:31   

czy jak podlacze sie do komputera w aucie to tam bedzie jakas mozliwosc sprawdzenia charakterystyki spalania lub jakies wskazowki co nalezy poprawic?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:42   

podbijam :ok:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:46   

Nie trzeba już podbijać tematów. Odsyłam do tego tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45757
 
 
kaciorek1000 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 105
Skąd: włocławek/bydgoszcz



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 14:25   

mnie ostatnio wzroslo troche spalanie bo mialem troche wezyki od powrotu paliwa zuzyte, ale to watpliwe. Jednak sprawdz moze przy równym podawaniu paliwa na trasie nie ma zbyt duzych nadmiarów paliwa, a w miescie zaczyna sie problem bo jezdzisz skokami - szybciej wolniej... Nie wiem pewnie nie to ale sprawdzic mozna
_________________
ROWER JEST WIELCE OK
L. Janerka
 
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Paź 08, 2009 20:10   

PopaY napisał/a:
Legion1349, ale Ty masz LR czyli o wieeeele cięższe auto więc porównanie nie jest do końca realne z R25 :P ;)
nie takie ciężkie 1450kg ;p jakich wężyków użyć do wymiany tych od powrotu paliwa?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
kaciorek1000 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 105
Skąd: włocławek/bydgoszcz



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 23:03   

zwykłych paliwowych. u Mnie srednica wew3.20 - sprzedaja na dcm :) potrzeba ok 7dcm
_________________
ROWER JEST WIELCE OK
L. Janerka
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Nadmierne spalanie - diagnostyka OBD
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sie 11, 2009 16:31
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spalanie
mala1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Czw Wrz 29, 2011 09:06
Wylany
Brak nowych postów [R25 2.0iDT]
potencjometr pedału gazu
heyak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Mar 04, 2009 15:03
lineumaciel
Brak nowych postów [R25] 2.0iDT Co to za czujnik?
kkdarch Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lis 21, 2014 12:05
kkdarch
Brak nowych postów [R25 2.0iDT] Pęknięty wąż IC
snoppy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Sie 19, 2009 14:55
zuber84cool



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink