Wysłany: Sob Sty 30, 2010 17:08 [R620] Dziwna rzecz z obrotami
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam. chcialbym sie dowiedziec co moze byc przyczyna tego ze gdy odpalam samochod na biegu jalowym pokazuje mi 900tys obrotow( przynajmniej tak pokazywal przez 4 miesiace do 6 dni wstecz). od tygodnia po wlaczeniu auta i pozostawieniu na biegu jalowym auto trzyma 300 tys obrotow.. dodam ze auto pali bardzo rowno, nie ma najmniejszych problemow z odpalaniem.. autem nie trzesie - pracuje rowno. co moze byc przyczyna i ewentualnie jak ja zlikwidowac?? z gory dziekuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 11, 2011 23:00, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 17:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
300 tys obrotów ? to silniki odrzutowe mają około 150tys Uważaj, bo odlecisz nam
A na poważnie, jeżeli chodziło Ci o 3tys. to zobacz przepustnice czy się nie blokuje (zdejmij gumowy wąż na przepustnicy od filtra i zobacz). Możesz od razu wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy.
Fakt przepraszam pomylilem sie.. mowa o 300 obrotach a nie 3 tys!! do tej pory trzymal mi 900 obrotow ( nie przekraczal 1 tys ) a teraz zaczal mi trzymac 300 obrotow.. tak jak wyzej pisalem auto pali bardzo rowno, nie ma najmniejszych problemow z odpalaniem.. autem nie trzesie - pracuje rowno. w czym tkwi problem a moze w ogole go nie ma..
Ostatnio zmieniony przez Peter033 Sob Sty 30, 2010 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 17:49
to przy takich obrotach (300/min ) pewnie niezle nim trzepie , za bardzo nic mi nie przychodzi do glowy co tu mozna zrobic
jedynie to sprawdziłbym filtr powietrza a zeby obroty podniesc to na pancerzu linki znajduje sie sruba regulacyjna i mogłbys za jej pomoca podciagnąc lineczke do tych 800.Na czas wykluczenia usterki
dziwne ze u mnie przy luznej lince trzyma te 8 setek na wolnych ,w pompie mechanicznej to wiadomo ale przy ster elektr to nie zastanawiałem sie od czego zależą wolne obr . czyzby równiez znajdowała sie jakas sruba od wolny?
Możesz od razu wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy.
sorry za OT
jak znajdziesz mi to w dieslu to ci nawet zapłacę
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 17:53 ]
kadzaf napisał/a:
a zeby obroty podniesc to na pancerzu linki znajduje sie sruba regulacyjna i mogłbys za jej pomoca podciagnąc lineczke do tych 800.Na czas wykluczenia usterki
ja mam SDI i nie mam linki
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Sty 30, 2010 18:19, w całości zmieniany 3 razy
[quote="kadzaf"]to przy takich obrotach (300/min ) pewnie niezle nim trzepie..
WLASNIE O TO CHODZI ZE W OGOLE NIM NIE TRZESIE ZACHOWUJE SIE TAK JAKBY TE OBROTY BYLY DLA NIEGO OPTYMALNE!! ZACHOWANIE AUTA PRZY 300/MIN NIE ROZNI SIE NICZYM OD TEGO CO BYLO PRZY 900/MIN SILNIK PRACUJE BARDZO ROWNO ( MOGE NAWET STWIERDZIC IDEALNIE) NIC NIE SZARPIE, NIE TRZESIE ANI NIE TRZEPIE. SAMOCHOD SIE NIE DUSI, PALI NA TYK!!
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 18:19
szoso420 napisał/a:
a ty znajdź mi linkę w 400 i 600 SDI na pompie to też ci zapłacę
czytaj troche ze zrozumieniem gdzie ja podalem ze SDI ma linke na pompie ?
chodziło mi o ten sterowniczek do którego dochodzi linka od pedału ,potencjometr gazu chyba sie zwie
A może silnik na biegu jałowym kręci się z szybkością ok. 800 obr i tylko obrotomierz źle pokazuje?
Moim zdaniem, gdyby silnik kręcił się z szybkością 300 obr to bardzo by nim trzęsło.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
czytaj troche ze zrozumieniem gdzie ja podalem ze SDI ma linke na pompie ?
chodziło mi o ten sterowniczek do którego dochodzi linka od pedału ,potencjometr gazu chyba sie zwie
no fakt, nie wiem czemu pomyślałem o pompie
zwracam koledze honor
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 18:43
szoso420 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
czytaj troche ze zrozumieniem gdzie ja podalem ze SDI ma linke na pompie ?
chodziło mi o ten sterowniczek do którego dochodzi linka od pedału ,potencjometr gazu chyba sie zwie
no fakt, nie wiem czemu pomyślałem o pompie
zwracam koledze honor
szoso420 napisał/a:
sorry za OT
jak znajdziesz mi to w dieslu to ci nawet zapłacę
a ile płacisz? bo jak cos to gdzies mam jakiego krokowca i dołozyc zawsze moge (pisałes ze chcesz tylko zobaczyc,a o jego sprawowaniu nie było mowy)
dobra koniec OT
a ja wam powiem, że niektórzy mają silniki krokowe w dieslach i to dwa (co najmniej)
- od sterowania lampami góra dół
(nie wiem też, czy liczniki nie są napędzane przypadkiem małymi krokowcami)
także szoso420, nie szalej z tymi piniondzami
jak koledzy też stawiam na pracę obrotomierza... raczej nie czujnik położenia wału, bo komputer by sztucznie podnosił obroty jakby myślał, że jest 300
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum