Wysłany: Sob Lut 20, 2010 14:26 [R623] Zagrzewa się
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
opiszę krótko mój problem.W sierpniu zakupiłem R. 623 SI. Po około 2 tygodniach jazdy, samochód zaczął się gwałtownie nagrzewać. Okazło się, że spadł jakiś wąż, niestety nie obyło się bez wymiany uszczelki pod głowicą. Wszystko pieknie pojezdziłem poł roku. Od wczoraj problem wrócił tylko w innej postaci Samochód nagrzewa się do przepisowej temperatury, po czym jeśli stanę na dłużej( 4-5 min) kontolka zaczyna lecieć do góry. Jednocześnie nie załącza się chłodnica, dopiero jak wyłącze silnik zaczyna pracować.
Bardzo proszę o pomoc, nie bardzo wiem jak się do tego zabać..
Pozdrawiam,
k
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 13, 2011 00:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 20, 2010 14:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ktoś mógł go wymontować, ale to raczej dziwne by było... miałem dokłądnie taki sam objaw jak Ty (silnik hondy w R Coupe, 1.6 16V) i wczoraj wymieniono mi termostat i wsio pięknie bangla już
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
kermit01, przy ok. 200 000km wywalaja sie chlodnice i przez to pekaja glowice w 623. Proponuje tez sie zainteresowac. Jezeli masz LPG to skontroluj czy gdzies nie ubywa przy parowniku plyn. Warto sprawdzac czesciej plyn i nie tylko w zbiorniczku wyrownawczym, a w chlodnicy rowniez. W chlodnicy ma byc nalane pod korek.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Tak jak pisze Perez. Obejrzyj chłodnicę - wymiana 200-250 zł (przynajmniej 2 lata temu tyle kosztowała), a święty spokój.
Ale to prewencja, a co do obecnej sytuacji, to zastanawia mnie ten fragment:
kermit01 napisał/a:
Samochód nagrzewa się do przepisowej temperatury, po czym jeśli stanę na dłużej( 4-5 min) kontolka zaczyna lecieć do góry. Jednocześnie nie załącza się chłodnica, dopiero jak wyłącze silnik zaczyna pracować.
Obawiam się, że to uszkodzony czujnik temperatury płynu (nie ten od wskazówki na desce rozdzielczej, tylko ten od wentylatorów), przewody elektryczne albo masz jakiś problem w elektryce/komputerze (choć to najrzadsze).
Jeśli mam rację, to raczej elektryk niż mechanik, ale jak napisał Markzo - sprawdź termostat, bo jego brak może zakłócać (choć nie powinien) przepływ płynu i może czujnik temperatury jest niedogrzany. Opis jak to zrobić łatwo znajdziesz tu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49909
Przychodzi mi jeszcze jedna opcja do głowy - czujnik nie działa od dłuższego czasu, ale jak było cieplej jeździłeś na klimie, to wentylatory i tak się załączały, jak było bardzo zimno, to silnik się nie przegrzewał, a jak teraz jest 0 st. C i poniżej, to klima się nie załącza i wentylatory nie ruszają, a jest już na tyle ciepło, że silnik się przegrzewa.
Bo rozumiem, że sam wentylator jest sprawny, bo uruchamia się jak wyłączasz silnik, tak?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Witam,
tak sam wentylaor jest sprawny, tylko włącza się po wyłączeniu silnika. Klima jest niedabita więc jej nie używałem, a w mrozy raczej nie jeździłem.
Chłodnica była wymieniana około roku temu,więc nie myślę, że to to. Pewnie tak jak mówisz, czujnik temperatury.Wybiorę się do elekrtyka i zobaczymy.
[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 11:52 ]
Panowie - niestety uszelka pod głowicą do wymiany...słyszałem, że w tej wersji silnika, to już lepiej wymienić silnik na 2.0...?
Panowie - niestety uszelka pod głowicą do wymiany...słyszałem, że w tej wersji silnika, to już lepiej wymienić silnik na 2.0...?
Poczekaj, poczekaj.
Jeśli to sama uszczelka, to ja bym ją wymienił.
Inny problem to, że czasem razem z uszczelką pęka sama głowica i wtedy rzeczywiście najtaniej jest zmienić na F20Z, ale jeśli głowica wytrzymała, to ja bym tą uszczelkę zrobił.
To się da ocenić po zdjęciu głowicy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum