xavierros, Już pomędrkowałeś. Nikt nie pytał o klasy śrub i o odpowiadającą im wytrzymałość.
Kolega napisał, że łeb śruby było ciężko przewiercić.
Pozwoliłem sobie odpowiedzieć, że powodem jest kuty łeb. Warstwa wierzchnia uległa zgniotowi. Co powoduję umocnienie - zwiększenie twardości , wytrzymałości, zmniejszenie plastyczności. Dlatego jest problem z wierceniem, zwłaszcza jeżeli chodzi o warstwę wierzchnią odkuwki. Nie mówiłem, że gęstość stali się zmienia.
To jest słownictwo potoczne, zrozumiałe dla wszystkich. Myślę, że każdy zrozumiał o co chodzi.
"Twardość zależy od materiału, obróbki cieplnej lub cieplno chemicznej" - głównie, ale nie tylko. Kucie powoduje wzrost twardości materiału.
Jak bym chciał pomędrkować to bym to zrobił. Poopowiadał o technologii, wytrzymałości i metalurgii. Używając dla większości niezrozumiałych terminów jak przemiany fazowe, rekrystalizacja czy dyslokacje.
Tutaj jest to niepotrzebne, ponieważ nie jest to forum tylko dla inyżynierów.
Każdy mechanik, nawet amator powinien wiedzieć, że istnieją klasy wytrzymałości śrub, jakie jest to ważne w eksploatacji. Niekoniecznie natomiast musi wiedzieć co dokładnie sie za tymi oznaczeniami kryje i w jakich jednostkach miar.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdy wiercimy coś w stali (ii ciężko nam idzie) warto użyć chłodziwa.
Bierzemy 50ml oleju ( obojętne jaki, np. silnikowy) dolewamy 100 ml wody, i mydło w płynie lub płyn do mycia naczyń (tyle co do umycia rąk- 2razy z dozownika:). Mieszamy w słoiczku do uzyskania mlecznego koloru. W trakcie wiercenia chłodziwo podajemy pędzelkiem bezpośrednio na wiertło w pobliżu otworu. W aucie trzeba by okolice wiercenia pozabezpieczać by nie ubrudzić całego auta.
Co do proporcji to moja własna receptura, proporcje wzięte w tym momencie z głowy, ale i tak powinno dużo pomóc. Zasada jest jedna- olej-woda -detergent.
Panowie, pierwszy sukces !
Miałem już dość mocowania się z tym, więc ruszyłem łepetyną, odkręciłem pozostałe 3 śruby, podniosłem fotel i kątówką wyciąłem łeb.
Tylko teraz co zrobić z tą śrubą widoczną na zdjęciu? Wiercić i potem gwintować na śrubę 12?
Powiem szczerze, że nie mam czym gwintować, ale ewentualnie można kupić.
Macie jakiś inny pomysł?
Już trochę rozwiercone, ale moim zdaniem tak nie pójdzie. Pomyślałem, żeby nagwintować w śrubie lewy gwint, wkręcić mniejszą śrubkę kręcąc w lewo i w końcu może pójdzie
Aj już nie wiem, chyba rozwierce i nagwintuje na śrubę 12. Ile taka gwintownica do wiertarki może kosztować?
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:33
Krzysi3k napisał/a:
Już trochę rozwiercone, ale moim zdaniem tak nie pójdzie. Pomyślałem, żeby nagwintować w śrubie lewy gwint, wkręcić mniejszą śrubkę kręcąc w lewo i w końcu może pójdzie
Aj już nie wiem, chyba rozwierce i nagwintuje na śrubę 12. Ile taka gwintownica do wiertarki może kosztować?
pojdzie w koncu rozgrzeje sie to i posci jeszcze bym zalal to wd porzadnei i nie wcina rdze
ja juz pare razy odkrecalem w ten sposob
próbuj wkręcić tą śrubę a nie wykręcać ... otwór jest przelotowy i ona wypadnie pod spodem Właśnei dlatego one się zapiekają a właściwie to rdzewieją, bo z drugiej strony dostaje się woda na połączenie.
nie mam pojęcia ... tym czym Ci się uda prędzej spróbuj coś wkręcić ... albo pilnikiem spiłować na kwadrat i kombinerkami chwycić ... musisz już na miejscu pokombinować
_________________ Pozdrawiam - Brt
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:40
Krzysi3k napisał/a:
Śrubokrętem?
tak wbijasz go w otwor ktory wczesniej zrobiles wiertlem i wykrecasz ale ja ci jeszcze raz proponuje zostawic to zalane na 24 godziny WD bo inaczej bedzie ciezko caly czas
A od spodu gdzie ta sruba wlazi? Bo moze da sie ja zlapac od z drugiej strony i wykrecac na dol auta?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Dużo jej tam wystaje? Bo mało mam czasu żeby to zrobić niestety, więc wjeżdżanie na kanał, zobaczenie, potem wyjechanie z garażu, wyjęcie fotela trochę zajmuje
Jutro może więcej czasu będzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum